  • 1. Data: 2010-01-17 00:33:02
    Temat: nowy dysk caviar green 1000GB, 64MB cache
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    przeniosłem system ghostem
    z dysku samsung HD753LJ
    na caviar WDC10EARS-00Y5B1

    system vista 64bit
    system bardzo często zamulony na nowym dysku
    po przeniesieniu system, nie działał
    chciał płytkę z systemem, coś się naprawiło i system ruszył

    wydajność masakra, hdtune wielokrotnie pokazuje transfer na poziomie 5MB/s
    gdy odpalę system z dysku 750, nowy dysk wychodzi w testach lepiej i stabilnie w
    transferach

    jaki wariant?

    1. system nie chce się dogadać z nowym dyskiem i czeka mnie reinstalka systemu?

    2. nowy dysk jest mułowaty i nie radzi sobie jako systemowy gdzie wielokrotnie coś
    się zapisuje i odczytuje

    3. czym przenieść system by odrazu działał skoro ghost sobie nie radzi

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 2. Data: 2010-01-17 00:40:07
    Temat: Re: nowy dysk caviar green 1000GB, 64MB cache
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    BootIt http://www.terabyteunlimited.com
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 3. Data: 2010-01-17 00:59:44
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    > wydajność masakra, hdtune wielokrotnie pokazuje transfer na poziomie 5MB/s
    może dysk jest uszkodzony ? zdarza się , co mówi smart/hdtune ?

    > 1. system nie chce się dogadać z nowym dyskiem i czeka mnie reinstalka systemu?

    nie , proponuje na początek defragmentację partycji

    > 2. nowy dysk jest mułowaty i nie radzi sobie jako systemowy gdzie wielokrotnie coś
    się zapisuje i odczytuje

    green to BARDZO wolne tanie i oszczędne dyski , jego głównym
    zastosowaniem jest składowanie danych a nie praca systemu i to jeszcze
    takiego ślimaka jak viśta

    > 3. czym przenieść system by odrazu działał skoro ghost sobie nie radzi

    masz jedną 1 TB partycję ? jeśli tak to to stanowczo za dużo , zalecam
    max 100 GB na system

  • 4. Data: 2010-01-17 08:03:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zlotowinfo napisał(a):

    > jaki wariant?

    Może to Ci pomoże: http://wdc.com/en/products/advancedformat/

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 5. Data: 2010-01-17 08:06:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Brodi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > może dysk jest uszkodzony ? zdarza się , co mówi smart/hdtune ?

    > nie , proponuje na początek defragmentację partycji

    to był pierwszy krok po przeniesieniu systemu

    > green to BARDZO wolne tanie i oszczędne dyski , jego głównym
    > zastosowaniem jest składowanie danych a nie praca systemu i to jeszcze
    > takiego ślimaka jak viśta

    wreszcie ktoś to powiedział na grupie ;p

    > masz jedną 1 TB partycję ? jeśli tak to to stanowczo za dużo , zalecam
    > max 100 GB na system
    system 26GB, łącznie 5 partycji

    przeniesienie dysku 750gb (ok. 90%) trwało ok. 6h

  • 6. Data: 2010-01-17 10:20:29
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > green to BARDZO wolne tanie i oszczędne dyski , jego głównym
    > zastosowaniem jest składowanie danych a nie praca systemu i to jeszcze
    > takiego ślimaka jak viśta

    Ale transfer 5 MB/sek to i tak stanowczo za mało.

  • 7. Data: 2010-01-17 10:38:10
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Brodi pisze:

    > masz jedną 1 TB partycję ? jeśli tak to to stanowczo za dużo , zalecam
    > max 100 GB na system

    Dlaczego? Są jakieś korzyści z mniejszej partycji? Zakładam użycie NTFS.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2010-01-17 11:31:09
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Ale szybsze niż to co piszesz : test WD Green 500 www.skyview.pl/hdtach.jpg

    --
    marfi

  • 9. Data: 2010-01-17 12:29:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Rezmer" hiupai$c5e$...@i...gazeta.pl

    > Dlaczego? Są jakieś korzyści z mniejszej partycji? Zakładam użycie NTFS.

    Tak. Ale nie w wypadku NTFS. :) W FAT partycja nie powinna być zbyt duża.
    NTFS może mieć i 100 GB, i więcej. :) Ja mam po 250 GB i cieszę się, ale
    FATalne miałem różnej wielkości z różnymi klastrami. Na różnych partycjach
    kładłem pliki o różnej wielkości -- duży klaster to duża strata w wypadku
    masy małych plików, a mały klaster to duża FAT (mieścić się musi w RAMce;
    MFT nie mieści się cała w RAMce -- nawet dla 200 GB można dać malutki
    klaster) lub mała partycja, zaś duża FAT to prośba o problemy.

    Dla NTFS nie ma takich smutków jak dla FAT i partycje mogą być bardzo duże. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 10. Data: 2010-01-17 22:14:19
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale szybsze niż to co piszesz : test WD Green 500
    > www.skyview.pl/hdtach.jpg

    To są dość marne transfery.