  • 51. Data: 2010-06-08 00:12:13
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:huj813.8ps.0@poczta.onet.pl...
    > "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message

    > Maszyny do odsysania?? :-))) A kto takie maszyny produkuje?
    > Znasz jakieś auta które nie mają śruby spustowej na misce oleju?

    Takiego sposobu wymiany oleju używano w moim Punto HGT.
    Ponoć z powodu kłopotów z korkiem spustowym w tym silniku, który miał
    tendencję do psucia się podczas odkręcania - zerwanie gwintu.

  • 52. Data: 2010-06-08 00:14:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Nie używałem maszyny, bo jej nie miałem, nie sądzisz chyba, że mam w
    > domu wszystkie urządzenia warsztatowe ;-)))
    > Wszytkie moje dotychczasowe samochody zdaje się, że obecne jest 16 - tym
    > albo 17-tym miały korek spustowy oleju ;-)
    >
    > Pozdro.

    I dopisz jeszcze że pierdyliard kilometrów zrobiłeś.

  • 53. Data: 2010-06-08 04:38:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > Bez przesady, takie wysysacze są. Czterdzieści lat temu w Polsce
    > produkowali.
    > Miałem takie cudo trzydzieści lat temu. Się wysysało jak klienta nie było,
    > bo
    > jak był to miał typowe do nie znającego się na mechanice specjalisty od
    > samochodów opory myślowe. A to że nie wysysał rurką to fakt.

    O czym Ty mówisz?? Zmieniałeś Ty kiedyś olej w silniku samochodowym?

  • 54. Data: 2010-06-08 05:24:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Nie używałem maszyny, bo jej nie miałem, nie sądzisz chyba, że mam w domu
    > wszystkie urządzenia warsztatowe ;-)))

    Coś się tu pultasz w zeznaniach kolego...

    Najpierw mydlisz nam oczy że zrobiłeś tak tylko dlatego że stałeś
    obok maszyny do odsysania i śmiano by się z Ciebie gdybyś robił
    inaczej a teraz próbujesz tłumaczyć że takiej maszyny nie masz
    bo robisz zmiany oleju w domu? Po co ta ściema?? Ile masz latek?

    > Wszytkie moje dotychczasowe samochody zdaje się, że obecne
    > jest 16 - tym albo 17-tym miały korek spustowy oleju ;-)

    Jednak Ty próbujesz ludzi wpuszczać w maliny aby szli do apteki po
    rurkę do kroplówki, potem mozolnie wkładali ją sobie do miski
    olejowej przez cienką, poskręcaną rurkę do bagnetu kontrolnego
    po czym zasysając komicznie strzykawką olej z silnika i trzymając
    rurkę poniżej miski olejowej odciągali sobie nadmiar oleju???

    Śmiech za piątkę, kolego! Naprawdę śmiech za piątkę...
    I naprawdę chciałbym Cię zobaczyć jak byś sobie ssał tą
    strzykawką olej z silnika przez taką cienką rurkę od kroplówki.
    Zaprosisz mnie na prezentację? :-)) Przyjadę z kamerą :-)))

  • 55. Data: 2010-06-08 05:30:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Takiego sposobu wymiany oleju używano w moim Punto HGT.
    > Ponoć z powodu kłopotów z korkiem spustowym w tym silniku, który
    > miał tendencję do psucia się podczas odkręcania - zerwanie gwintu.

    Gdzie Wy znajdujecie tych mechaników, panowie???

    Od wielu lat sam sobie wymieniam olej w swoich samochodach
    i naprawdę nie widzę powodów aby sobie utrudniać życie jakimś
    odsysaniem oleju do góry...

    A zerwanie gwintu??? To się dzieje przy dokręcaniu śruby na chama,
    gdy mechanik jest dupa i nie ma wyczucia w ręce lub używa narzędzi
    pneumatycznych tam gdzie ich nie powinien używać... Albo mu się
    "pomyrdało" w którą stronę się śruby odkręca - to się zdarza,
    zwłaszcza gdy się pracuje z rękami do góry i leży pod samochodem :-)

    Jak ktoś nie ma wyczucia albo ma ołowiane łapki niedźwiedzia to warto
    kilka pierwszych dokręceń takiej śruby zrobić kluczem dynamometrycznym
    i pamiętać aby zawsze dać nową podkładkę jednorazową wykonaną
    z miękkiego aluminium i służącą do uszczelniania spustu bez potrzeby
    jego nadmiernego dokręcania... Wtedy nie ma problemów z gwintem.

    Producent zaleca w moich autach bardzo małe siły dokręcania tych śrub.
    Aby nie być gołosłownym podaję wartości z serwisówek producenta:
    2007 Acura TL-S, silnik 6 cylindrów, 3,5 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    2004 Honda Accord, silnik 4 cylindry, 2,4 litra: spust dokręcamy do 44 Nm
    Przykład auta z innej stajni które już sprzedałem w zeszłym roku:
    1995 Toyota Camry, silnik 4 cylindry, 2,2 litra: spust dokręcamy do 39 Nm
    Jestem pewny że Punto czy inne auta nie są tu wyjątkiem i siły które
    producent podaje są wystarczające do uszczelnienia spustu oleju...
    To są wszystko małe siły które uzyskujesz kluczem trzymanym luźno w ręce.
    Oczywiście warunkiem koniecznym jest wymiana uszczelki na nową,
    mam na myśli tej podkładki z miękkiego aluminium zalecaną przez
    producenta. Nie używa się jej ponownie. Ale to chyba każdy wie?

  • 56. Data: 2010-06-08 09:29:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > Gdzie Wy znajdujecie tych mechaników, panowie???

    ASO przy największym dealerze Fiata w Polsce.
    Naprawdę uważasz, że wiesz lepiej niż oni, jaka jest szansa na uszkodzenie
    korka spustowego niż oni?
    W innych Fiatach oczywiście spuszczali olej normalnie, tylko w tym jednym
    wysysali.

  • 57. Data: 2010-06-08 10:45:53
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-08 05:30, Pszemol wrote:

    > Od wielu lat sam sobie wymieniam olej w swoich samochodach
    > i naprawdę nie widzę powodów aby sobie utrudniać życie jakimś
    > odsysaniem oleju do góry...

    raczej ułatwiać, a Ty pewnie dinozaur motoryzacyjny, jak o odsysaczach
    oleju nie słyszałeś i nie widziałeś...

  • 58. Data: 2010-06-08 11:19:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > strzykawką olej z silnika przez taką cienką rurkę od kroplówki.
    > Zaprosisz mnie na prezentację? :-)) Przyjadę z kamerą :-)))

    Pozwolilem sobie umiescic fragment dokumentacji technicznej producenta
    (w tym przypadku PSA co nietrudno zauwazyc) Kliknij sobie tutaj:
    http://tinyurl.com/38dob45
    Dalej tak ci wesoło błaźnie?:)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 59. Data: 2010-06-08 11:47:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Drób jest przede wszystkim Miszczem Ciętej Riposty ;)

    Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 60. Data: 2010-06-08 12:12:50
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 08 Jun 2010 11:47:12 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)

    Taki los. W ogóle od paru lat ten cały Usenet co raz bardziej
    nadaje się do dupy, skoro już krążymy wokół tego tematu. :)

    r.