  • 11. Data: 2014-02-01 22:54:59
    Temat: Re: kompilowanie jezyków skryptowych
    Od: firr <p...@g...com>

    > C z natury sluzy do oprogramowywania sprzetu. Jezyki
    > wysokiego poziomu wymyslono po to, zeby ulatwiac
    > programowanie. Ich interfejsy do obslugi elastycznych
    > struktur danych (takich jak lista czy slownik) sa
    > duzo wygodniejsze niz to, co ma do zaoferowania C.

    pewnie tak (i to jest pewien dosyc wazny punkt)
    (o ktorym ostatnio nawet nieco rozmyslałem, jak dojde do pewnych wniosków w tym
    temacie to o nich napisze)

  • 12. Data: 2014-02-01 22:55:58
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 1 lutego 2014 22:40:03 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > bo tez to gadanie o celach mnie nie interesuje,
    > nie jest ono moim celem ;\ tak ze sam to poruszyles
    > sam sobie na to odpowiadaj :U

    Twoje oryginalne pytanie dotyczylo tego, "czy warto
    tracic czas na jezyki skryptowe". Jezeli nie sformulujesz
    swoich oczekiwan wzgledem tego, co moze Ci dac nauka
    jezykow skryptowych, to na postawione przez Ciebie pytanie
    nie da sie sensownie odpowiedziec.

    Dla mnie ogolnie gadanie nie jest celem, tylko srodkiem
    do lepszego dzialania, wiec nie zamierzam "sam sobie
    odpowiadac".

  • 13. Data: 2014-02-01 23:07:19
    Od: firr <p...@g...com>

    > bo tez to gadanie o celach mnie nie interesuje,
    >
    > nie jest ono moim celem ;\ tak ze sam to poruszyles sam sobie na to odpowiadaj :U

    wogole jak juz pewnie wspomnialem jesli chodzi o
    pisanie postów to mi na ogól nie chce sie (bo uwazam to za bliskie bezsensu czy cos w
    tym stylu) pisanie
    postów na tematy na przyklad
    - zbyt ogolnikowe
    - zbyt oczywiste
    - zbyt poboczne (takie ktore mnie w danym momencie nie interesuja )
    - zbyt wałkowane
    - itd

    dlatego na pewne kwestie nie moge odpowieadac bo tylko by mnie to denerwowało jako
    strata czasu ;\

  • 14. Data: 2014-02-01 23:19:53
    Od: firr <p...@g...com>

> [...]
    > swoich oczekiwan wzgledem tego, co moze Ci dac nauka
    > jezykow skryptowych, to na postawione przez Ciebie pytanie

    da sie sensownie odpowiedziec, przy tym to nie bylo pytanie tylko kwestia, to co ty
    tu piszesz to jest zupelnie inna kwestia (nie majaca wiele wspolnego z moja, tak ze
    jak chcesz to sobie na nia odpowiedz a jak nie to nie, ale mz nie powinienes jej
    kierowac do mnie, ew. mozesz do calej grupy, lub wylacznie do samego siebie (co tez
    jest przyjete) - ja absolutnie nie mam czasu tego rozwazac ;\ (nie czuje zebym byl
    nieuprzejmy czy cos takiego, po prostu tak jest)

  • 15. Data: 2014-02-01 23:33:23
    Od: firr <p...@g...com>

> [...]
    > nie da sie sensownie odpowiedziec.
    >

    > Dla mnie ogolnie gadanie nie jest celem, tylko srodkiem
    > do lepszego dzialania, wiec nie zamierzam "sam sobie

    tego drugiego akapitu prawie zupelnie nie zrozumialem, (pierwszego zreszta nieco
    mniej ale tez)
    - wydaje mi sie z tego ze masz po prostu jakas swoja osobista 'celologie'
    ja jej sila rzeczy nie podzielam bo takowej nie posiadam, moze jest nawet ciekawa ..
    tak ze jak
    chesz mozesz cos o niej powiedziec ale dla mnie jest
    to tzw 'inna kwestia' .. ciezko mi by bylo cos na ten temat powiedziec

  • 16. Data: 2014-02-01 23:56:34
    Od: firr <p...@g...com>

    moge powiedziec ze jeslibym mial potraktowac literalnie ta kwestie ktora stawiasz to
    dla
    mnie sprawa tego czy warto sie uczyc jezykow
    skryptowych jest niezalezna od jakichkolwiek celów
    (przynajmniej takich o jakich moglbym mowic)

    z jednej strony moje cele nie sa zbyt doprecyzowane
    i raczej sa to pewne kierunki niz cele, mam ich tez
    bardzo dużo, pozatym to czy warto bylo glownie zalezaly od czynnika dla mnie
    niewiadomego (tj od tego czego bym sie nauczyl a czego nei wiem bo jeszcze sie nie
    nauczylem) w tym ujeciu ta sprawa "cele vs warto" nie wydaje sie zbyt ciekawa :O

  • 17. Data: 2014-02-02 00:25:36
    Od: firr <p...@g...com>

    > Co do tego "zupelnie 'seamless'", to nie wiem, co
    > masz na mysli. Co do pytania, jak to robia dostepne
    > interpretery, to tez nie bardzo wiem, o co pytasz.

    w sumie chodzi o to czy jak ma sie jeden modul
    w postaci skompilowanego kodu binarnego obj i drugi modul w postaci interpretowanego
    pliku c to te muduły moga nawzajem wywolywac swoje funkcjie i
    czytac swoje dane bez zadnego kodu dodatkowego zszywajacego (na granicy komunikacji
    miedzy plikami c i obj), wydaje sie ze chyba tak, tj nie potrzebuja

  • 18. Data: 2014-02-03 11:32:43
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 1 Feb 2014 15:25:36 -0800 (PST), firr napisał(a):

> [...]
    miedzy plikami c i obj), wydaje sie ze chyba tak, tj nie potrzebuja

    Pytanie podobne do np. takiego:
    - czy do zbiornika w samochodzie moge wlac olej napedowy i na nim jezdzic?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 19. Data: 2014-02-06 23:25:02
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    firr <p...@g...com> wrote:
    > jest to dla mnie niejasna sprawa - czy jezyki
    > skryptowe (tj programy napisane w jezykach
    > skryptowych) mozna po prostu skompilowac czy nie
    > mozna? jesli nie to dlaczego?
    ... a po co i ... kiedy?;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla