  • 1. Data: 2010-08-14 13:32:21
    Temat: kombinacje
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    W jaki sposob uzyskac wszystkie kombinacje 4 znaków bez powtórzeń ze zbioru
    większej ich liczby?

  • 2. Data: 2010-08-14 13:46:36
    Temat: Re: kombinacje
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 14 Sie, 15:32, "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com> wrote:
    > W jaki sposob uzyskac wszystkie kombinacje 4 znaków bez powtórzeń ze zbioru
    > większej ich liczby?

    Jesli sie nie rypłem, to poniższy kod wpisze do rezultat wszystkie
    kombinacje. Indeksowanie od zera. Trzeba wywolac z:
    depth=4 i prev_i = -1

    kombinacje( depth , prev_i , znaki[] , biezaca[] , rezultat[][] ) {
    for( i=prev_i+1 ; i<znaki.size ; i++ ) {
    biezaca[depth-1] = znaki[i];
    if( depth == 1 )
    rezultat[rezultat.size++] = biezaca;
    else
    kombinacje( depth-1 , i , znaki , biezaca , rezultat );
    }
    }

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-08-22 05:32:06
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Bronek (bryx) Tatukl" napisał:

    > W jaki sposob uzyskac wszystkie kombinacje 4 znaków bez powtórzeń ze
    zbioru
    > większej ich liczby?

    Liczba k-wyrazowych wariacji bez powtórzeń zbioru n-elementowego wyraża się
    wzorem:

    http://www.math.edu.pl/wariacje

    Podaję adres strony, bo nie da sie wkleić samego wzoru.

    Remek