  • 31. Data: 2016-04-06 00:06:00
    Temat: Re: kamera IP/WiFI
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:
    > Ok, kamera przyszła. Okazuje się, że jednak obsługuje Ethernet. Wychodzi
    > z niej pojedynczy kabel o długości około 30 cm, który na końcu rozdziela
    > się na trzy końcówki: jedna z gniazdkiem zasilania, druga z RJ45 i
    > trzecia z przyciskiem reset. Trzeba będzie to zamknąć w jakiejś
    > hermetycznej puszce i puścić do niej kablem 12V z pobliskiego pomieszczenia.

    Czyż nie to właśnie pisałem?

    [..]
    > Jedna ciekawostka - w ustawieniach widzę opcje karty SD. Można ustalić
    > harmonogram nagrywania na kartę. W tej chwili urządzenie raportuje brak
    > włożonej karty. Na zewnątrz nie widzę żadnego slotu, co ma sens - IP66.
    > Jest szansa, że znajdę go po rozkręceniu, czy to raczej efekt posiadania
    > uniwersalnego softu, wspólnego z jakąś wewnętrzną kamerką? Jest sens
    > rozkręcać? :)

    Rozkręcić możesz, jeśli konstrukcja obudowy przyzwoita i będziesz
    ostrożny to po złożeniu nadal będzie IP66, jeśli nie musisz to nie
    ryzykuj. Jest bardzo nikła szansa że w środku ma azot zamiast powietrza,
    ale bardzo wątpię.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 32. Data: 2016-04-06 20:07:04
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Tak żeby z WiFi to raczej nie, przynajmniej nie kamerę, ale coś, co ma
    > działać raz na jakiś czas a w przerwach się doładowywać...
    Nawet relaksacyjnie - energia fal ładuje jakiegoś supercapa, jak energii
    styknie na cykl działania, to uruchomić, wysłać dane i znów ładujemy
    supercapa i wysyłamy dane, da capo al fine...

    Prąd możliwy do uzyskania z pobliskiego nadajnika WiFi jest i tam mniejszy
    niż prąd samorozładowania supercapa ;)

  • 33. Data: 2016-04-06 21:10:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jest szansa, że znajdę go po rozkręceniu, czy to raczej efekt posiadania
    > uniwersalnego softu, wspólnego z jakąś wewnętrzną kamerką? Jest sens

    Wątpię. Ta opcja działa w CAPMPOT 3.1 i pewnie jest to po prostu to samo
    oprogramowanie...

    Ale rozkręć to się przekonamy :)

  • 34. Data: 2016-04-06 21:11:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wątpię. Ta opcja działa w CAPMPOT 3.1 i pewnie jest to po prostu to samo
    > oprogramowanie...

    CAMSPOT 3.1 oczywiście miało być.

  • 35. Data: 2016-04-06 21:40:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AS" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > supercapa i wysyłamy dane, da capo al fine...
    >
    > Prąd możliwy do uzyskania z pobliskiego nadajnika WiFi jest i tam mniejszy

    1. Byłbym ci bardzo zobowiązany, gdybyś zostawiał ostatnią "wrotkę".
    2. Odpowiadam tylko dlatego, że rozpoznałem swoje pisanie, ad rem więc:
    Zgoda, wiem oczywiście, że ta energia nie pokryje strat, ale, jakby w
    pobliżu było jednak jakieś źródło prądu, to teoretycznie dało by się coś
    uciagnąć. Jakaś mała prądniczka na wiaterek, oraz panelik z czapki z
    fotoogniwem i wiatraczkiem, w dobrych warunkach mogło by nawet online dawać,
    ale jak co minutę naładuje i wyśle, to chyba nie jest tak źle? Z dobrą
    antenką kierunkową, to moc mogła by pozostać bardzo mała, więc i
    zapotrzebowanie na zasilanie też skromne. Na węźle głównym coś w rodzaju
    protokołu DAMA z (A?)X25, aby stacje podrzędne nie zagłuszały się nie
    słysząc, albo jeśli się słyszą, to namiastka P2P... Da się?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 36. Data: 2016-04-06 23:30:09
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

> [...]

    protokołu DAMA z (A?)X25, aby stacje podrzędne nie zagłuszały się nie
    słysząc, albo jeśli się słyszą, to namiastka P2P... Da się?

    Ad.1. Już się poprawiam. Na usprawiedliwienie mam tylko to, że używam
    programu poczta windows live ;)
    Ad.2. Użycie choćby fotoogniwa i wiatraczka zmienia postać rzeczy.
    Odzyskiwanie energii z pola elektromagnetycznego otaczającego urządzenie nie
    jest dobrym pomysłem. Nawet router w pobliżu anteny do odzyskiwania energii
    praktycznie nic nie daje. Jedynie kilkuwatowe walkie-talkie włączone na
    nadawanie potrafi doładować supercapa.

  • 37. Data: 2016-04-07 00:51:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    AS pisze:
    [..]
    > Ad.1. Już się poprawiam. Na usprawiedliwienie mam tylko to, że używam
    > programu poczta windows live ;)

    No to jest was już 2-ch, sugeruję przesiadkę na cokolwiek trochę
    bardziej zgodnego z wymogami grup dyskusyjnych i netykietą.

    [..]

  • 38. Data: 2016-04-07 09:12:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 21:10, sundayman pisze:

    > Wątpię. Ta opcja działa w CAPMPOT 3.1 i pewnie jest to po prostu to samo
    > oprogramowanie...

    Tak swoją drogą jak wygląda kwestia odporności wersji 3.1 na czynniki
    atmosferyczne? Nadaje się tylko i wyłącznie do montażu w zamkniętych
    pomieszczeniach, czy ganek chroniący przed deszczem i śniegiem już
    będzie ok?

  • 39. Data: 2016-04-07 12:47:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 00:06, AlexY pisze:

    > Czyż nie to właśnie pisałem?

    To mam jeszcze głupie pytanie:
    Jaka puszka natynkowa będzie najbardziej odpowiednia, żeby dało się do
    niej wprowadzić ten kabel z potrójną końcówką, zachowując szczelność?
    Jakby nie patrzeć, gniazdko RJ45 ma dość spory gabaryt w porównaniu do
    przekroju kabla...

  • 40. Data: 2016-04-07 13:31:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > atmosferyczne? Nadaje się tylko i wyłącznie do montażu w zamkniętych
    > pomieszczeniach, czy ganek chroniący przed deszczem i śniegiem już

    A cholera wie. W granicach rozsądku pewnie to nie jest wielki problem.
    Raczej bym się spodziewał jakiegoś parowania w obiektywie czy coś...

    Kiedyś porządnie się instalowało kamery w podgrzewanych obudowach, a
    dziś wszystkie "zewnę+rzne" są bez podgrzewania.
    Czy to jest kwestia szczelności ? A co z punktem rosy ?

    Niestety nie jestem od dawna na bieżąco, mam tylko kilka kamer w firmie,
    wewnę+rznych. Też chcę dać zewnętrzną jakąś ale na razie brak czasu...