  • 21. Data: 2017-07-02 09:39:05
    Temat: Re: ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 00:23:28 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v
    ehicle-8

    > Pewnie tak, chociaż z drugiej strony ten średni wiek od dawna nam
    > zawyżały miliony fiatów 125p i 126p, istniejących wyłącznie na papierze.

    Zawyzaly dawniej, zawyzaja i teraz.
    Tym niemniej to my kupujemy nastoletnie pojazdy "od Niemca", i dalej
    na nich jezdzimy.

    > Nie wiem, czy ktoś się w końcu doliczył faktycznie jeżdżących aut.

    Biorac pod uwage niechec welu do przegladow, to moze byc trudne :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-07-02 16:20:47
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
    > niż Passatów :)
    > Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
    > A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
    > ;)

    Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)

    2017-97=1920.

  • 23. Data: 2017-07-02 18:20:09
    Temat: ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych wytumaczen
    zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz wiek samochodow w jakims
    panstwie.

  • 24. Data: 2017-07-02 18:34:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:30:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > No to ryzykujesz.
    > Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
    > na pozar w urzedzie ?

    Raczej nie ryzykuje.
    Obowiązkowe OC dotyczy posiadaczy pojazdów.
    Jak pojazdu nie ma, to nie ma posiadacza.

    Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
    którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
    jakiś ich nieaktualnych statystykach.

  • 25. Data: 2017-07-02 19:38:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-02 18:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych wytumaczen
    zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz wiek samochodow w jakims
    panstwie.

    ciekawosc nie jaki jest wiek ale jakim cudem mamy najmlodsze auta w
    europie (no dobra, drugie miejsce) przy takim imporcie uzywek z
    bogatszych krajow - jak nam sprzedaja jakiegos 10 latka to albo znika im
    ze statystyk albo jego miejsce zajmuje nowe auto (w jednym lub kilku
    krokach) poprostu zupelnie mi sie to nie dodaje

  • 26. Data: 2017-07-02 20:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-02 o 16:20, s...@g...com pisze:

    > Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)
    >
    > 2017-97=1920.

    Trafisz na zabytka zarejestrowanego przed I wś i wyjdzie. :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2017-07-02 21:16:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 lipca 2017 09:30:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No to ryzykujesz.
    > Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
    > na pozar w urzedzie ?

    A kto by tam papierologie magazynował.
    3 czy nawet 4 fiaty swego czasu miałem, tu się coś przełożyło, tu z dwóch jednego
    zrobiło i jakoś się bujało. To co zostało to na złom i tyle. Tak samo Taty żuki czy
    tarpan, też różne przekładki tam były.
    A jeszcze skode 120(bodajże) miałem z 3 motorowery Romet(od charta do ogara) później
    MZ 350 przez kilka tygodni(a na motór do dzisiaj PJ nie mam;).
    Wówczas wszystko to swe papiery miało, na dzisiaj po tych maszynach proch zapewne a
    do bawienie sie w wyrejstrowywanie itp wówczas jakoś głowy nie było.
    Lata młodzieńcze inne rzeczy na głowie były jak bieganie po urzedach

  • 28. Data: 2017-07-02 23:25:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Jul 2017 07:20:47 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Tak licze i mi nijak więcej niż 2000 nie wychodzi :)
    >
    > 2017-97=1920.

    No racja :)

  • 29. Data: 2017-07-03 07:28:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Jul 2017 18:34:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Raczej nie ryzykuje.
    > Obowiązkowe OC dotyczy posiadaczy pojazdów.
    > Jak pojazdu nie ma, to nie ma posiadacza.

    Myslisz, ze z urzedami wygra w ten sposob ?
    "a wedlug naszych danych pan pojazd nadal posiada".

    > Dlatego UFG daje kary tym którzy mają dziurę w ubezpieczeniu, albo tym
    > którzy bez ubezpieczenia wpadną przy kontroli, a nie tym co to wiszą w
    > jakiś ich nieaktualnych statystykach.

    UFG lapie tych z dziura, bo to jest w stanie wylapac w oparciu o
    wlasne bazy. Do innych nie ma dostepu.

    Teraz do wyrejestrowania pojazdu potrzebna polisa OC, wiec ciekaw
    jestem jak to sie skonczy - przepisow nie zmienia przez kolejnych 20
    lat, i wtedy juz z czystym sumieniem bedzie mozna twierdzic ze zmarly
    zadnego pojazdu nie zostawil w spadku ?

    J.

  • 30. Data: 2017-07-03 07:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Jul 2017 09:20:09 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > A mozesz zdradzic tajemnice po co komu taka informacja? Z logicznych
    > wytumaczen zostaje ciekawosc. Znam wiele ciekawszych tematow niz
    > wiek samochodow w jakims panstwie.

    Tu akurat masz jasne przeslanie - czystosc spalin.
    Wprowadzamy nowe normy, a jezdza stare pojazdy :-)

    Gdzies tam mozna sie dopatrzec jak dunski podatek wplywa na wiek aut
    ... a wiec i jakosc powietrza :-)

    J.