  • 31. Data: 2011-01-08 19:18:33
    Temat: Re: kolejny bezwypadek z 2 zrobiony
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:iga4h0$l2l$1@mx1.internetia.pl...

    > Widać wielu internautów ma defektoskopy podłączone przez USB ;-)
    > ATSD
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/f
    errari-zientarskiego-podrobka,1075903?source=rss -
    > tu też jakiś spec niedowierzał ;) Jak dla mnie to mogą być szczątki TU154.

    nie ma sensu nawet wdawać sie w takie dyskusje ... bo to jest tak jak podać
    linka do ogłoszenia na jakimś forum i zapytać co sądzicie o tym egzemplarzu.
    Ludzie są w stanie na podstawie kilku beznadziejnej jakości fotek ocenić
    nawet kiedy olej był wymieniany, a co lepszy poda nawet, ze olej ten był
    nieodpowiedniej klasy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 32. Data: 2011-01-08 19:57:24
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-08 15:58, ToMasz pisze:

    > napisz o tym coś wiecej?
    >
    > ToMasz

    Nie będę wymieniał nazw, ale są ubezpieczyciele, którzy uzależniają
    wysokość wypłaty odszkodowania z AC od tego, czy kierujący nie
    spowodował wypadku w związku z "rażącym" naruszeniem przepisów.

    Jeśli ktoś jechał "normalnie" - minimalnie szybciej powiedzmy
    65 km/h w zabudowanym i zagapił się i spowodował wypadek (wypadek
    czyli ranni: uszkodzenia ciała, złamania, szpital itp.), to prawie
    zawsze kończy się to sprawą w sądzie z urzędu.

    W najlepszym wypadku jest potem warunkowe umorzenie postępowania,
    czyli oprócz zrytej lekko psychy nie ma żadnych konsekwencji.

    Ale jeśli jechał by ktoś ponad 200km/h w terenie zabudowanym
    i wtedy by do czegoś doszło, to takie przypadki są zupełnie inaczej
    traktowane zarówno przez prokuraturę, sąd i ubezpieczyciela.
    Doszło do "rażącego" naruszenia przepisów.

    W obecnych czasach, gdy dużo ubezpieczycieli ma problemy i kiepskie
    wyniki finansowe to generalnie są jajca.

    Przypadek sprzed tygodnia:

    Wartość ubezpieczonego pojazdu wg wartości rynkowej 100.000 PLN
    Wartość polisy AC 50.000 właściciel tak chciał - jego sprawa.

    Doszło do szkody na 20.000 PLN. Właściciel spodziewał się wypłaty
    20.000 PLN. Ubezpieczyciel stwierdził, że samochód był niedobezpieczony
    na 50% wartości w związku z tym ma zamiar wypłacić tylko 50% wartości
    szkody czyli 10.000. Sprawa pójdzie do sądu i jest wygrana, ale takie
    są teraz przypadki. Ubezpieczenie kombinują jak mogą, aby minimalizować
    wypłaty odszkodowań.

    BTW: ilu z was precyzyjnie czyta wszystkie dokumenty "ogólne warunki
    ubezpieczenia"? Tam wiele ciekawych rzeczy można wyczytać.

  • 33. Data: 2011-01-08 20:04:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-08 16:05, Icek pisze:
    W leasingu powiadasz ?

    > Jak kupujesz coś w leasingu to najczęściej masz jeszcze dopłatę żeby nie
    > było udziału własnego

    Jeśli leasing jest "krótki" (24 miesiące i wykup 19%) to nie jest
    najgorzej. Przy "długim" (60 miesięcy i 1% wykup) to utrata wartości
    pojazdu po roku jest tak duża, że jeśli dochodzi do szkody
    całkowitej, to leasingobiorca będzie musiał dopłacić leasingodawcy
    jakąś kase.

    Trzeba dokładnie czytać umowy leasingu i korzystać z excel'a aby
    dokładnie sobie wszystko przeliczyć.

    911 raczej drogie auto nawet jak dostał 100 kpln rabatu (a to normalne
    rabaty przy 911). Po półtora roku utrata wartości jest spora.

  • 34. Data: 2011-01-08 20:10:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 19:57:24 +0100, megrims wrote:
> [...]

    >na 50% wartości w związku z tym ma zamiar wypłacić tylko 50% wartości
    >szkody czyli 10.000. Sprawa pójdzie do sądu i jest wygrana,

    Nie wiem czy jest. Przed laty pytalem odnosnie ubezpieczenia sklepu,
    i bylo identycznie - np jak masz towar w sklepie ubezpieczony do 50
    tys, jest towaru za 100tys, przyjdzie zlodziej i wyniesie za 20 tys,
    to do wyplaty bedzie 10tys. Argumentacja ta sama - mial pan polowe
    towaru ubezpieczona a druga nie. Zakladamy ze to co zlodziej ukradl
    tez tylko w polowie bylo ubezpieczone.

    Zapisy polisy dla samochodu moga byc jednak ciekawsze :-)

    J.

  • 35. Data: 2011-01-08 20:17:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkody czyli 10.000. Sprawa pójdzie do sądu i jest wygrana, ale takie
    > są teraz przypadki. Ubezpieczenie kombinują jak mogą, aby minimalizować

    Ale to jest normalna praktyka, jest tak od zawsze i na to nie maja zdanego
    wplywu ciezkie czasy. Ubezpieczyl 50% samochodu to otrzyma odszkodowanie za
    50% strat - oczywiste.

    W umowach ubezpieczenia nieruchomosci masz wyraznie napisane - wysokosc
    szkod DO danej kwoty. W ubezpieczeniach AC jest to sformulowane inaczej...

    --
    Picasso

  • 36. Data: 2011-01-08 21:36:25
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Ten przód zbyt ładnie jest obcięty. Nie wiem też jaka prędkość ale na
    > fotkach auto nie leży daleko za znakiem więc nie podejrzewam aby była
    > ekstremalnie wysoka. Zwłaszcza, że ten przód odpadnięty.

    Wlasnie, tez mnie to zastanawia, na tym odcinku drogi nie ma nic poza
    metalowzmi slupami oswietleniowymi i tym znakiem. Wiec albo zynak albo
    latarnia dokonala podzialu samochodu.

    predkosc oj tak... patrzac z perspektywy tego co sie stalo byla duuzo za
    duuuza...z 200m wczesniej jest znak ograniczajacy predkosc do 40km/h

    > Do tego znak stoi jak stał (jedna noga zepsuta).

    Ten znak chyba zawsze mial jedna potezna noge, przynajmniej tak mi sie
    kojarzy.

    Maciek

  • 37. Data: 2011-01-08 21:48:34
    Od: "BaX" <bax@_SPAM_klub.chip.pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości grup

    W dniu 11-01-08 11:59, BaX pisze:

    > Zapewne, "pogromcy mitów" potrzebowali "PRZECINAKA" o wadze ~2T
    > rozpędzonego
    > do ~800km/h aby przeciąć samochód na pół. Wcześniej wjechali w pług
    > śnieżny
    > o takim kształcie /\ i efekt był mizerny.

    A czy widzisz roznice miedzy tym co robili Pogromcy Mitow a tym co tutaj
    sie stalo?

    --
    W/g mnie w normalnym przypadku lekki przód raczej nie powinien tak po prostu
    odpaść od reszty. Oczywiście ma to mały związek z przypadkiem rozpoławiania

  • 38. Data: 2011-01-08 21:59:12
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-01-08 20:04, megrims pisze:
> [...]
    >
    > 911 raczej drogie auto nawet jak dostał 100 kpln rabatu (a to normalne
    > rabaty przy 911). Po półtora roku utrata wartości jest spora.

    nie znam warunków AC ale z OC by coś takiego nie przeszło.

  • 39. Data: 2011-01-08 22:01:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-08 21:59, Mruk pisze:

    > nie znam warunków AC ale z OC by coś takiego nie przeszło.

    :D słup sprawcą - może miał OC :D
    pozdrawiam

  • 40. Data: 2011-01-08 22:07:39
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    > traktowane zarówno przez prokuraturę, sąd i ubezpieczyciela.
    > Doszło do "rażącego" naruszenia przepisów.

    taaaaaak, od wielkiego dzwonu ktoś przeżywa. A jak już to przez parę lat
    jest jak warzywo i czasami ten stan zmienia się na gorsze

    W sumie to nie prędkość zabija tylko jej za szybkie wytracanie ale z
    200km/h zdarzenie w terenie zabudowanym - lipa