eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › kręci się tylko jedno koło
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 31. Data: 2010-12-29 17:33:03
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Wednesday, December 29, 2010, 5:25:23 PM, you wrote:

    >> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
    >> zawsze równy?
    > Właśnie dlatego, żeby *nie*był* równy ;)
    >> Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
    >> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
    > Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)

    Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 32. Data: 2010-12-29 17:34:19
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Wednesday, December 29, 2010, 5:27:39 PM, you wrote:

    >> Niedokładnie - nie bierzesz pod uwagę różnic wynikających z oporów
    >> mechanizmu(ów) różnicowego(ych).
    > Ale my nie mówimy o żadnych "torsenach" ani podobnych patentach, tylko o
    > zwykłym, "otwartym" dyfrze, w którym te różnice są zaniedbywalnie małe w
    > porównaniu z momentem siły potrzebnym do ruszenia samochodem z miejsca :)

    Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
    hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
    kołem jednego z pisaczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2010-12-29 17:38:38
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
    > hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
    > kołem jednego z pisaczy.

    Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
    nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
    tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
    kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 34. Data: 2010-12-29 17:46:29
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Wednesday, December 29, 2010, 5:38:38 PM, you wrote:

    >> Ale nie są zerowe. Na dokładkę dochodzą jeszcze opory stawiane przez
    >> hamulce - niekoniecznie równe. Ot, niedawny przykład z zablokowanym
    >> kołem jednego z pisaczy.
    > Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
    > nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
    > tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
    > kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

    Ciągniki z dzielonym pedałem hamulca...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 35. Data: 2010-12-29 17:49:00
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >> Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
    >
    > Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!

    Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyć
    autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie
    koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywiście, że na pewnym poziomie
    dokładności powinniśmy uwzględnić np. lepkość oleju w dyfrze, lepkość
    smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin
    innych czynników), ale obawiam się, że pytający ma problem ze zrozumieniem
    zagadnienia od strony jakościowej, a nie z jego dokładnym modelem
    matematycznym :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 36. Data: 2010-12-29 18:07:34
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
    >Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
    >nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
    >tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
    >kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.

    Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ?

    Czy TCS/ASR :-)

    J.


  • 37. Data: 2010-12-29 18:14:30
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Wednesday, December 29, 2010, 5:49:00 PM, you wrote:

    >>> Ale co w tym dziwnego? Na obu kołach miałeś moment dokładnie równy zeru :)
    >> Fizyk - podpadasz mi! Niedokładnie - opory!
    > Ojejciu, nie czepiaj się ;) Z punktu widzenia kogoś, kto próbuje ruszyć
    > autem z jednym kołem w powietrzu raczej nie ma znaczenia to, czy na drugie
    > koło działa moment 0 Nm, czy 0,1 Nm ;) Oczywiście, że na pewnym poziomie
    > dokładności powinniśmy uwzględnić np. lepkość oleju w dyfrze, lepkość
    > smaru w łożyskach kół, tarcie w zaciskach hamulcowych (i pewnie z tuzin
    > innych czynników), ale obawiam się, że pytający ma problem ze zrozumieniem
    > zagadnienia od strony jakościowej, a nie z jego dokładnym modelem
    > matematycznym :)

    Ale wiesz, pomijanie prowadzi potem do absurdalnych wniosków jak te
    slynne obliczenia przepustowości drogi nieuwzględniające niezerowej
    długości pojazdów...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 38. Data: 2010-12-29 18:47:49
    Temat: Re: kr?ci si? tylko jedno ko?o
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010, J.F. wrote:

    > On Wed, 29 Dec 2010 17:38:38 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
    >> Oczywiście masz rację, tylko w kontekście komentarza na który odpowiadałem
    >> nie ma to raczej większego znaczenia :) Nota bene, przypomina mi się przy
    >> tej okazji "stary jak świat" pomysł z przyblokowaniem hamulca jednego z
    >> kół aby zwiększyć moment napędowy na drugim kole.
    >
    > Ale co - Ursusa masz, ze mozesz przyhamowac jedno kolo ?

    Jakieś 20 lat temu na jednym z rajdów terenowych ("tarpaniada" albo
    "jeeping") widziałem taki "patent" w jednym z aut - sterowany ręcznie
    rozdzielacz, umożliwiający doprowadzenie ciśnienia do hamulców tylko po
    jednej stronie. Może nawet znalazłbym gdzieś jeszcze zdjęcia tego
    ustrojstwa... :)

    Pozdrawiam :)

    W.


  • 39. Data: 2010-12-29 21:59:08
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.12.2010 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:
    >
    >> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
    >> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
    >> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
    >> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
    >
    > Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
    > stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
    > mechanizm?

    No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
    zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
    (jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)


  • 40. Data: 2010-12-29 22:09:26
    Temat: Re: kręci się tylko jedno koło
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sergiusz,

    Wednesday, December 29, 2010, 9:59:08 PM, you wrote:

    >>> A to wytłumacz może po co w takim razie blokady i inne cuda, skoro jest
    >>> zawsze równy? Bo ja np już wiele razy miałem przypadek że 1 koło miałem w
    >>> powietrzu i drugie za chrl nie ruszyło auta - dziwne nie prawda?
    >>> Jest to przypadek skrajny - 1 koło nie ma w ogóle podparcia - ot trawers.
    >> Ale na pewno rozumiesz, co to moment siły? Jeśli jedno koło nie
    >> stawia oporu, to jaki - Twoim zdaniem - moment siły ma przekazać
    >> mechanizm?
    > No ale co mnie moment siły - jedno koło w górze, auto 4x4, wszystkie dyfry
    > zwyłkłe, albo przełączone na zwykłe i auto nie jedzie, silnik napędza 1
    > (jedno) koło, akurat pech ;) chce że to uniesione ;)

    Nadal nie rozumiesz? Jeśli jedno koło w górze, to nie stawia żadnego
    oporu - nie występuje na nim moment. Skoro nie ma na jednym, to nie ma
    na żadnym (oczywiście pomijając opory).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: