  • 11. Data: 2011-05-23 08:24:26
    Temat: Re: kontroler usb 3.0 na pci
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > przy low speed (1.5Mbps) użyteczne (zalecane) pasmo do
    > wykorzystania...
    > to uwaga: 800B/s... czyli ok 8kbps.

    Podpinając wieki temu pendrive'a do płyty z USB 1.1 total commander
    pokazywał jakiś 1 MB/sek. Więc nie jest tak źle. Użytecznie wychodzi
    jakieś 60% a nie 6% jak napisałeś.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-05-26 22:59:40
    Temat: Odp: kontroler usb 3.0 na pci
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jaki wiec sens mialo tworzenie kontrolerow FireWire na PCI? Patrzac
    > na wyliczenie predkosci wnioskuje ze i to nie mialo sensu a jednak
    > takie kontrolery produkowano.

    ke?

    popularnie uzywanym FW jest 400 czyli 50MB/s - mniej niz polowa przepustowosci
    szyny PCI

  • 13. Data: 2011-07-21 11:52:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.05.2011 23:51, Tomi pisze:
> [...]
    połaczony z systemem szyną o
    > wydajności równej 1/5 wydajności obsługiwanego medium.

    Realnie PCI 32-bitowe 33 MHz rzadko osiąga więcej niż 100 MiB/s,
    a jego przepustowość jest współdzielona z innymi urządzeniami,
    a na starszych płytach głównych jeszcze dodatkowo z mostkiem
    ATA.

    Poza tym od kilku lat każda nowa płyta główna ma PCIe więc
    nie dziwię się w ogóle, że mało kto chce inwestować w pro-
    dukowanie urządzenia, które służyłoby tylko nielicznym
    osobom trzymającym się kurczowo starej płyty głównej.

    Biorąc pod uwagę, ile kosztowałby taki produkowany małymi
    seriami kontroler USB 3.0 PCI, taniej wyjdzie wymienić pły-
    tę główną na mającą PCIe lub wręcz od razu z wbudowanym od-
    powiednim kontrolerem ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 14. Data: 2011-07-22 14:01:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 13:52:22 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > dukowanie urządzenia, które służyłoby tylko nielicznym
    > osobom trzymającym się kurczowo starej płyty głównej.

    Jednak cały czas większość kart rozszerzeń jest tłuczona właśnie na PCI, a
    nie na PCI-Express. Popatrz choćby na karty muzyczne czy tunery TV. :)

    (ciach...)

    [ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma ]
    [ pieniędzy na miłość... (znalezione w necie) ]

  • 15. Data: 2011-07-22 15:24:30
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-22 16:01, Przemysław Ryk wrote:
> [...]
    >
    > Jednak cały czas większość kart rozszerzeń jest tłuczona właśnie na PCI, a
    > nie na PCI-Express. Popatrz choćby na karty muzyczne czy tunery TV. :)

    Hm.. mozesz zapodac jakies statystyki? To ze cos jest w media-makrcie
    wcale nie swiadczy, ze jeszcze jest produkowane ;)

  • 16. Data: 2011-07-23 09:52:19
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-22 14:56, Budzik pisze:

    > ale polacz to jeszcze z predkoscia dysków twardych...
    > Bo takie 130MB/s dla dysku w zupełności wystarczy.

    A połącz to jeszcze np z dwa dyskami i drukarką podpięta do tego samego
    usb ...

  • 17. Data: 2011-07-23 10:52:51
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-23 11:52, boxfish wrote:

    > A połącz to jeszcze np z dwa dyskami i drukarką podpięta do tego samego
    > usb ...

    Idąc dalej tym "tropem", dlaczego nie ma USB na VESA-ISA??

    jezeli jakis sprzęt produkowany jest w 10k egz./mies. masz rozsądną
    cene, jeżeli chcesz nietypowy, szukaj, sprowadzaj i płać 2xwięcej. Tylko
    pls.. to nie temat pl.comp.pecet. Nie kontrolujemy rynku producentów i
    dystrybutorów (grupy dyskusujne już umierają)

  • 18. Data: 2011-07-23 22:03:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "boxfish" j0e5k9$g78$...@i...gazeta.pl

    > A połącz to jeszcze np z dwa dyskami i drukarką podpięta do tego samego usb ...

    Drukarka może być podłączana do innego USB, zaś takie
    USB_via_PCI mogłoby być obciążone tylko jednym dyskiem,
    na dodatek 2.5 calowym, dla którego 100 MB/s to już dużo.

    Ale choć USB 3.0 jest tanie w produkcji -- ponoć kosztuje to
    kilka złotych, nadal notebooki są rzadko wyposażane w USB 3.0.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-07-25 09:37:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Jul 2011 17:24:30 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Hm.. mozesz zapodac jakies statystyki? To ze cos jest w media-makrcie
    > wcale nie swiadczy, ze jeszcze jest produkowane ;)

    Popatrzyłem po cenniku Komputronika:
    - karty muzyczne PCI-Express: 11 / PCI: 11 / USB: 8
    - karty sieciowe bezprzewodowe: PCI-Express: 1 / PCI: 12 / USB: 25
    - tunery telewizyjne: PCI-Express: 6 / PCI: 20 / USB: 28

    Szału z PCI-Express raczej nie ma. :)

    [ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we ]
    [ wspólnotę. (Charles Bukowski) ]

  • 20. Data: 2011-07-29 11:43:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2011 16:01, Przemysław Ryk pisze:
    > Jednak cały czas większość kart rozszerzeń jest tłuczona właśnie na PCI, a
    > nie na PCI-Express. Popatrz choćby na karty muzyczne czy tunery TV. :)

    Bo im przepustowość PCI wystarcza. A że wszystkie płyty głów-
    ne mają jeszcze co najmniej dwa gniazda PCI, taniej wychodzi
    robić urządzenia PCI i sprzedawać je właścicielom starych i
    nowych płyt głównych, niż opracowywać nowy projekt tylko dla
    nowych płyt głównych.

    Poczekaj, aż pojawią się płyty pozbawione w ogóle gniazd PCI.
    Wtedy pojawi się wysyp kart PCIe, a właściciele starszych kom-
    puterów zaczną narzekać, że żadnego nowego urządzenia już nie
    mogą kupić.

    Swoją drogą rynek kart dźwiękowych zanika powoli. Płyty głów-
    ne mają coraz to lepsze zintegrowane układy dźwiękowe i tylko
    nielicznym to nie wystarcza. Podobnie może się stać z tunerami
    TV, aczkolwiek tutaj boję się, że rynek zaniknie całkiem z ra-
    cji coraz intensywniejszego zabezpieczania treści, unikania
    pojawiania się możliwości technicznych do nagrywania programów
    TV oraz promowania dystrybucji on-line (oczywiście też odpowie-
    dnio zabezpieczonej), nie wymagającej już przecież żadnej kar-
    ty TV.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./