  • 351. Data: 2011-05-25 16:48:55
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    [...]

    > Uważam dokładnie odwrotnie.
    > Wina motocyklisty owszem jest, bo wyprzedzał niezgodnie z prawem, ale to nie
    > jest wina w spowodowaniu tego wypadku.
    > No, może w jakiejś części, można przyjąć że się przyczynił.

    Spowodował wypadek. Jesto to bezdyskusyjne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 352. Data: 2011-05-25 16:50:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 4:34:02 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Spowodował wypadek. Jesto to bezdyskusyjne.

    Nie rozumiesz znaczenia słowa "bezdyskusyjne".
    W każdym razie to co robimy od pół dnia, świadczy że jest dokładnie
    odwrotnie.

  • 353. Data: 2011-05-25 16:52:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 16:48:55 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

    w Twojej wyobraźni.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 354. Data: 2011-05-25 16:52:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 4:32:49 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaka optyka? W życiu by mi nie przyszło do głowy wyprzedzać na
    > skrzyżowaniu skręcajago w lewo z lewej strony.

    I nigdy Ci się nie zdarzyło, że kiedy wyprzedzałeś jadąc krajówką, to
    wypadło akurat na skrzyżowaniu z jakąś wąską drogą (utwardzoną żeby znowu
    głupole się nie czepiły że wiedzą lepiej o czym mówię)?

  • 355. Data: 2011-05-25 16:52:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 16:48:19 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz wystukał:

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Jaka optyka? W życiu by mi nie przyszło do głowy wyprzedzać na
    > skrzyżowaniu skręcajago w lewo z lewej strony.

    A mnie skręcać bez spojrzenia w lusterka

  • 356. Data: 2011-05-25 16:55:04
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Wyrok dotyczy skrzyżowania? Nie? To po co go przytaczasz?
    >
    > [...]

    No tak, skoro wyrok dotyczy wypadku o godz 12 a nie 14 jak w omawianym
    wątku to nie ma nic do rzeczy... To inaczej się skręca w lewo na stację
    niż na skrzyżowaniu?

    Wyrok dotyczy:

    - obecnie obowiązującego PoRD - jak w omawianym wypadku
    - niewłaściwego wyprzedzania - jak w omawianym wypadku
    - wyprzedzania z lewej strony - jak w omawianym wypadku
    - wyprzedzania z wynikiem kolizji - jak w omawianym wypadku
    - skrętu w lewo - jak w omawianym wypadku

    Jedyna różnica jest taka że zamiast na skrzyżowaniu to do wjazdu do
    stacji benzynowej.

    Po za tym teza SN odnosi się w ogóle do zmiany kierunku jazdy - skrętu w
    lewo który jest jak wiadomo na skrzyżowaniach jak i podczas wjazdy do
    stacji.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 357. Data: 2011-05-25 16:56:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 14:40:35 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Kaliszewski wystukał:

    html?i=2

    > Ze zdjęcia doskonale widac w którą część samochodu trafił motocykl, ba,
    > ślady na drodze bezpośrednio pokazują gdzie było uderzenie i jak był to
    > ruchu golfa po uderzeniu.

    i na tej podstawie określiłeś prędkości pojazdów i to kto i kiedy włąćzył
    kierunkowskaz? ROTFL.

  • 358. Data: 2011-05-25 16:57:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 14:24:42 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Kaliszewski wystukał:

    > Nie bądź śmieszny. Równie dobrze mógł być schowany za jadącymi za nią
    > samochodami. Manewr skrętu nieco trwał, już go prawie zakończyła. Zatem
    > było ok. 3-4s od momentu rozpoczęcia maneweru do uderzenia. Spojrzeć
    > musiała ok 1s wcześniej (bo zanim ruszyła musiała widzieć w co jedzie).
    > Czyli 4-5s. Motocyklista w chwili uderzenia jechał ok 20m/s, czyli nawet
    > jeśli nie hamował to był 80-100m z tyłu. Po drodze były jeszcze 2 inne
    > pojazdy.

    możesz wymyślić jeszcze sto teorii. Tylko co z tego.

  • 359. Data: 2011-05-25 16:58:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 16:26:38 +0200 osobnik zwany Mario
    wystukał:

    > a czy Ty mając zielone światło na skrzyżowaniu, zawsze zatrzymujesz się
    > i sprawdzasz czy aby wariat/gapa nie jedzie na czerwonym? No trzeba
    > wliczać przewidywanie :-P

    zatrzymywać się zwykle nie zatrzymuję, ale patrzę co się dzieje na
    poprzecznej. Już mi to kiedyś życie uratowało. A ty co "Mastier jedzie"?

  • 360. Data: 2011-05-25 17:11:44
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Wyrok dotyczy skrzyżowania? Nie? To po co go przytaczasz?

    Jak ci jeszcze mało to znalazłem kolejny wyrok S.N:

    Postanowienie SN - V KK 34/09.

    Opis: Orzecznictwo Sądu Najwyższego-Izba Karna i Wojskowa 2009/9/81

    Data wydania: 2009-08-12

    POSTANOWIENIE Z DNIA 12 SIERPNIA 2009 R.
    V KK 34/09

    Warunkiem sprostania obowiązkowi szczególnej ostrożności, nałożo-
    nemu na uczestnika ruchu drogowego w sytuacjach wskazanych w ustawie,
    jest nieustająca obserwacja sytuacji na drodze, umożliwiająca percepcję
    wszystkich zmian i odpowiednie dostosowanie się do nich. Odbiega od
    takiego modelu zachowania wykonywanie manewru skrętu w lewo,
    bezgupewnienia się, czy nie spowoduje on zajechania drogi także
    pojazdowi jadącemu z tyłu. Zaniechanie takiego upewnienia się o braku
    zagrożenia przy wykonywaniu skrętu w lewo oznacza niezachowanie
    szczególnej ostrożności, jako warunku prawidłowego wykonania manewru
    zmiany kierunku jazdy, określonego w art. 22 ust. 1 prawa o ruchu
    drogowym, a tym samym naruszenie zasady
    bezpieczeństwa w ruchu lądowym.

    Przewodniczący: sędzia SN H. Gradzik (sprawozdawca).
    Sędziowie: SN J. Szewczyk, SA (del. do SN) A. Ryński.
    Prokurator Prokuratury Krajowej: B. Mik.

    Czy teraz masz jeszcze jakieś argumenty?

    Pozdrawiam
    Rafał