  • 11. Data: 2010-01-18 22:39:02
    Temat: Re: klawiatury z trackpoint
    Od: "-" <d...@o...xx>

    > A wg mnie dobry trackpoint przebija kazdy inny powszechnie znany sposob
    > manipulowania kursorem. Chetnie kupilbym za rozsadne pieniadze taki
    > samodzielny modul z interfejsem ps/2 lub usb...

    na komputerach 8bit w programach graficznych rysowalo sie joystickiem -
    podobne to dla mnie do trackpointa.. ja startowalem od atari st i
    przyzwyczaliem sie nieodwracalnie do myszy - a teraz trackpada

  • 12. Data: 2010-01-19 13:22:24
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Janusz Wo pisze:

    > Chodzi mi zwłaszcza o klawiatury lenovo. Czy to jest pełnoprawny,
    > poręczny substytut myszki?

    Tak, w wersji IBM/Lenovo działa to zdecydowanie najlepiej. Testowałem
    też trackpointy w Toshibach i Dellach, ale to już tylko namiastka. IBM
    opatentował dawno temu system progresywnej zmiany czułości trackpointa
    w funkcji siły nacisku, dlatego ich trackpointy dają najlepsze wyczucie
    i precyzję przemieszczania kursora. Dobrym uzupełnieniem trackpointa
    jest touchpad, którego używam do przewijania ekranu w obu kierunkach.
    Takie połączenie pozwala na bardzo sprawne korzystanie z GUI przy
    jednoczesnym używaniu palca wskazującego i kciuka, bez odrywania
    nadgarstków od klawiatury.

    T.

  • 13. Data: 2010-01-19 16:44:12
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Michal AKA Miki <j...@...onetu.pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > odzwierciedla ruchy myszka, niz trackpoint - w obu przypadkach poruszasz sie
    > po okreslonej powierzchni przesuwajac "narzedziem"... takze wg mnie argument
    > nietrafiony zupelnie. Jak zreszta wszystkie pozostale...
    > A co do brudnych rak - latwiej brud zetrzec z touchpada, niz z trackpointa,
    > ktory jest pomiedzy klawiszami (i brud pojawia sie pod klawiszami wokol).
    > Rowniez przypadkowe nacisniecie klawiszy jest bardziej prawdopodobne w
    > przypadku trackpointa, nie wspominajac o braku mozliwosci bardziej
    > zaawansowanych - np. obsluga dwoch palcow czy obsluga zapamietanych ruchow

    Wniosek jeden - wybierać notebooki które mają oba rozwiązania. Po
    wybraniu lepszego dla nas da się drugie z nich wyłączyć (np. żeby
    uniknąć niezamierzonego ruchu).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 14. Data: 2010-01-19 21:21:12
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    - wrote:
    > na komputerach 8bit w programach graficznych rysowalo sie joystickiem -
    > podobne to dla mnie do trackpointa.. ja startowalem od atari st i
    > przyzwyczaliem sie nieodwracalnie do myszy - a teraz trackpada

    Na 8-bitowcach pracowalem z klawiatura, ale juz moja pierwsza Amiga miala
    myszke (zreszta do C64 tez sie jej doczekalem...), a Atari ST niemalze
    kultowy Trak-Ball. A mimo to po zuzyciu co najmniej kilku (porzadnych!)
    myszek obecnie preferuje trackpoint. :)

    --
    KILu

  • 15. Data: 2010-01-26 19:51:25
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Tomasz Finke wrote:
> [...]
    > Takie połączenie pozwala na bardzo sprawne korzystanie z GUI przy
    > jednoczesnym używaniu palca wskazującego i kciuka, bez odrywania

    Witam!
    Nabyłem klawiaturę lenovo z trackpointem na usb. Rozwiązało to moje
    problemy: psujący się trackball, zacinająca ostatnio klawiatura i brak
    nawyków w pisaniu na laptopie. Z różnych względów jest idealnie. A do
    przewijania to ja nie używam touchpada, tylko trackpointa i jednocześnie
    środkowego klawisza (z tych imitujących myszę).
    Dzięki wszystkim za sugestie - JanuszWo

    --
    Popraw gaz w adresie

  • 16. Data: 2010-01-27 23:10:38
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Janusz Wo pisze:

    > A do przewijania to ja nie używam touchpada, tylko trackpointa i jednocześnie
    > środkowego klawisza (z tych imitujących myszę).

    Ja też tak kiedyś robiłem, ale długotrwałe wciskanie środkowego
    przycisku jednak męczy kciuk, przewijanie touchpadem wymaga
    użycia znacznie mniejszej siły. Możesz mieć włączone obie
    te funkcje jednocześnie.

    T.

  • 17. Data: 2010-01-27 23:29:35
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Janusz Wo <j...@t...pl> wrote:

    > Witam! Nabyłem klawiaturę lenovo z trackpointem na usb.

    Możesz dać namiar na to co kupiłeś? Też byłbym zainteresowany. Jedyne jakie
    znalazłem to cześć zestawu do KVM montowanych w rack.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 18. Data: 2010-01-28 06:46:56
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 22:31:35 +0100, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >A wg mnie dobry trackpoint przebija kazdy inny powszechnie znany sposob
    >manipulowania kursorem. Chetnie kupilbym za rozsadne pieniadze taki
    >samodzielny modul z interfejsem ps/2 lub usb...
    Jak masz kogoś w USA (bo nie wysyłają tego moelu poza) to zobacz taki
    model: http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104wh.html
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 19. Data: 2010-01-28 07:17:12
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Konrad Kosmowski wrote:

    > Możesz dać namiar na to co kupiłeś? Też byłbym zainteresowany. Jedyne
    > jakie znalazłem to cześć zestawu do KVM montowanych w rack.

    Właśnie nie działa link do sklepu, już ze 2 dni... link do tej
    klawiatury:
    http://www.astrada.pl/opis_cena.php?produkt=1355556
    sklep w Warszawie, bardzo fajni ludzie, pełna kultura.
    Na ten mail i...@l...pl prowadziałem korespondencję. Mają też
    inne, droższe klawiatury - takie z trackpadem... Ja wybrałem klawiaturę
    na usb z trackpointem - ok 260 zł
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 20. Data: 2010-03-30 23:01:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 28 of Jan 2010 07:46, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Jak masz kogoś w USA (bo nie wysyłają tego moelu poza) to zobacz taki
    > model: http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104wh.html

    Ajajaj!!! Klawiatura moich marzeń - kształt, kolorystyka, wielkość
    i rozmieszczenie klawiszy. No i ten trackpoint.

    --
    nb