  • Data: 2018-11-20 10:08:27
    Temat: koniec elektryków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    Tytuł postu jest oczywistą prowokacją w kontekście niedawnego wątku o
    dieslach :)

    Wczoraj wieczorem trafiłem na ciekawy wywiad z szwajcarskim naukowcem,
    który tłumaczy dlaczego pojazdy elektryczne są pomyłką bez przyszłości.

    https://www.letemps.ch/lifestyle/voiture-electrique-
    une-aberration

    Argumenty są w większości te które już znamy (śmieszny zasięg, wysoka
    cena, niedobór energii z OZE, żałosna sprawność akumulatorów...), ale
    szczególnie zainteresowała mnie wzmianka o "paliwie słonecznym", bo o
    tym nigdy nie słyszałem. Po krótkim googlowaniu widzę że faktycznie coś
    takiego istnieje: https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_fuel

    Brzmi ciekawie. Nie chodzi tu (tylko) o zwyczajną produkcję wodoru za
    pomocą elektrolizy słonecznej, wygląda na to że da się także robić coś
    na wzór fotosyntezy, przekształcając dwutlenek węgla w inne, ciekawsze
    związki. A dwutlenku węgla u nas dostatek, i ponoć ciągle go przybywa.

    Ciekawe co przyniesie najbliższa dekada. Rozwój elektryków, czy może
    ktoś faktycznie wpadnie na to jak zasilić nasze spalinki jakimś paliwem
    słonecznym? Prof. Lino Guzzella (ten z artykułu) przewiduje, że
    przyszłością są pojazdy spalinowe które będą palić 2.5l/100, z czego
    litr będzie bio-paliwem, a pozostała część paliwem słonecznym.

    Mateusz