  • 1. Data: 2009-10-16 20:42:00
    Temat: W sprawie obudowy do dysku 3.5
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Mam zapytanie na temat tej obudowy:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=751708936&msg=T
    w%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
    Napisane jest, że:
    "Wykonana z wysokiej jakości aluminium idealnie odprowadzającego ciepło
    Wewnątrz, od spodu obudowy znajduje się system kanalików wentylacyjnych
    wspomagających odprowadzanie ciepła"

    Nie widzę w tej obudowie żadnych kanalików ani dziurek (oprócz tych do
    wtyczek) i boję się, żeby jakiegoś pożaru nie było.
    Przednia część obudowy z kablami i taśmą się nie trzyma obudowy (nie
    zamyka), więc musiałam ją przykleić naokoło plastrem. Nie wiem czy tak to
    wszystko może być :-(

    Tak w sumie to dysk w tej obudowie jest super, szybki, tylko mam obawy co
    do wentylacji.

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-10-16 21:13:14
    Temat: Re: W sprawie obudowy do dysku 3.5
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote:

> [...]

    > kanalików wentylacyjnych wspomagających odprowadzanie ciepła"

    > Nie widzę w tej obudowie żadnych kanalików ani dziurek

    Dziurka to może być w dupie, w obudowie to jest raczej otwór. ;) Przez kanaliki
    to chyba chodzi o to, że jest ona lekko karbowana.

    > (oprócz tych do wtyczek) i boję się, żeby jakiegoś pożaru nie było.

    Boisz się, że z powodu braku otworów będzie pożar? Czemu te otwory miałyby
    służyć? Generalnie to tam dysk przylega prawie do tego aluminium i w ten sposób
    odprowadzane jest ciepło, z resztą nawet niezbyt wentylowany dysk nie spowoduje
    pożaru z powodu ciepła jakie oddaje. Prędzej obawiałbym się jakiegoś zwarcia
    niż tego, że coś się zapali od temperatury (niech to nawet będzie 60 st.)
    dysku.

    > Przednia część obudowy z kablami i taśmą się nie trzyma obudowy (nie zamyka),
    > więc musiałam ją przykleić naokoło plastrem.

    Lepiej przyklej klejem, a jeszcze lepiej kup jakąś sprawną obudowę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-10-16 21:53:12
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Animka pisze:
    > Mam zapytanie na temat tej obudowy:
    > "Wykonana z wysokiej jakości aluminium idealnie odprowadzającego ciepło
    > Tak w sumie to dysk w tej obudowie jest super, szybki, tylko mam obawy
    > co do wentylacji.

    w zwiazku z tym ze aluminium dobrze odprowadza ciepło - bedzie dobrze.
    byle całość stała na wolnym (pokojowym) powietrzu.

    ToMasz

  • 4. Data: 2009-10-16 22:16:36
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Animka wrote:
    > Nie widzę w tej obudowie żadnych kanalików ani dziurek (oprócz tych do
    > wtyczek) i boję się, żeby jakiegoś pożaru nie było.

    Jesli bedzie, to raczej z winy problemow z zasilaniem, niz przegrzania
    obudowy. Zreszta z tego samego powodu balbym sie przechowywac na takim
    dysku cenne dane - co jak co, ale z bezfirmowymi zasilaczami (...oraz ich
    kablami i wtyczkami), ktore maja dostarczac stosunkowo duzy prad nie mam
    najlepszych doswiadczen (pamietam tandetne podrobki zasilaczy do
    laptopow...).

    k,

  • 5. Data: 2009-10-16 22:17:07
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Dziurka to może być w dupie, w obudowie to jest raczej otwór. ;) Przez kanaliki
    > to chyba chodzi o to, że jest ona lekko karbowana.

    Aha :-)

> [...]
    > niż tego, że coś się zapali od temperatury (niech to nawet będzie 60 st.)

    Dzięki Ci Panie :-)

    > Lepiej przyklej klejem, a jeszcze lepiej kup jakąś sprawną obudowę.

