    From: "uhikura" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: krótki zoom do D 90 ?
    Date: Sun, 27 Dec 2009 23:15:48 +0000 (UTC)

    Witam,

    Po latach spędzonych na pl.rec.foto i po roku albo i więcej nieobecności na
    forach dyskusyjnych o fotografii przychodzę poniekąd jako nowicjusz.
    Pewnie to dziwi ale do tej pory robie analogiem - tylko dlatego , że robie
    mało i rzadko - i do takiego focenia wystarcza analog, zwłaszcza,że mam
    jeszcze zapas zacnych filmów. Analoga ZOstawiam z sentymantu, sprzedawać nie
    ma co a od święta można pstryknąc APX-a :)Żona pyta kiedy wywalę te resztkę
    filmów z lodówki... jeszcze musi poczekać :)
    Tak czy siak do konkretów.
    Mam kilka obikktywów z systemu nikona Są to nowiutki nikkor 80-200 2,8D,
    nikkor 50, 1,8D , kalejnar 100/2.8 <jak on ładnie rysuje a kosztował
    100zł :>) , nikkor 28-85 3,5-4,5 i kilka badziewi , do tego lampę Sunpak 700
    (czy dobrze pamiętam symbol?)
    Z ww. obiektywów chcę wymienić nikkora 28-85 mimo że bestia jest pancerna i
    ostra w swej kategorii (pamiętacie jak pisał o nim ken rockwell?) to jednak
    po kropie nię będzia miała dla mnie sensu. POza tym szukam czegoś ze śwatłem
    2.8. Choć jeśli nie znajdę nic sensownego w przyzwoitej cenie to chętnie
    kupię coś typu 3,-4,5 ale nie ciemniejszy- Jako spacer zumik wystarczy ale
    naciskam na 2,8 z wiadomych względów.
    Lampę na rzaie zostawiam, mogę robić na manualu- próbowałem nie jest źle.

    Ponieważ szkoda mi kasy na pełną klatkę (już wyleczyłem się z tego ,że bedę
    super fotografem :>) postawiłem na d90. Bawiłem się wprawdzie d300 i nie
    powiem przypadł mi do gustu, zwłaszcza, że sam lubię większe aparaty , to
    jednak ze względów ekonomicznych i praktycznych padło na d90 (ta sama
    matryca) Ostatnio coś staniał ów d90- czyżby nikon szykował następcę? Czy
    czekać dla hipotetycznego lepszego kropa (np 1,2), czulszą matrycę?
    oczyszczanie z pyłków, stabilizację w body, lub odchylany ekranik (mam w
    kompakcie - przydaje się !) Zakładam jednak że wszystkich tych rzeczy nikon
    nie wprowadzi bo tradycyjnie musi być w tyle za konkurencją.
    Pytanie moje brzmi: jaki dobry, ostry zoom polecacie do d90.
    WIem, że najlepsze są topowe nikkory 2,8za 5 kpln ale jak powiadam
    wyleczyłem się z focenia sprzętem , teraz stawiam na radość robienia fotek a
    do super żylet mam i bedę dokupował stałki.
    Z takiego zumika mają wychodzić dodbitki 15x20 a najlepiej 20x30.
    ?
    Proszę o poradę czego się wystrzegać, na co zwrócić uwagę u niezależnych
    producentów. Oczywiście guglam po archiwum ale to spora praca i zajmuje mi
    trochę czasu.
    BYł taki nikkor 24-85 3,5-4,5 - ponoć lepszy od tego 2,8-4 - jak się
    sprawdza z d 90

    Będę ogromnie wdzięczny za pomoc i sugestie

    a jak nie znajdę nic dobrego w nikonie do rzucę w diabły i zmienię system,
    bo kiedy jak nie teraz :>