  • Data: 2016-12-27 19:31:08
    Temat: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    zostawiłem w aucie załączone ogrzewanie elektryczne i rozładowałem do
    zera akumulator. Tak czy siak, był do wymiany, ale skleroza zmusiła mnie
    do zrobienia tego przy plus5 stopniach, nie minus 15stu.
    miałem juz upatrzony sklep z tanimi akumulatorami i byłem przekonany do
    centry. Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza. może to tylko
    naklejka varta? Ale łażę po sklepie i udaje znudzonego klienta, chociaż
    wiem że bez nowego akumulatora nie wrócę. aż tu nagle wchodzi facet z
    jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i
    głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko
    600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?
    pomiar trwał kilkadziesiąt sekund, był powtarzalny, zaciski krokodylki
    miał solidne, ale kable - na bank nie puszczały nawet 60amperów a co
    dopiero 700!
    Tak czy siak facet mierzy inne. banner (pierwsze słyszę) droższy o 50zł
    od vartty - tyle ile na naklejce. Pytam faceta jaki by mi polecił, ale
    varty niechcę. Sprzedawca mówi - allcar. no to puszczam oko do faceta z
    miernikiem - mierzy - prawie o 100 mniej. no więc ja mówie sprzedawcy że
    najtańszy proszę. No więc wyciąga 4max ecoline. prosze o zmierzenie -
    też 100 mniej, pi razy oko tyle co varta....
    potem mierzyli jeszcze inne, że niby lepiej naładowane, ale mnie juz to
    nie interesowało. nie chcę na podstawie tych pomiarów ferować wyroków,
    ale ten co padł (tamtej zimy już ledwo żył) to właśnie varta, ale świat
    stanął na głowie. Jak specjalistyczne sklepy tak będą działały, to
    wszystko będziemy kupować w supermarketach.
    ToMasz