  • 21. Data: 2011-05-24 22:02:23
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin masti

    > "wyprzedzał trzy samochody naraz. Gdy okazało się, że jeden z nich
    > skręca w lewo"

    Nie ma czegoś takiego jak wyprzedzanie trzech naraz. Chciał wyprzedzić
    kolejno trzy samochody.

    > a teraz powiedz czy on najpierw wyprzedzał czy golf skręcał? Jak już to
    > ustalisz, nie z gównianego artykułu, to pogadamy. Lubisz oglądać krwawe
    > mięsko, prawda?

    Gdyby zaczął wyprzedzać golfa, a ten zajechał mu drogę, to walnąłby w
    przedni błotnik. A przywalił w tylny.

  • 22. Data: 2011-05-24 22:04:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-24 21:44, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 21:37:14 +0200 osobnik zwany jarek d.
    > wystukał:

    > ile rzy jechałeś w grupie motocykli? Bo Qlfon ma rację. Na końcu jedzie
    > *najbardziej* nie *najmniej* doświadczony.

    Przestań ściemniać - opisałem jak wyglądała historia wypadku mojego
    znajomego i tyle. Nie wiem kto jechał za mną i w jakiej kolejności.
    Zobaczyłem tylko nagle idiotę, który idzie na ostro i na nic nie
    reaguje. Ten jadący za nim co miał niby zrobić? Za przyrząd go
    złapać?

    W sumie znam usenet - nie są ważnie fakty, tylko dopieprzanie
    się/udowadnianie swej racji za wszelką cenę.

    Osobiście dziękuję...

  • 23. Data: 2011-05-24 22:04:22
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > jednego głupa mniej
    > w tym miejscu jest 40km/h i skrzyżowanie -> ile musiał jechać że tak się
    > wbił w golfa?

    czas zmienić terminologię
    organy od takiego pacjenta nie nadają się do przeszczepów
    pzdr
    GL

  • 24. Data: 2011-05-24 22:06:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > A wolno skręcać będąc wyprzedzanym? Dla ułatwienia: nie da się skręcić w
    > lewo bez zmiany pasa.

    Nie dostał strzału w przedni błotnik.

  • 25. Data: 2011-05-24 22:06:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 21:57:48 +0200 osobnik zwany Filip KK
    wystukał:

    > A możesz to poprzeć odpowiednim paragrafem?

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    dalej nie chce mi się szukać

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2011-05-24 22:06:19
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-05-24 21:48, Artur Maśląg pisze:

    > A gdzie napisałem, że kazaliśmy mu na końcu jechać? To była spokojna,
    > rekreacyjna jazda. Lipiec, środek lata, każdy niby wyluzowany.
    > Do tego było to przynajmniej 20 lat temu. Nie będę teraz powoływał
    > komisji śledczej, kto wtedy jechał i jaka była kolejność.
    > Były spokojne zmiany kolejności, wyprzedzania itd. Raz jechał z przodu,
    > później z tyłu itd. To chyba oczywiste - sznurem wiązać człowieka
    > 20 letniego nie będę.

    Pisałem o zasadzie OGÓLNEJ a nie szczególnej w Waszej sytuacji.

    > Ambicja? Gonić? Motocykle jadące 50km/h i wolniej? Przejedź się
    > kiedyś przez Konstancin-Jeziornę. Takie uzdrowisko podwarszawskie.

    Nic w Swoim poście nie pisałeś o tempie jazdy ani o ty, że to było 20
    lat temu. Dziś 50kmh w Konstancinie w niektóre dni to i tak wyczyn:)
    Chodzi o zasadę...

    > Czy Tobie się wydaje, że jazda motocyklem to tylko tempo, prędkość
    > itd.? Z natury rzeczy stawkę prowadzi osoba doświadczona, dopiero
    > za nią jedzie "młodzież", której poczynania obserwują ludzie
    > doświadczeni z tyłu.
    Absolutnie nic mi się nie wydaje. Oprócz tego że widzę, że się ze mną
    zgadzasz co do szyku w grupie:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 27. Data: 2011-05-24 22:06:20
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    masti wrote:
> [...]
    >>
    > ile rzy jechałeś w grupie motocykli? Bo Qlfon ma rację. Na końcu
    > jedzie *najbardziej* nie *najmniej* doświadczony.

    Czy te motocykle to religia jakaś?
    "Ambicja każe", "najbardziej/najmniej doświadczony z tyłu/z przodu".
    No wybacz. Prawo jazdy ma? To niech się porusza bezpiecznie dla siebie i
    innych.

    Nie zrozumiem nigdy hasła "patrz w lusterka - motocykle są wszędzie", bo
    mi - puszkarzowi - każe mieć oczy dookoła głowy, żeby nie zrobić krzywdy
    *dorosłemu* lekkoduchowi.

    jarek d.

    PS. W korkach robię miejsce, żeby dać się wyprzedzić. Miło jest zobaczyć
    gest ręką w podziękowaniu.
    Czy to jakiś inny gatunek motocyklistów?

  • 28. Data: 2011-05-24 22:07:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin masti

    > ile rzy jechałeś w grupie motocykli? Bo Qlfon ma rację. Na końcu jedzie
    > *najbardziej* nie *najmniej* doświadczony.

    Gdyby nawet jechał, to co by zrobił w sytuacji, w której wyprzedzający
    olewał sygnały dawane nawet przez tych z przodu?

  • 29. Data: 2011-05-24 22:08:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > głupa bo co? bo wbil sie w golfa?
    > nie przekroczyles predkosci nigdy? nie wymusiles swiadomie lub nie
    > pierwszenstwa?
    > chciales zaistniec na pms?
    >
    > czlowiek zginal bo popelnil blad. swiadomie lub nie zlamal zasady
    > bezpieczenstwa i nie dopilnowal by z manewru wyjsc calo.

    Niestety w związku z tym kierowca Golfa będzie miął mimo wszystko sporo
    nieprzyjemności. Więc nie jest tak, ze zapierdalał, walnął w drzewo i
    tyle.

  • 30. Data: 2011-05-24 22:09:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-24 21:59, Cavallino pisze:

    > A wolno skręcać będąc wyprzedzanym?

    Nie wolno wymuszać pierwszeństwa. Nie wolno powodować zagrożenia w ruchu
    drogowym.Za to wolno jeździć zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania.
    Ale czasem nie da się domniemywać, że ktoś będzie łamał przepisy ruchu
    drogowego i nie da się naprawić czyjegoś błędu, wówczas nie można
    ponosić odpowiedzialności za czyjeś błędy.

    > Dla ułatwienia: nie da się skręcić w lewo bez zmiany pasa.

    Dla ułatwienia:
    Art. 24.
    Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu,
    nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    W artykule 22 nie ma zapisu prawnego, że należy upewnić się czy jest się
    wyprzedzanym.