  • 1. Data: 2009-11-23 10:32:29
    Temat: Problem z ASRock K7S41GX i grafika
    Od: "problematyczny" <p...@m...net>

    Kolega ma w biurze komputer na takiej płycie, korzystał ze zintegrowanej
    karty graficznej, ale Windows zaczął mu trzaskać niebieskie ekrany raz
    po razie. Wsadziłem tam jakąś starą kartę AGP S3 i niebieskie ekrany
    zniknęły, jak ręką odjął. Niestety nawet w biurze taka karta potrafi
    spowolnić pracę, więc za 20zł kupiłem mu na Allegro GeForce4 MX440 i po
    włożeniu jej komputer od razu staje po minucie od włączenia! Na innym
    komputerze ten GeForce działa, a tutaj nic nie pomaga, nawet nie da się
    odpalić żadnego systemu LiveCD. O co tu chodzi? Ta płyta wspołpracuje
    tylko z wybranymi kartami, jest walnięta? W Biosie nie ma żadnej opcji
    DISABLED dla wbudowanej karty, jest tylko przydział pamięci i priorytet
    AGP/PCI.

  • 2. Data: 2009-11-23 11:01:18
    Temat: Re: Problem z ASRock K7S41GX i grafika
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > komputerze ten GeForce działa, a tutaj nic nie pomaga, nawet nie da się
    > odpalić żadnego systemu LiveCD. O co tu chodzi? Ta płyta wspołpracuje
    > tylko z wybranymi kartami, jest walnięta? W Biosie nie ma żadnej opcji

    nie koniecznie. Sprawdź kondensatory na płycie i w zasilaczu. Pewnie pod S3
    ma mniejsze zapotrzebowanie na prąd niż na integrze. Pozatym sprawdź złacza
    pamięci. Komputer stary więc pewnie styki ześniedziały trochę.

  • 3. Data: 2009-11-23 18:55:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    problematyczny pisze:
> [...]
    > po razie. Wsadziłem tam jakąś starą kartę AGP S3 i niebieskie ekrany
    > zniknęły, jak ręką odjął. Niestety nawet w biurze taka karta potrafi

    A sprawdzałeś pamięci? Zintegrowana grafika bardzo mocno
    obciąża podsystem pamięci operacyjnej, wadliwy moduł RAM
    może powodować pojawianie się niebieskich ekranów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-11-23 19:52:20
    Od: "problematyczny" <p...@m...net>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > A sprawdzałeś pamięci? Zintegrowana grafika bardzo mocno
    > obciąża podsystem pamięci operacyjnej, wadliwy moduł RAM
    > może powodować pojawianie się niebieskich ekranów.

    Sprawdzone, poza tym przy pracy z inną kartą wszystko jest ok i nic się
    nie zawiesza, więc RAM wykluczam

  • 5. Data: 2009-11-23 20:36:13
    Od: "Mirosław Szejduk" <s...@o...pl>

    Użytkownik "problematyczny" <p...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Biosie nie ma żadnej opcji DISABLED dla wbudowanej karty, jest tylko przydział

    W większości płyt Asrock pod socket 462 wystepował problem z kondensatorami,
    wysychały/traciły swoją pojemność z biegiem czasu dlatego, że producent ASUS
    zaoszczedził na jakości tych podzespołów. Nawet jak nie wyglądają na wybulone to
    ich wymiana (wszystkich) powinna pomóc. Sprawdź jeszcze pamięć Ram programem
    memtest a także zasilacz szczegolnie jak to jest komputer w firmie gdzie kupuje
    się najtańsze zestawy i marnej jakośći posiadają zasilacze.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 6. Data: 2009-11-24 08:12:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    problematyczny pisze:
    > Sprawdzone, poza tym przy pracy z inną kartą wszystko jest ok i nic się
    > nie zawiesza, więc RAM wykluczam

    1) *Jak* sprawdzone?

    2) Brak problemów przy pracy z inną kartą o NICZYM nie świad-
    czy, gdyż wtedy nieużywana karta zintegrowana nie obciąża
    podsystemu pamięci i może on pracować stabilnie nawet przy
    lekko uszkodzonych modułach lub złych nastawach pamięci.
    Zatem *nie* wykluczaj RAMu na podstawie złego wniosku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |