  • 1. Data: 2009-10-17 14:00:58
    Temat: klonowanie partycji z dysku fat32 na dysk ntfs
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    witam

    właśnie się okazało że musi dojść do wymiany dysku z leciwego 60GB na
    coś noewego (na pewno większego niż 80gb) co oznacza że fdisk nie
    będzie go chciał podzielić ... czyli jestem skazany na ntfs

    i tu pytanie czy da się partycję win2000 z tego starego dysku fat32
    jakoś sklonować na partycję nowego (ntfs'owego) dysku

    ktoś coś doradzi? ktoś to przerabiał?

    pozdarwiam

    --
    Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

  • 2. Data: 2009-10-17 14:13:15
    Temat: Re: klonowanie partycji z dysku fat32 na dysk ntfs
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    bodie kotas pisze:
> [...]
    >
    > i tu pytanie czy da się partycję win2000 z tego starego dysku fat32
    > jakoś sklonować na partycję nowego (ntfs'owego) dysku

    GParted, a nie jakiś fdisk.

  • 3. Data: 2009-10-17 14:39:21
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > właśnie się okazało że musi dojść do wymiany dysku z leciwego 60GB na
    > coś noewego (na pewno większego niż 80gb) co oznacza że fdisk nie będzie
    > go chciał podzielić ...

    Doczytaj. Fdisk potrafi dzieliś dyski o większej pojemności.
    http://www.gnu.org/software/fdisk/

    > czyli jestem skazany na ntfs

    Tak, ojoj, to współczuję :) Tak na serio - w porównaniu do FAT32 system
    plików NTFS ma sporo zalet. Jednak przymusu nie widzę,
    Poza tym system plików FAT32 teoretycznie pozwala na utworzenie partycji
    o rozmiarze 2TB (a teoretyzując to nawet więcej), ale z powodu
    ograniczeń oprogramowania Microsoft-u można tworzyć znacznie mniejsze
    partycje. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednak użyć fdisk-a z
    powyższego linka lub nakładki graficznej GTParted
    http://pl.wikipedia.org/wiki/FAT32

    > i tu pytanie czy da się partycję win2000 z tego starego dysku fat32
    > jakoś sklonować na partycję nowego (ntfs'owego) dysku

    Tak wprost to nie, bo klonowanie to zrobienie kopii 1:1. Ale możesz
    przecież:
    - sklonować partycję FAT32 ze starego dysku na nowy (też FAT32)
    - przekonwertować ją już z poziomu windows na NTFS
    - zwiększyć jej rozmiar wg potrzeb za pomocą zewnętrznego programu, bo o
    ile wiem, windows nie pozwala na tak podstawowe operacje jak zmiana
    rozmiaru partycji. Wypróbuj np. Easeus Partition Master
    http://www.partition-tool.com/personal.htm

    > ktoś coś doradzi? ktoś to przerabiał?

    eee tam :)

    g.

  • 4. Data: 2009-10-17 14:52:50
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "geyb" napisał:

    > o ile wiem, windows nie pozwala na tak podstawowe operacje
    > jak zmiana rozmiaru partycji.

    Tak, masz rację, w Windows 3.x/9x/NT4 taka operacja była możliwa tylko przy
    użyciu narzędzi innych firm. Ale nie wiem czy zauważyłeś, w tak zwanym
    międzyczasie nastał XXI wiek i parę nowszych wersji Windows.
    http://support.microsoft.com/kb/325590/pl

    JoteR

  • 5. Data: 2009-10-17 14:52:55
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    On 2009-10-17 16:13:15 +0200, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> said:

    > GParted, a nie jakiś fdisk.

    a na ile to jest godne zaufania bo komp nie mój nie chciałbym do niego
    wracać jak bumerang kilka razy?

    --
    Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

  • 6. Data: 2009-10-17 15:16:04
    Od: geyb <g...@g...pl>

> [...]
    > przy użyciu narzędzi innych firm. Ale nie wiem czy zauważyłeś, w tak
    > zwanym międzyczasie nastał XXI wiek i parę nowszych wersji Windows.

    Przecież się nie kłócę, ostatni windows, jakiego używałem to był Windows
    2000 Pro, jeszcze na studiach. Od wielu już lat używam tylko innych
    OS-ów, żaden nie ma nic wspólnego z Microsoftem.

  • 7. Data: 2009-10-17 15:23:48
    Od: HaWaN <H...@g...com>

    bodie kotas pisze:
> [...]
    >
    > i tu pytanie czy da się partycję win2000 z tego starego dysku fat32
    > jakoś sklonować na partycję nowego (ntfs'owego) dysku

    http://tinyurl.com/ykczqpz - pierwszy link na liście :P
    tym programem o ile mi wiadomo dasz radę skopiować zawartość z dysku na
    dysk (bez znaczenia, czy z xp na win2000, czy na odwrót, i czy z ntfs na
    fat32 (i na odwrót)) :)

    i jeśli chcesz, żeby ten win2000 działał, to raczej nic z tego, bo na
    ntfs nie ruszy, a jeśli chodzi o same kopiowanie danych, to żaden problem :P

  • 8. Data: 2009-10-17 15:50:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "geyb" napisał:

    > Przecież się nie kłócę, ostatni windows, jakiego używałem
    > to był Windows 2000 Pro, jeszcze na studiach.

    W W2k ten diskpart też był. Fakt, że nie jest to specjalnie wygodne
    narzędzie, ale mimo wszystko - jest ;-)

    > Od wielu już lat używam tylko innych OS-ów,

    No właśnie, a mit o "gołej i wesołej Windzie" pozostał ;->
    Ale gwoli sprawiedliwości należy dodać, że owo narzędzie nie potrafi
    rozciągnąć partycji systemowej, a z tym o ile dobrze zrozumiałem wistującego
    posta mamy do czynienia. Tak więc istotnie trzeba sięgnąć do narzędzi firm
    trzecich, z tym że odradzam programy działające pod Windows i w ogóle
    pokazywanie starej Windzie tego nowego dysku. Bo ta zaraz obdarzy go swoją
    sygnaturką i będą kłopoty z wystartowaniem sklonowanego systemu. Ja do
    takiej dłubaniny zwykle używam znakomitego (tak, tak, proszę grupowych
    symantecożerców, znakomitego) Partition Magic, oczywiście odpalanego ze
    startowego CD, broń Boże pod Windą. Można też użyć całkiem dobrego, a co
    ważne - bezpłatnego przez 30 dni BootIt.
    http://www.terabyteunlimited.com/bootit-next-generat
    ion.htm

    JoteR

  • 9. Data: 2009-10-17 17:06:27
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    bodie kotas pisze:

    > a na ile to jest godne zaufania bo komp nie mój nie chciałbym do niego
    > wracać jak bumerang kilka razy?

    Jest godny zaufania, ale trzeba wiedzieć co się robi :)

    Co do przeniesienia systemu - tylko sysprep, nie wiem czy jest do win2k,
    ale chyba powininen być.

  • 10. Data: 2009-10-17 17:08:05
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 17:23:48 +0200, HaWaN napisał(a):

    > i jeśli chcesz, żeby ten win2000 działał, to raczej nic z tego, bo na
    > ntfs nie ruszy

    Bo?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]