    Nie da się przykleić, bo jest "wypór". Powinno się zatrzasnąć, ale nie ma
    zatrzasku.
    Innej narazie nie kupię, dopiero teraz tą kupiłam. W komplecie były 4
    śrubki. Dysk jest przykręcony 1 śrubką, ale trzyma się mocno. Nie było nic
    więcej do przykręcenia, albo nie pasowały otwory na śrubki dysku z obudową.
    Zresztą przyklejać bym nie chciała, bo może będę chciała włożyć do tej
    obudowy kiedyś tam inny dysk i byłby problem.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-10-16 22:28:49
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** KILu <b...@w...pl> wrote:

    > Jesli bedzie, to raczej z winy problemow z zasilaniem, niz przegrzania
    > obudowy. Zreszta z tego samego powodu balbym sie przechowywac na takim dysku
    > cenne dane

    Ja bym bardziej bał się na tym dysku przechowywać cenne dane z tego względu, że
    stosunkowo łatwo jest go np. potrącić czy upuścić, zgubić albo może zostać
    ukradziony. Pożar to ostatnia rzecz, której bym się obawiał.

    Z resztą backup to jest backup - jak już się w to bawić to sensownie, a nie tak
    że cenne dane leżą tylko w jednej kopii na dysku przenośnym.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2009-10-16 22:47:15
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    ToMasz pisze:

    > w zwiazku z tym ze aluminium dobrze odprowadza ciepło - bedzie dobrze.
    > byle całość stała na wolnym (pokojowym) powietrzu.

    Ok :-)
    A na komputerze (pod blatem) można go położyć? Byłoby więcej miejsca na
    półce obok komputera, bo tam bramka, skaner, głośniki, słuchawki...

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-10-16 22:52:01
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > kablami i wtyczkami), ktore maja dostarczac stosunkowo duzy prad nie mam
    > najlepszych doswiadczen (pamietam tandetne podrobki zasilaczy do

    Ale ten dysk jest podłączany do USB.
    Jesli chodzi o pracę dysku to uważam, że jest super. Można nawet w każdej
    chwili odłączyć od USB, czy przełącznikiem, ON-OF. W systemie jest
    widziany jako NOWY (K:), dysk logiczny NTFS.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-10-16 23:04:40
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    >
    > Z resztą backup to jest backup - jak już się w to bawić to sensownie, a nie tak
    > że cenne dane leżą tylko w jednej kopii na dysku przenośnym.

    To nie jest pendrive, tylko dodatkowy dysk twardy, więc przenosić się go
    nie będzie.
    Dużo cennych danych nie mam, a to co mam to jest już skopiowane na dyski dvd.
    Ten dysk K (w obudowie) mam przynajmniej pod ręką i nie muszę w razie
    czego szukać płytek. Natomiast na głównym dysku podzielonym na 2 partycje
    mam jeszcze bardzo dużo miejsca.
    Leżały mi w szafie 3 dyski. Jak kupiłam tą obudowę to mogłam je wszystkie
    już sformatować. Potem 2 szt. (1 GB z Optimusa i jakiś 3 GB) wyrzuciłam, a
    ten 20 GB właśnie włożyłam do obudowy i jeszcze się na coś przyda :-)

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-10-16 23:09:01
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    > To nie jest pendrive, tylko dodatkowy dysk twardy, więc przenosić się go nie
    > będzie.

    Uwierz mi dysk taki jest łatwiej potrącić/uszkodzić/upuścić itd. niż dysk
    zamontowany w komputerze. To jest po prostu fakt.

    Właśnie obecnie pomagam znajomej w podobnej sytuacji bo jej dysk upadł i teraz
    się bujamy z Ontrack (ostatnio pytałem nawet na grupie o podobne usługi).

    > Dużo cennych danych nie mam, a to co mam to jest już skopiowane na dyski dvd.

    Prawidłowo. Chcesz banana? ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )