  • 21. Data: 2016-04-05 11:28:50
    Temat: Re: kamera IP/WiFI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 11:13, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Jak masz sieć, to łatwiej, bo jednym kablem załatwiasz sprawę. Tyle, że
    > przy WiFi to nie za bardzo ma sens. Jedyna korzyść to taka, że masz do
    > 100m kabla.

    Jeśli by się okazało, że kamera ma PoE, to na dobrą sprawę trochę
    ułatwia sprawę - przeciągnę kawałek lepszej skrętki (przystosowanej do
    instalowania na zewnątrz) do najbliższego pomieszczenia i tam zasilacz
    podłączę do gniazdka.

    Jeszcze gdyby tak kamera mogła pracować jako bridge... Ale to już by
    było zbyt piękne. ;)

  • 22. Data: 2016-04-05 11:54:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > No tak, WiFi ;)

    Teraz moda na rozwiązania energooszczędne. Może by ktoś
    popracował nad zasileniem kamery z wiązki fal WiFi?

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2016-04-05 12:23:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Teraz moda na rozwiązania energooszczędne. Może by ktoś
    > popracował nad zasileniem kamery z wiązki fal WiFi?

    Bez podświetlenia i na malutką odległość to czemu nie? Gdzieś widziałem
    jak spada moc dysponowana dla tych nowych ładowarek bezprzewodowych:
    parę cm jest OK.
    Tak żeby z WiFi to raczej nie, przynajmniej nie kamerę, ale coś, co ma
    działać raz na jakiś czas a w przerwach się doładowywać...

    Pozdrawiam

    DD

  • 24. Data: 2016-04-05 12:44:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Bez podświetlenia i na malutką odległość to czemu nie?

    Kamera urzadzenie dosc pradozerne.
    Ale haslo "energy harvester" jest modne.
    Do jakis czujnikow pogodowych, zegarow - jak znalazl.

    >Gdzieś widziałem
    >jak spada moc dysponowana dla tych nowych ładowarek bezprzewodowych:
    >parę cm jest OK.

    Ale to jest pole bliskie, przy fali el-m spadek jest wolniejszy !
    A tych fal w okolicy sporo - wifi, komorki, telewizja, radio ...

    J.

  • 25. Data: 2016-04-05 12:55:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-05 o 12:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale to jest pole bliskie, przy fali el-m spadek jest wolniejszy !
    > A tych fal w okolicy sporo - wifi, komorki, telewizja, radio ...

    Ale też i moc mniejsza.

    Pozdrawiam

    DD

  • 26. Data: 2016-04-05 14:13:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeszcze gdyby tak kamera mogła pracować jako bridge... Ale to już by
    > było zbyt piękne. ;)

    Zobacz, może ma wbudowany system WDS i wtedy jesteś w domu :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 27. Data: 2016-04-05 14:15:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    > Tak żeby z WiFi to raczej nie, przynajmniej nie kamerę, ale coś, co ma
    > działać raz na jakiś czas a w przerwach się doładowywać...

    Nawet relaksacyjnie - energia fal ładuje jakiegoś supercapa, jak energii
    styknie na cykl działania, to uruchomić, wysłać dane i znów ładujemy
    supercapa i wysyłamy dane, da capo al fine...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 28. Data: 2016-04-05 16:26:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 10:43:27 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > No tak, WiFi ;)

    No to wtedy PoWIFi.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2016-04-05 16:33:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-05 o 16:26, Marek pisze:

    > No to wtedy PoWIFi.

    Na dobrą sprawę to taki właśnie pomysł jest dyskutowany. Tylko nikt
    nazwy nie wymyślił :)
    Fajna jest. Ciekawe czy da się zastrzec?
    ;)

    POzdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2016-04-05 23:33:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, kamera przyszła. Okazuje się, że jednak obsługuje Ethernet. Wychodzi
    z niej pojedynczy kabel o długości około 30 cm, który na końcu rozdziela
    się na trzy końcówki: jedna z gniazdkiem zasilania, druga z RJ45 i
    trzecia z przyciskiem reset. Trzeba będzie to zamknąć w jakiejś
    hermetycznej puszce i puścić do niej kablem 12V z pobliskiego pomieszczenia.

    Wygląda na to, że kamera obsługuje ONVIF i RTSP.

    Jedna ciekawostka - w ustawieniach widzę opcje karty SD. Można ustalić
    harmonogram nagrywania na kartę. W tej chwili urządzenie raportuje brak
    włożonej karty. Na zewnątrz nie widzę żadnego slotu, co ma sens - IP66.
    Jest szansa, że znajdę go po rozkręceniu, czy to raczej efekt posiadania
    uniwersalnego softu, wspólnego z jakąś wewnętrzną kamerką? Jest sens
    rozkręcać? :)