  • 11. Data: 2011-07-14 12:42:15
    Temat: Re: klocki z tylu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:40:50 +0200, DoQ napisał(a):

    > Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
    > samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
    > najbardziej normalne.

    zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-07-14 12:45:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 12:42, Waldek Godel pisze:

    > zauważyłeś, że sam sobie przeczysz?

    Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu
    przyjebać?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2011-07-14 12:52:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:45:04 +0200, DoQ napisał(a):

    > Zauważyłeś "przy odpowiednim stylu jazdy", czy chcesz się po prostu
    > przyjebać?

    ale "przy odpowiednim stylu jazdy" możesz uzyskać w zasadzie cokolwiek.

    W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
    przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i
    konstrukcji samych hamulców.

    Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
    zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

  • 14. Data: 2011-07-14 12:54:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 12:52, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > W statystycznym stylu jazdy tylne klocki zużywają się dużo wolniej niż
    > przednie, bo są dużo mniej obciążone, widać to zresztą po ich rozmiarach i

    Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

    > Ale oczywiście przy "odpowiednim stylu jazdy" czyli np. jeździe z
    > zaciągniętym ręcznym zużyją się sporo szybciej :-)

    Nie. Wygłupy z włączonym systemem ESP.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2011-07-14 13:06:48
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
    > samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
    > najbardziej normalne.

    Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
    rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
    już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2011-07-14 13:09:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:54:34 +0200, DoQ napisał(a):

    > Tak? Wentylowane tarcze z tyłu i wielotłoczkowe zaciski to pikuś?

    znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
    Ciągniki rolnicze pomiń.

  • 17. Data: 2011-07-14 13:12:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 13:09, Waldek Godel pisze:

    > znasz jakiś pojazd o solidniejszych hamulcach z tyłu niż z przodu?
    > Ciągniki rolnicze pomiń.

    Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
    niż znaczna część z przodu.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 18. Data: 2011-07-14 13:14:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:12:48 +0200, DoQ napisał(a):

    > Nie, ale znam mnóstwo samochodów które mają z tyłu dużo większe hamulce
    > niż znaczna część z przodu.

    WTF? Dobrze się czujesz?
    Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to
    znaczy, że hamuje się przy pomocy przyczepy?
    Może daruj sobie takie teksty z dupy wzięte...

  • 19. Data: 2011-07-14 13:15:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Przy hamowaniu większe obciążenie mają przednie hamulce, więc muszą
    > rozproszyć więcej energii. Więc nie będą się równo zużywać. Co najwyżej
    > już jako nowe tylne będą o wiele mniejsze.

    Nic nowego nie wymyśliłeś. Faktem natomiast jest to, że kiedyś
    najczęściej "tyłu" prawie się nie ruszało. Teraz tył i przód zużywają
    się w podobnym tempie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2011-07-14 13:21:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 13:14, Waldek Godel pisze:

    > WTF? Dobrze się czujesz?

    Tradycyjnie niewiele zrozumiałeś.

    > Przeciętny tir ma większe hamulce w przyczepie niż ja z przodu. Czy to

    Przecież miało nie być ciągników? Mam rozumieć że celowo napisałeś
    "ciągników rolniczych" żeby za chwilę wyciągnąć jakiś z d. wzięty
    przykład siodłowego?

    Pozdrawiam
    Paweł