  • 11. Data: 2017-07-01 16:00:38
    Temat: Re: ktos potrafi mi wyjasnic pozycje Polski?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Hmmm ale ubezpieczyciele mają dane samochodów i nawet raportują co
    > nieco do UFG. To nie powinien byc problem aby przekazac marke, typ,
    > rocznik, przebieg samochodu w postaci anonimowej tabelki.
    >
    > Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w
    > raporcie zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :)
    > ).
    >
    > I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

    W sumie napisałes to samo co Tomek - odsiac samochody ktore nie maja
    płaconego OC...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 12. Data: 2017-07-01 19:41:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 05:13:12 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie
    zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

    > I dane mieli byśmy na 99% poprawne.

    To trzeba by zapytać jakiegoś Prokomu ile takie "trzy selecty" kosztują.
    A obawiam się że ładnych parę miliardów ;)
    Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w
    kraju samochodów.

  • 13. Data: 2017-07-01 20:48:46
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 19:42:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > A obawiam się że ładnych parę miliardów ;)
    > Pewnie nie warto tylko po to żeby się dowiedzieć tego ile i jakich jest w

    Czesciowo masz racje. Ale nie kazdy ubezpieczyciel ma konszachty w prokomem. A nawet
    ci co maja to sporo rzeczy dewelopuja sami. Wiec koszty raczej kosmetyczne by były :)
    Akurat ten o którym wiem to system polisowy ma juz dzis bezprokomowy :)
    Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma :)

  • 14. Data: 2017-07-01 21:03:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 13:26:16 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Wg. CEPiK w Polsce najpopularniejszy jest nadal 126p, a Syrenek jest więcej
    > niż Passatów :)
    > Gdzieś w czołówce jeszcze motocykl WSK.
    > A najstarsze auta mają ponad 2000 lat (bo np. rocznik 97 ma dziś 2020 lat)
    > ;)

    Tak moze być
    Sam mam "na stanie" z lat 90-tych niewyrejestrowane 3 fiaty 125p i garbusa. Co do
    jednego audi 80b2 też pewności nie mam czy wyrejstrowałem. Ojciec 3 lub 4 żuki i
    tarpana pewnie też na "siebie" ma zarejstrowane. Zmarł lat kilka temu i nikt z nas
    tego nie prostował bo i po co.
    Póki co nikt się o to nie upomina a i ja do urzedu nie idę prostować tego bo jeszcze
    coś się urzędasom przypomni i mnie podliczą.

  • 15. Data: 2017-07-01 21:09:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 14:13:14 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    verage-age-of-the-vehicle-fleet/average-age-of-the-v
    ehicle-8

> [...]
    >
    > Taka statystyka to w sumie jedna poprawka do ustawy i trzy selecty w raporcie
    zmienione (no chyba ze ktos sobie kiepsko baze zmontował :) ).

    Nie tak łątwo
    Moje Fiaty czy Taty żuki i tarpan to było tak ze się jednego kupiło, później drugiego
    na części, coś tam się przekładało z jednego do drugiego, ubezpieczenie raz w PZU
    później w Samopomoc(tak tak było coś takiego), później jakieś tuv hdi czy inne
    wynalazki gdzie taniej
    Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj
    proch został a w bazach są.

  • 16. Data: 2017-07-01 21:47:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 11:48:46 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Do sprawdzenia na onecie gdzie dyrechtór prokomu płakał jaka to niewdzięczna firma
    :)

    Nawet jak każdy ubezpieczyciel zostanie przymuszony do dostarczenia listy
    pojazdów za które mają opłacone OC, to teraz trzeba dać pokomowi miliardy
    za scalenie tej listy i oflagowanie odpowiednich aut w bazie CEPiK.

    A to nie są tanie rzeczy ;)

  • 17. Data: 2017-07-01 21:55:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:09:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    wynalazki gdzie taniej
    > Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach fizycznie na dzisiaj

    No właśnie na interesującej nas liście by się nie znalazły, bo usunięto by
    z niej pojazdy co do których od lat nikt nie płaci OC.

  • 18. Data: 2017-07-02 09:27:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 21:47:40 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > pojazdów za które mają opłacone OC, to teraz trzeba dać pokomowi miliardy
    > za scalenie tej listy i oflagowanie odpowiednich aut w bazie CEPiK.

    Ale o ile wiem to Prokom swoje miliardy dostal dawno temu, bo polisy w
    cepiku sa wymienione w ustawie.

    Problem jest inny - uprawniony do nakladania kary jest UFG, ale nie
    jest uprawniony do otrzymania listy zarejestrowanych pojazdow, ani do
    otrzymania listy pojazdow bez OC.

    Ciekawe komu na tym zalezy :-)
    Choc w sumie ... popieram :-)

    Tym niemniej w/g UFG jest sporo pojazdow bez OC i niektore nawet
    jezdza. Ciekawe - brak celowy, czy jakies zapomnienia.

    CEPIKa mozna spytac o dane statystyczne ... ciekawe za ile :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-07-02 09:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Raczej jakiejś bazy wtedy ogólnej nie mieli. Po tych autach
    > fizycznie na dzisiaj proch został a w bazach są.

    No to ryzykujesz.
    Umowe sprzedazy z Iwanem Iwanowem masz, zeby papier zzokl, czy liczysz
    na pozar w urzedzie ?

    J.

  • 20. Data: 2017-07-02 09:35:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:03:25 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    > nie prostował bo i po co. Póki co nikt się o to nie upomina a i ja
    > do urzedu nie idę prostować tego bo jeszcze coś się urzędasom

    No i dobrze czynisz, ale ... co bedzie, jak sobie przypomna sami ?

    Mozliwosci wyprostowania w zasadzie nie ma ... trzeba napisac do posla
    z Dobrej zmiany, zeby wprowadzili taka mozliwosc i pozbyli sie
    martwych dusz z ewidencji ...

    J.