  • 11. Data: 2009-10-17 17:15:08
    Temat: Re: klonowanie partycji z dysku fat32 na dysk ntfs
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hbcp3h$j1j$1@inews.gazeta.pl...

    > z tym że odradzam programy działające pod Windows i w ogóle pokazywanie
    > starej Windzie tego nowego dysku. Bo ta zaraz obdarzy go swoją sygnaturką
    > i będą kłopoty z wystartowaniem sklonowanego systemu.

    Tak, lepiej unikać takich rzeczy. Aczkolwiek (nie wiem, nie testowałem, ale
    może się uda) można spróbować nadać partycji status "hidden". Dla starej
    windy wypadnie wtedy z "listy partycji do przyporządkowania", ale zewnętrzny
    windowsowy partycjoner będzie mógł ją przekonwertować.

    > Ja do takiej dłubaniny zwykle używam znakomitego (tak, tak, proszę
    > grupowych symantecożerców, znakomitego) Partition Magic, oczywiście
    > odpalanego ze startowego CD, broń Boże pod Windą.

    Potwierdzam, dosowy PM odpalany z CD lub FDD jest niezastąpiony (na swoim
    kompie mam w bootmanadżerze opcję czystego dosa, wiec nawet nie potrzebuję
    dyskietki ani płytki). Zresztą windowsowy PM (nie da się ukryć że znacznie
    szybszy niż dosowy więc, kiedy ważny jest czas, ma tu przewagę) też jest
    niezawodny tylko należy uważać żeby nie obarczyc go nazbyt skomplikowanymi
    zadaniami (czyli np. kopiowanie partycji połączone z połączeniem jej z inną,
    przekonwertowaniem na inny file system, a na końcu jeszcze wywalenie
    orginalnej - najlepiej rozdzielić na kolejne kroki a nie robić wszystko
    naraz; wbrew pozorom tylko nieznacznie wydłuży to całkowity czas operacji,
    albowiem gro czasu zajmują i tak same operacje dyskowe - kopiowanie,
    weryfikacja, formatowanie, konwertowanie itp)

  • 12. Data: 2009-10-17 17:26:08
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > właśnie się okazało że musi dojść do wymiany dysku z leciwego 60GB na coś
    > noewego (na pewno większego niż 80gb) co oznacza że fdisk nie będzie go
    > chciał podzielić ... czyli jestem skazany na ntfs

    Fdisk może stworzyc wieksze partycję niż 64GB, tylko trzeba operować %-ami
    zajętości dysku a nie ilością gigabajtów pojemności (Fdisk daje wybór którą
    wartość użyć). Ale nawet jeśli nie - to partycję 60GB zawsze stworzy,
    conajwyżej pozostała część dysku będzie niewykorzystana (ale skoro pojemność
    starego dysku starczała ...).
    A co do konwersji na NTFS - podobno (tak kiedyś pisał Radek) NTSF powstały w
    wyniku konwersji z FAT32 jest gorszy, wolniejszy niż NTFS powstały od
    "zera".

  • 13. Data: 2009-10-17 19:37:45
    Od: HaWaN <H...@g...com>

    Michal Kawecki pisze:

    > Bo?

    Źle to ująłem. Chodziło mi o to, że jeśli po prostu skopiuje pliki z
    dysku FAT32 na ten NTFS, to system nie ruszy (brak boot managera)

    mój błąd

  • 14. Data: 2009-10-17 20:51:37
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    JoteR pisze:

    > Tak, masz rację, w Windows 3.x/9x/NT4 taka operacja była możliwa tylko
    > przy użyciu narzędzi innych firm. Ale nie wiem czy zauważyłeś, w tak
    > zwanym międzyczasie nastał XXI wiek i parę nowszych wersji Windows.
    > http://support.microsoft.com/kb/325590/pl
    >
    > JoteR

    Robiłem to tak:
    1. klonowanie fat32 > fat32 na większy dysk
    2. konwersja na ntfs
    3. Obraz partycji ntfs programem snapshot.exe
    4. restore na większą partycję ntfs tym samym programem.

    proces bezpieczny i sprawdzony wielokrotnie.
    pkt.1 można tez zrobić tym samym programem.

    www.drivesnapshot.de/en

    --
    pozdrawiam
    RyAn

  • 15. Data: 2009-10-17 21:24:11
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.10.2009, Nex@pl napisał(a):

    > Jest godny zaufania, ale trzeba wiedzieć co się robi :)

    True.

