  • 1. Data: 2012-10-29 18:36:22
    Temat: koszt naprawy uzwojenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jak myślicie, ile może kosztować przewinięcie (tak, wiem zaraz ktoś się
    przyczepi, że dzieci się przewija... ale na tym świecie pełno sadystów
    ;) ) uzwojenia wzbudzania w generatorze jednofazowym na około 2kW?
    Powiedzmy: włącznie z wymontowaniem generatora z agregatu i złożeniem na
    nowo?

  • 2. Data: 2012-10-29 19:56:47
    Temat: Re: koszt naprawy uzwojenia
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-29 18:36, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > przyczepi, że dzieci się przewija... ale na tym świecie pełno sadystów
    > ;) ) uzwojenia wzbudzania w generatorze jednofazowym na około 2kW?
    Około 200zł, zależnie od rejonu, zakładu i humoru...

    > Powiedzmy: włącznie z wymontowaniem generatora z agregatu i złożeniem na
    > nowo?
    A tego to już nie wiem, bo demontowanie może się okazać bardziej
    skomplikowane niż samo przezwajanie. Widziałem tak powalone generatory,
    że demontaż wału z generatora wymagał całkowitego rozebrania całego
    silnika spalinowego, by wyjąć jeden mały klin i rozłączyć wały - jakiś
    mądry konstruktor uznał, że część elektryczna wielokrotnie przeżyje
    spalinową, więc cała serwisowalność była w kierunku silniczka spalinowego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-10-29 21:39:02