  • 11. Data: 2016-12-27 23:39:44
    Temat: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam pisze tak:

    > Ale co do dziwnie brzmiących nazw:
    > Są akumulatory Topla. Oprócz (subiektywnie) dziwnie brzmiącej
    > nazwy, czcionka z napisu przystaje bardziej do lizaków dla dzieci
    > lub jakichś zabawek dla przedszkolaków, niż do produktu dla
    > dorosłego odbiorcy. A ponoć to jedne z lepszych akumulatorów.

    a co powiesz na Vesna?

    http://www.tab.si/index.php/starter/display/68

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 12. Data: 2016-12-28 00:38:30
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    A ja się do dzisiaj zastanawiam, kto 30 lat temu robił baterie na OEM
    dla Audi?
    Jak mi w B2ce padł akumulator, znajomy handlarz polecił Bannera. Ów
    banner przezył 4 lata bez zająkniecia i z nim sprzedałem samochód.
    Ciekawostka jest taka, że przed nim w samochodzie był "oryginalny" aku
    vw/audi - w momencie wymiany miał 19 lat (wybita/wytopina na obudowie
    data 8.1985)

  • 13. Data: 2016-12-28 01:24:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Scobowski pisze tak:

    > A ja się do dzisiaj zastanawiam, kto 30 lat temu robił baterie na
    > OEM dla Audi?

    Pewnie Bosch albo Varta tylko majstry były wtedy inne.

  • 14. Data: 2016-12-28 09:27:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >zostawiłem w aucie załączone ogrzewanie elektryczne i rozładowałem do
    >zera akumulator. Tak czy siak, był do wymiany, ale skleroza zmusiła
    >mnie do zrobienia tego przy plus5 stopniach, nie minus 15stu.

    Tak ogolnie to akumulator byc moze nadal w miare dobry, chyba, ze juz
    czules od dawna, ze zuzyty.

    >Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza. może to tylko naklejka
    >varta?

    Teraz to cuda sie dzieja. Peugot czy Toyota - a i tak z jednej
    slowackiej fabryki :-)

    >jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i
    >głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma
    >tylko 600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy
    >pojemność?

    Prad, ale jaki ? Prawdziwy rozruchowy przy -18C sie mierzy, tu powinno
    wyjsc wiecej, byc moze miernik przelicza.

    >pomiar trwał kilkadziesiąt sekund, był powtarzalny, zaciski
    >krokodylki miał solidne, ale kable - na bank nie puszczały nawet
    >60amperów a co dopiero 700!

    Przez krotki moment moga i 700 puscic. Teraz technika taka, ze mozna w
    milisekunde zmierzyc.
    I przeliczyc wyniki na mroz.
    Tylko niekoniecznie bedzie to adekwatne do rzeczywistych osiagow zima.

    http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/testery-akum
    ulatorow-c-27.html

    >Tak czy siak facet mierzy inne. banner (pierwsze słyszę) droższy o
    >50zł

    Banner - uznana austryjacka firma od akumulatorow.
    https://www.bannerbatterien.com/en/Home

    W ramach ciekawostek - kiedys Banner i Centra mialy identyczne
    skrzynki.
    I ch* wie - skrzynki sobie sprzedali, czy od jednego dostawcy wzieli,
    czy jeden drugiemu zrobil, no bo raczej nie podejrzewam, zeby jakiemus
    sprzedawcy sie chcialo naklejki zmieniac ...

    >Pytam faceta jaki by mi polecił,

    A co on ci moze polecic ... to, co mu najbardziej zalega na magazynie
    lub to, na czym najwiecej zarobi :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-12-28 19:59:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 21:28, Jacek pisze:

    > W ciągu ostatnich 5 lat (w dwóch autach) miałem Varty. Jedna silver, a
    > druga blue dynamic. Oba zdechły mniej więcej po 4 latach.

    Ja też się skusiłem na Vartę Silver i też zgon dokładnie po 4 latach.
    Teraz mam najtańszy.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2016-12-28 22:00:01
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 28.12.2016 o 01:24, PiteR pisze:

    > Pewnie Bosch albo Varta tylko majstry były wtedy inne.

    No to , kuźwa, czemu dzisiaj bateria nie może przezyć choćby głupich 10
    lat, a - niezależnie od "klasy" i "marki" (celowe cydzysłowia) - zdycha
    po 3 latach?

  • 17. Data: 2016-12-29 00:11:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A niby dlaczego mial by przezyc 10 jak samochod ma przezyc 7.

  • 18. Data: 2016-12-29 00:46:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Scobowski pisze tak:

    > No to , kuźwa, czemu dzisiaj bateria nie może przezyć choćby
    > głupich 10 lat, a - niezależnie od "klasy" i "marki" (celowe
    > cydzysłowia) - zdycha po 3 latach?

    Czemu dziś nie może. Pewnie koszty. Chociaż w sumie koszty czego?
    Może pobory były mniejsze i mniej cykli było. Może regulator
    dokładniejszy lepiej pilnował napiecia i temp.

    Bardziej mnie ciekawi czy jest możliwe te 19 lat czy to prawda bo na
    własne oczy nie widziałem.

  • 19. Data: 2016-12-29 00:54:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 28 Dec 2016 22:00:01 +0100, Scobowski napisał(a):

    > No to , kuźwa, czemu dzisiaj bateria nie może przezyć choćby głupich 10
    > lat, a - niezależnie od "klasy" i "marki" (celowe cydzysłowia) - zdycha
    > po 3 latach?

    A może to nie różnica między akumulatorem na pierwszy montaż i zamiennym, a
    całą resztą starzejącego się samochodu?

    Może jak samochód jest nowy to wszystko lepiej działa, może mniej prądu
    ucieka na boki, może mniej prądu wymaga rozruch, może nowy regulator i
    alternator w lepszych warunkach ładują akumulator?

    Trzeba by taki akumulator z nowego auta w salonie zamontować do jakieś
    starego auta, a do nowego auta kupić akumulator w Tesco i wtedy sprawdzić
    jak to sie uda :)

  • 20. Data: 2016-12-29 09:07:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.12.2016 o 22:00, Scobowski pisze:

    > No to , kuźwa, czemu dzisiaj bateria nie może przezyć choćby głupich 10
    > lat, a - niezależnie od "klasy" i "marki" (celowe cydzysłowia) - zdycha
    > po 3 latach?
    bo jak przeżyje gwarancje, to znaczy że można było ją wykonać taniej i
    zarobić więcej. Rządy przejęli księgowi.
    a czy przypadkiem 30 lat temu akumulator o danej pojemności nie był
    większy od dzisiejszych?
    ToMasz