  • 11. Data: 2010-11-10 07:48:57
    Temat: Re: którą z tych lamp wybrać?
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > ...z ka dym wy szym modelem mo esz zrobi to samo!
    >   Lamp zawsze mo na ustawi na "M" - i dzia a wyzwalanie "centralnym
    > stykiem", do Minolty potrzeba przej ci wki bo ma inne z cze ale
    > r wnie dzia a.

    Nie do końca jest tak. Ten tani Metz ma własną automatykę błysku.
    Ustawiasz stałą przesłonę i ISO w aparacie, podobną kombinację
    ustawiasz na lampie, a lampa dobiera siłę błysku do tego.
    Po prostu ma czujnik światła odbitego. To nie jest tryb M gdzie siła
    błysku jest stała.

  • 12. Data: 2010-11-10 09:36:41
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-11-10 08:45, TomekM pisze:
    > Przy normalnym pokoju zasięg maleje mniej więcej 2x.
    > Oczywiście nie dotyczy to pomieszczeń gdzie sufit jest bardzo wysoko.
    > Gdy błyskam w sufit w pokojach ok. 20 metrów kwadratowych to
    > praktycznie całe pomieszczenie jest oświetlone na fotce.
    > Przy większych to trzeba by już użyć kilku lamp, jedna nawet mocna nie
    > jest w stanie oświetlić równomiernie takiego pomieszczenia.

    Ok, dzięki - to mi daje niezły pogląd.

    > Aha w D5000 CLS nie działa, tzn. aparat nie obsługuje go, chyba, że
    > się kupi jak główną lampę np. SB- 900 to wtedy jest ona w stanie
    > sterować innymi.

    Eh... to słabo. Znowu będę się gryzł z nowym problemem :(

  • 13. Data: 2010-11-10 09:39:10
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-11-09 22:15, Michal Tyrala pisze:

    > Jak sufit typowo blokowy (2.5m), to z tego co pamietam, okolice 3EV.
    > Aczkolwiek prawidlowa odpowiedzia i tak jest ,,to zalezy'' ;)

    No dobra, to średnia z próbki informacji zawierającej dwa elementy jest -2.5EV :)
    Dzięki

  • 14. Data: 2010-11-10 09:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, TomekM wrote:

    > Nie do końca jest tak.

    Jest tak do końca.
    Tylko ja nie do końca na temat napisałem :]

    > Ten tani Metz ma własną automatykę błysku.

    To powtórzę: "z każdym wyższym modelem możesz zrobić to samo".
    Fakt, że opisałem pracę na M, pisząc nie na temat :) w związku
    z czym naprostowanie mi się należy, w niczym nie uchybia zasadzie.

    > Po prostu ma czujnik światła odbitego. To nie jest tryb M gdzie siła
    > błysku jest stała.

    J.w. - prawda, mea culpa, ale nadal "z każdą nowszą wersją możesz
    zrobić to samo" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-11-10 09:56:40
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Jeszcze jedno pytanko:
    Czy istnieją jakieś wzory pozwalające przeliczyć liczbę przewodnią lampy przy
    danej ogniskowej na liczbę przewodnią przy innej ogniskowej?

    Czy obowiązuje zasada, że jeżeli dwa razy większy kąt to -2EV
    (bo w pionie i poziomie 2 razy szerzej)?

    Matoły mi podają liczbę przewodnią tylko dla 105mm a je chcę kontrolnie ją
    przeliczyć na 50mm.

  • 16. Data: 2010-11-10 12:09:17
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2010 10:39:10 +0100, dobrov wrote:

    > No dobra, to średnia z próbki informacji zawierającej dwa elementy jest -2.5EV :)

    Mnie kiedys ciekawilo jak bardzo (nie)przydatna jest ,,kukułka'' z
    mozliwoscia odchylenia w sufit. Paliłem (Metza) wprost i od sufitu,
    zmiana f/ do uzyskania podobnego histogramu. Obiektem byla sciana jakies
    1.5-2m od aparatu. Roznica byla jak 2.8 i 8.
    Dla palenia na wprost wplyw (wiekszy niz dla rozproszonego) bedzie miala
    odleglosc od obiektu -- dlatego napisalem, ze ,,to zalezy'' :-)

    PS. Wyszlo mi, ze lampa wbudowana palona w sufit, to bajer.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 17. Data: 2010-11-10 13:35:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-10 10:56:40 +0100, dobrov <d...@i...pl> said:

    > Czy istnieją jakieś wzory pozwalające przeliczyć liczbę przewodnią
    > lampy przy danej ogniskowej na liczbę przewodnią przy innej ogniskowej?

    Nie ma takich wzorów, gdyż w zależności od konstrukcji palnika różne
    lampy zachowują się nieco inaczej. Różnice nie są gigantyczne, ale są.
    To trzeba każdorazowo sprawdzać sobie w instrukcji konkrentej lampy.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-11-10 14:24:20
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-11-10 14:35, de Fresz pisze:

    > Nie ma takich wzorów, gdyż w zależności od konstrukcji palnika różne
    > lampy zachowują się nieco inaczej. Różnice nie są gigantyczne, ale są.
    > To trzeba każdorazowo sprawdzać sobie w instrukcji konkrentej lampy.

    Ta... dla nissina 622 w specyfikacji nie podają ale udało mi się doklikać do
    mauala i tam faktycznie jest elegancka tabelka.

    Dla 105mm jest GN=44 a dla 28mm GN=28
    IHMO całkiem przyjemny wynik.
    Zaczynam się przekonywać do tego błyskacza.

  • 19. Data: 2010-11-10 14:44:07
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > z czym naprostowanie mi się należy, w niczym nie uchybia zasadzie.

    >   J.w. - prawda, mea culpa, ale nadal "z każdą nowszą wersją możesz

    Nie z każdym wyższym tylko z najwyższym ;)
    Z obecnych Nikonów tylko SB-900 ma coś takiego,
    z obecnych Metzów tylko 58 ma własną automatykę.
    Oba te modele kosztują ok. 1300 zł.
    A ten C-2 kosztuje 250zł

  • 20. Data: 2010-11-10 21:28:55
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    dobrov wrote:

    > Nissin Di466 Nikon
    > ew.
    > Nissin Di622 Nikon
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/53/filtr/_32268_0_0_0
    _0_0_0_0_0_0

    Jeśli masz czas i siłę, to tu omówili chyba wszystkie wady i zalety Nissina
    Di622 http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=89911