    > Co do przeniesienia systemu - tylko sysprep, nie wiem czy jest do win2k,
    > ale chyba powininen być.

    A skąd ten brak konsekwencji? Przecież GParted też przeniesie OS i to dużo
    łatwiej, do tego skoro i tak już go uruchomi...
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 16. Data: 2009-10-17 21:56:30
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Michal Lukasik pisze:

    > A skąd ten brak konsekwencji? Przecież GParted też przeniesie OS i to dużo
    > łatwiej, do tego skoro i tak już go uruchomi...

    Serio? Nie interesowałem się tym nigdy, bo korzystam od dłuższego czasu
    z Sysprep'a, no a że zdarza się to niebywale rzadko, to tematu nie
    drążyłem. Można coś więcej?

  • 17. Data: 2009-10-17 22:59:40
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 21:37:45 +0200, HaWaN napisał(a):

    > Źle to ująłem. Chodziło mi o to, że jeśli po prostu skopiuje pliki z
    > dysku FAT32 na ten NTFS, to system nie ruszy (brak boot managera)

    OK. Bootmanager (tj. ntloader) jest automatycznie instalowany na
    partycji, o ile tylko jest ona formatowana do NTFS spod Windows. A nawet
    jeśli nie, to wystarczy go zainstalować poleceniem fixboot.

    Ja większy problem widzę w braku prawidłowej struktury praw NTFS do
    plików i folderów. Niby drobiazg, ale upierdliwy.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 18. Data: 2009-10-18 10:58:45
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > No właśnie, a mit o "gołej i wesołej Windzie" pozostał ;->

    Eee, bez przesady. Po prostu zwykły użytkownik kupujący sobie pudełeczko
    z Windows XP lub Vista Home otrzymuje system i kilka(naście) aplikacji,
    z których da się wygodnie korzystać. Resztę trzeba albo sobie kupić,
    albo ściągnąć z sieci jakieś freeware do domowego użytku albo szperać po
    knowledge base Microsoftu, aby przekonać się, że dana funkcjonalność w
    systemie jest, tylko że porządnie ukryta i nielogicznie nazwana :) Na
    przykład - przy konfiguracji klienta VPN IPSEC w Windows XP nie
    znajdziesz tego po prostu w opjach sieci - nie uświadczysz nigdzie
    guzika VPN/IPSEC. A przecież jest, prawda? Przykłady można mnożyć, ale
    nie o tym przecież jest wątek. Tak czy owak - ja używam innych OS-ów,
    które nie narzucają wielu sztucznych ograniczeń i jest mi z tym dobrze.
    Nie da się całkowicie zrezygnować z Windows, bo wszyscy pracownicy
    biurowi są w pewnym sensie zmuszeni do korzystania z Windows cośtam pro.
    Przykłady: program płatnika ZUS, wsparcie banków dla klientów
    bankowości elektronicznej, programy CRM, wynalazki typu epfron czy
    deklaracje elektroniczne do US są wspierane również pod windows,
    pracownicy infolinii zwykle nie mają pojęcia, jak ich programy będą
    działac w przeglądarkach w innym OS. Nieco lepiej jest z podpisem
    elektronicznym.

    g.

  • 19. Data: 2009-10-20 17:32:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.10.2009, Nex@pl napisał(a):

    > Serio? Nie interesowałem się tym nigdy, bo korzystam od dłuższego czasu
    > z Sysprep'a, no a że zdarza się to niebywale rzadko, to tematu nie
    > drążyłem. Można coś więcej?

    Podłączasz oba dyski. Odpalasz GParted i robisz najprostszą rzecz na
    świecie, czyli "kopiuj, wklej". Też byłem w szoku jak się o tym
    dowiedziałem (AFAIR z dokumentacji - jednak czasem warto zajrzeć). ;D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 20. Data: 2009-10-22 13:10:55
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Michal Lukasik pisze:

    > Podłączasz oba dyski. Odpalasz GParted i robisz najprostszą rzecz na
    > świecie, czyli "kopiuj, wklej". Też byłem w szoku jak się o tym
    > dowiedziałem (AFAIR z dokumentacji - jednak czasem warto zajrzeć). ;D

    No tak, ale co na to windows? Nic mu się nie poprzestawia i nie będzie
    sypał BSOD bo inny dysk?