  • 1. Data: 2008-08-25 07:09:30
    Temat: kable w kanalizacji sanitarnej
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    czy ktos przerabial ten pachnacy temat ?
    chodzi mi o zastosowana technologie mocowania kabli oraz rodzaj uzytych
    przewodow
    wzglednie jakis sprawdzony wykonawca ?

    michal

  • 2. Data: 2008-08-25 09:12:43
    Temat: Re: kable w kanalizacji sanitarnej
    Od: jasio <s...@k...pl>

    brum pisze:
    > czy ktos przerabial ten pachnacy temat ?
    > chodzi mi o zastosowana technologie mocowania kabli oraz rodzaj uzytych
> [...]

    Temat wielokrotnie walkowany.
    Niestety kal i mocz maja ponadprzecietna interferencje na kable
    transmsyjne. W praktyce przeklada sie to na niemoznosc dotrzymania
    parametrow jakosciowych np. max odleglosc w Ethernet jest zdecydowanie
    nizsza niz 100 m. Transmisja czesto sie zrywa, w zaleznosci od
    przeplywow w rurach.
    Nie wiem jak jest ze swiatlowodami - moze ktos ma jakies doswiadczenia i
    sie podzieli?
    Jesli chodzi o wykonawce to czesto wystarczy zadzonic do wlasciwej osoby
    w MPWiK.

  • 3. Data: 2008-08-25 09:20:09
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    jasio pisze:

> [...]
    > sie podzieli?
    > Jesli chodzi o wykonawce to czesto wystarczy zadzonic do wlasciwej osoby
    swiatlowody sa odporne na "trojfazowke" wiec je to malo co wzrusza ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 4. Data: 2008-08-25 09:21:37
    Od: jasio <s...@k...pl>

    > swiatlowody sa odporne na "trojfazowke" wiec je to malo co wzrusza ;)

    Ja na powaznie, a Ty jaja sobie robisz.

  • 5. Data: 2008-08-25 10:10:56
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    jasio pisze:

    > Ja na powaznie, a Ty jaja sobie robisz.
    ja calkiem serio pisze ze swiatlowod jest mocno odporny na prominiowanie
    elektromagnetyczne

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2008-08-25 14:18:43
    Od: <a...@g...pl>

    > ja calkiem serio pisze ze swiatlowod jest mocno odporny na prominiowanie
    > elektromagnetyczne

    a na promieniowanie g..niane? ;)
    ogolnie jest tak
    bedzie dzialac jedno i drugie ale jest jedno ale
    mpwik czy inna masc od rur bardzo nie lubia miec w rurkach
    innych rzeczy niz to co ma byc
    kiedys mi tlumaczyli ze:
    - problemy z czyszczeniem - przepychacz nie idzie
    - problem z jakakolwiek sprezyna - nawija sie na kabel
    - problem z duzym cisnieniem - jak jest szczyt to szybko plynie i urwac sie
    moze
    - jak juz by sie urwalo to zaplacze sie na maxa i g...no nie poplynie a
    jeszcze zaklajstruje
    ze nawet cisnieniem nie przpchaja
    w wiekszych srednicach - czyli takich gdzie ludziki sobie kursuja na
    piechote to juz zalezy
    od uwarunkowan danych kanalow.

  • 7. Data: 2008-08-25 16:36:31
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 25 Aug 2008, brum wrote:

    > czy ktos przerabial ten pachnacy temat ?
    > chodzi mi o zastosowana technologie mocowania kabli oraz rodzaj uzytych
    > przewodow
    > wzglednie jakis sprawdzony wykonawca ?

    W Wiedniu tak robią i mają technologię oraz sprawdzonego wykonawcę:-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 8. Data: 2008-08-25 16:56:09
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > W Wiedniu tak robią i mają technologię oraz sprawdzonego wykonawcę:-)
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    Moze nie uwierzysz, ale w Polsce tez sa firmy, ktore maja kable ulozone w
    kanalizacji sanitarnej. Kable swiatlowodowe.

  • 9. Data: 2008-08-25 18:18:47
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 25 Aug 2008, ttt wrote:

    > Moze nie uwierzysz, ale w Polsce tez sa firmy, ktore maja kable ulozone w
    > kanalizacji sanitarnej. Kable swiatlowodowe.

    Nie pisałem, że u nas nie ma, bo po prostu tego nie wiem. Natomiast byłem
    na prezentacji (z filmami itp.) rozwiązania stosowanego w Wiedniu i tam
    mają technologię puszczania światła (bo nikt normalny czego
    innego nie kładłby w ściekach) opracowaną od grubych rur, do małych rurek
    dochodzących praktycznie do 'sracza'.
    A podstawą w tym temacie i tak jest 'wola' właściciela kanalizacji, bo bez
    tego super-hiper-hi-tech nawet nie pomoże. I oni będą też wiedzieć lepiej
    co tam można wsadzić, a czego nie i w które rury.

  • 10. Data: 2008-08-25 20:39:45
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip ttt <t...@n...pl> wrote:

    > Moze nie uwierzysz, ale w Polsce tez sa firmy, ktore maja kable ulozone w
    > kanalizacji sanitarnej. Kable swiatlowodowe.

    Na moim osiedlu, wzdłuż rur sraczowych położony jest kabel koncentryczny
    od tzw. lokalnej telewizji kablowej. (położony z 15 lat temu) Nie muszę chyba
    pisać, że jakoś z tego kabla porażająca.

    --
    ŁT