  • 11. Data: 2008-08-25 20:45:26
    Temat: Re: kable w kanalizacji sanitarnej
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip ttt <t...@n...pl> wrote:

    > Moze nie uwierzysz, ale w Polsce tez sa firmy, ktore maja kable ulozone w
    > kanalizacji sanitarnej. Kable swiatlowodowe.

    Na moim osiedlu, wzdłuż rur sraczowych położony jest kabel koncentryczny
    od tzw. lokalnej telewizji kablowej. (położony z 15 lat temu) Nie muszę chyba
    pisać, że jakość z tego kabla g.....nie porażająca, ale widac wszystko
    się da...

    --
    ŁT

  • 12. Data: 2008-08-25 21:38:30
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Marek Wodzinski wrote:
    > A podstawą w tym temacie i tak jest 'wola' właściciela kanalizacji, bo
    > bez tego super-hiper-hi-tech nawet nie pomoże. I oni będą też wiedzieć
    > lepiej co tam można wsadzić, a czego nie i w które rury.

    Wola właściciela rury to na dzień dobry.
    Polecam ustawę o drogach publicznych (bo większość tych rur leży jednak
    w pasie drogowym) i problem do rozgryzienia - jak naliczać opłatę za
    zajęcie pasa drogowego, najpierw przez rurę, a potem przez te kable w
    tej rurze.
    No i z góry napiszę, różnie to jest z interpretacją w temacie czy
    zarządca drogi pozwalając zlokalizować kanalizację (kablową czy inną)
    tym samym dopuszcza dowolną ilość dowolnych sieci w tej kanalizacji.
    Można się potem zdziwić.
    W rezultacie burdelu w prawie i jego interpretacji każdy robi własną
    kanalizację.
    --
    Olek

  • 13. Data: 2008-08-25 22:23:49
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    a...@g...pl pisze:

> [...]
    > mpwik czy inna masc od rur bardzo nie lubia miec w rurkach
    > innych rzeczy niz to co ma byc
    > kiedys mi tlumaczyli ze:
    > - problemy z czyszczeniem - przepychacz nie idzie
    > - problem z jakakolwiek sprezyna - nawija sie na kabel
    > - problem z duzym cisnieniem - jak jest szczyt to szybko plynie i urwac sie
    > moze
    > - jak juz by sie urwalo to zaplacze sie na maxa i g...no nie poplynie a
    > jeszcze zaklajstruje
    > ze nawet cisnieniem nie przpchaja
    > w wiekszych srednicach - czyli takich gdzie ludziki sobie kursuja na

    upssss nie wiem co bralem ale dopiero teraz zajarzylem ze chodzi o
    kanalize ;) anie o szachty elektryczne. nie wiem co mnie "zamulilo";)...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 14. Data: 2008-08-26 07:06:48
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > pasa drogowego, najpierw przez rurę, a potem przez te kable w tej rurze.

    ciesze sie z ogromu odpowiedzi, chociaz zadna nie dotyczy tematu
    ponowie zatem pytanie zasadnicze: czy ktos moze polecic technologie lub
    wykonawce do ulozenia kabli (samodzielnie lub w rurze oslonowej) w
    kanalizacji sanitarnej ? minimalna srednica 200, rury plastykowe
    lub bardziej konkretnie: czy ktos korzystal z systemu FAST ?

    michal

  • 15. Data: 2008-08-26 08:35:20
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > ciesze sie z ogromu odpowiedzi, chociaz zadna nie dotyczy tematu

    jak zwykle zresztą ;-)

> [...]
    > kanalizacji sanitarnej ? minimalna srednica 200, rury plastykowe
    > lub bardziej konkretnie: czy ktos korzystal z systemu FAST ?

    z systemu nie korzystałem.
    W kanalizacji, za to nie jestem pewien czy sanitarnej czy też deszczowej
    układała firma OptoKan w Krakowie, ale ciężko znaleść ich stronę, za to
    odnośniki są
    i nawet numer telefonu niby jest.
    Możesz pytać Krakowskiego MPWIKu.

    zasadniczo to kable do ścieków muszą być bardzo specjalne, to jest muszą
    mieć powłoke antykwasową.
    Mocowanie do rur plastikowych wydaje mi się dość trudne, ale nie jest
    niewykonalne.
    Jakoś niewyobrażam sobie żeby ktoś miał w tym wiercić, a głównie wygląda to
    tak że wpuszcza się
    robota który wierci w suficie i mocuje kabel.
    W rurach kamionkowych też nie jest łatwo, a jak strzeli taka to uch....

    Za to w betonach nie ma problemu żadnego.

    Tak samo jeżeli chodzi o kanalizacje deszczową/burzową. Ale również w małych
    średnichach robi się to za
    pomocą robotów.

    Tak więc koszty mogą być spore.

    Marcin

  • 16. Data: 2008-08-26 08:36:26
    Od: Rafał <r...@s...com>

    brum pisze:

> [...]
    > kanalizacji sanitarnej ? minimalna srednica 200, rury plastykowe
    > lub bardziej konkretnie: czy ktos korzystal z systemu FAST ?

    http://www.optoland.pl/

    Ale ceny kosmiczne..... (jak dla mnie)

    Rafał

  • 17. Data: 2008-08-26 14:23:14
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > układała firma OptoKan w Krakowie, ale ciężko znaleść ich stronę, za to
    > odnośniki są i nawet numer telefonu niby jest.

    dziekuje

    > zasadniczo to kable do ścieków muszą być bardzo specjalne, to jest muszą
    > mieć powłoke antykwasową.
    > Mocowanie do rur plastikowych wydaje mi się dość trudne, ale nie jest
    > niewykonalne.

    z kablami nie ma problemu takiego jak z mocowaniem
    wiercenie odpada, jedyne mozliwe systemy to mocowanie na koncach rur i
    napinanie kabla, ale przy dluzszych odcinkach trudno uniknac zwisow
    wiekszych niz regulaminowe
    system FAST, jak wynika z opisu, jest w tym zakresie skuteczny
    dziala na zasadzie samorozprezajacych sie opasek, do ktorych robot mocuje
    kabel

    michal

  • 18. Data: 2008-09-01 20:06:24
    Od: " mav" <l...@N...gazeta.pl>

    brum <b...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > system FAST, jak wynika z opisu, jest w tym zakresie skuteczny
    > dziala na zasadzie samorozprezajacych sie opasek, do ktorych robot mocuje

    System Fast - ok. 200tys/km, średnica kanału - powyżej 280mm,
    (optokan układał za ok. 50% tej ceny, bez użycia robotów)
    specjalne kable do układania w kan. ściekowej produkuje Telefonika.

  • 19. Data: 2008-09-02 06:27:16
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > System Fast - ok. 200tys/km, średnica kanału - powyżej 280mm,
    > (optokan układał za ok. 50% tej ceny, bez użycia robotów)
    > specjalne kable do układania w kan. ściekowej produkuje Telefonika.

    50% fajna rzecz, ale technologia inna
    napinanie kabli to nie to samo, co wrzucenie odpowiedniej ilosci opasek
    tak czy inaczej dziekuje za info, kazda wiadomosc w temacie jest cenna