  • 1. Data: 2011-05-21 21:41:45
    Temat: kontroler usb 3.0 na pci
    Od: JanuszWo <j...@g...pl>

    Witam!
    Nie znalazłem nigdzie kontrolera na pci (nie pci-e) z usb 3.0. Wszystko
    jest teraz na pci-e. Czy to oznacza, że się nie pojawią? Złącze pci ma
    za słabą prędkość?
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz na oxigen dwuatomowy

  • 2. Data: 2011-05-21 21:51:49
    Temat: Re: kontroler usb 3.0 na pci
    Od: Tomi <t...@t...pl>

    On 2011-05-21 23:41, JanuszWo wrote:
> [...]
    > Nie znalazłem nigdzie kontrolera na pci (nie pci-e) z usb 3.0. Wszystko
    > jest teraz na pci-e. Czy to oznacza, że się nie pojawią? Złącze pci ma
    Teoretycznie max na PCI 32 bit to 132 MB/s, dla USB 3 to 5 Gb/s (usb2 to
    480Mb). 1B=8b. Porównaj odpowiedz sam sobie jaki jest sens tworzenie
    kontrolera który będzie połaczony z systemem szyną o wydajności równej
    1/5 wydajności obsługiwanego medium.

    Tomi

  • 3. Data: 2011-05-22 12:56:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > 480Mb). 1B=8b. Porównaj odpowiedz sam sobie jaki jest sens tworzenie
    > kontrolera który będzie połaczony z systemem szyną o wydajności równej

    ale polacz to jeszcze z predkoscia dysków twardych...
    Bo takie 130MB/s dla dysku w zupełności wystarczy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 4. Data: 2011-05-22 16:26:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisa?(a):

    > ale polacz to jeszcze z predkoscia dysków twardych...
    > Bo takie 130MB/s dla dysku w zupełności wystarczy.

    Nie dla SSD :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 5. Data: 2011-05-22 17:00:45
    Od: Tomi <t...@t...pl>

    On 2011-05-22 18:26, januszek wrote:
    > Budzik napisa?(a):

    > Nie dla SSD :)
    >
    > j.

    Te 132Mb to dotyczy chaba całej magistrali więc jeśli będziesz coś
    przefrywał z HDD na zewnętrzny dysk to transfer poleci na dół okrutnie.
    Poza tym ile jest obecnie systemów baz złącza PCIExpress? Trzeba też
    pamietać że chipy usb3 są przygotowane do współpracy z PCIExpress i żeby
    wsadzić do starego PCI konieczny byłby mostek PCI/PCIExpress (są takie?)
    co podniesie koszty i tak niszowego produktu.

    Nie sądze żeby takie karty istniały lub powstały (moja własna opinia!).
    Jedyne zastosowanie jakie mogę sobie wydumać to karta przeznaczona do
    komputerów przemysłowych gdzie wymiana całego systemu generowałoby
    ogromne koszty.
    Tomi

  • 6. Data: 2011-05-22 20:31:55
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > 480Mb). 1B=8b. Porównaj odpowiedz sam sobie jaki jest sens tworzenie
    > kontrolera który będzie połaczony z systemem szyną o wydajności równej 1/5

    Jaki wiec sens mialo tworzenie kontrolerow FireWire na PCI? Patrzac
    na wyliczenie predkosci wnioskuje ze i to nie mialo sensu a jednak
    takie kontrolery produkowano.
    AM

  • 7. Data: 2011-05-22 20:45:04
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-22 22:31, Użytkownik Hades napisał:

    > Jaki wiec sens mialo tworzenie kontrolerow FireWire na PCI? Patrzac
    > na wyliczenie predkosci wnioskuje ze i to nie mialo sensu a jednak
    > takie kontrolery produkowano.

    Jak ktoś miał kamerę z takim złączem to walał zgrywać walniej
    ale zgrywać niż patrzeć z zazdrością na bardzo nielicznych
    posiadaczy takiego portu montowanego fabrycznie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-05-22 20:49:36
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Hades napisał:

    > Jaki wiec sens mialo tworzenie kontrolerow FireWire na PCI? Patrzac
    > na wyliczenie predkosci wnioskuje ze i to nie mialo sensu a jednak
    > takie kontrolery produkowano.
    > AM

    Jeżeli USB3 marnuje pasmo jak 1.0 to powinny być. A marnuje koszmarnie:
    przy low speed (1.5Mbps) użyteczne (zalecane) pasmo do wykorzystania...
    to uwaga: 800B/s... czyli ok 8kbps. Ćwiczenia z dzielenia zostawiam
    ciekawskim.

    W.P.

  • 9. Data: 2011-05-22 20:53:49
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-22 22:31, Hades pisze:

    > Jaki wiec sens mialo tworzenie kontrolerow FireWire na PCI? Patrzac
    > na wyliczenie predkosci wnioskuje ze i to nie mialo sensu a jednak
    > takie kontrolery produkowano.

    No, ja mam taki kontroler i gniazdko w komputerze i nie wiem czy je do
    czegoś zastosowalam, czy nie, bo jest podobne do tego co USB.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-05-23 07:36:29
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 23:41:45 +0200, JanuszWo napisał(a):

    > Nie znalazłem nigdzie kontrolera na pci (nie pci-e) z usb 3.0. Wszystko
    > jest teraz na pci-e. Czy to oznacza, że się nie pojawią? Złącze pci ma
    > za słabą prędkość?

    Tak.
    PCI jest za slabe - bylo juz za slabe do kontrolerow RAID SATA/SAS
    Nawet do wydajniejszych SCSI - w serwerach "obchodzono" ten problem montujac
    np zlacza PCI-X, lub chocby 66 MHz zlacza PCI, natomiast w desktopach
    stosowano wylacznie standardowe, 32 bitowe 33MHz-owe zlacza PCI

    --
    Mark