  • 1. Data: 2011-09-12 09:03:29
    Temat: SD --> IDE (stary laptop)
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Witam serdecznie :-)

    Tytułem wstępu: mam sobie ja cacko w postaci
    ThinkPada 365X (Pentium 100MHz, 8MB RAM, DOS 6.2.2 i kupa
    radochy).

    Laptop ten ma stary, głośny i ostro zajechany dysk 810MB.
    Spradziłem, że maszyna obsługuje _nawet_ do 8.9GB! ;-)

    Wpadłem jednak na pomysł (dla swojej wygodny, bo mnie ręka
    boli o zmieniania dyskietek) żeby wsadzić coś takiego:
    http://allegro.pl/sd-sdhc-mmc-to-2-5-44-pin-ide-adap
    ter-ssd-f-vat-i1801710079.html

    Czy jak wsadzę tam SDHC 4GB, sformatuje ładnie na FAT16, to
    ma prawo to zadziałać z tak wiekowym sprzętem?
    Karta nie będzie mocno używana, żadnego pliku wymiany:
    załadowanie DOSa, potem gry, która pewnie wyląduje cała
    w pamięci (właśnie idzie mi dodatkowe 32MB RAM z Allegro).

    Ogólnie dziwna sprawa - dysk obecnie wsadzony do laptopa
    ma standardowe złącze IDE 2.5 ale jednak po podłączeniu
    przez przejściówkę IDE--> USB do standardowego komputera
    nie jest widoczny.

    p.s. kupa radochy z takim laptopem - przecudne wykonanie wnętrza
    (laptop składany w UK a częśći produkowane w USA), teraz
    już takich nie robią ;)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2011-09-12 12:44:46
    Temat: Re: SD --> IDE (stary laptop)
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    DooMiniK wrote:
    > Czy jak wsadzę tam SDHC 4GB, sformatuje ładnie na FAT16, to
    > ma prawo to zadziałać z tak wiekowym sprzętem?

    zalezy jak dobra jest to przejsciowka

    > Ogólnie dziwna sprawa - dysk obecnie wsadzony do laptopa
    > ma standardowe złącze IDE 2.5 ale jednak po podłączeniu
    > przez przejściówkę IDE--> USB do standardowego komputera
    > nie jest widoczny.

    moze za malo pradu dostaje? sprawdz naklejke, powinno byc podane ile
    mu trzeba

    > p.s. kupa radochy z takim laptopem - przecudne wykonanie wnętrza
    > (laptop składany w UK a częśći produkowane w USA), teraz
    > już takich nie robią ;)

    kiedys to to swoje kosztowalo, dzis moze tez znajdziesz podobna
    jakosc w sprzecie za 10k

  • 3. Data: 2011-09-12 13:14:07
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 12/09/2011 13:44, m4rkiz wrote:

    > zalezy jak dobra jest to przejsciowka

    > moze za malo pradu dostaje? sprawdz naklejke, powinno byc podane ile
    > mu trzeba

    Fakt, nie pomyślałem - obadam dysk w domu.

    > kiedys to to swoje kosztowalo,

    Sprawdziłem - laptop był wyprodukowany w '96 roku. W 1997 kosztował
    w podstawowej wersji (dysk 810MB, Pentium 100) około 3000$

  • 4. Data: 2011-09-12 21:51:22
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie :-)
    >
    > Tytułem wstępu: mam sobie ja cacko w postaci
    > ThinkPada 365X (Pentium 100MHz, 8MB RAM, DOS 6.2.2 i kupa
    > radochy).

    Poza względami sentymentalnymi, to z ciekawości do czego wykorzystujesz
    tego dziadka i jak bateria?

  • 5. Data: 2011-09-13 10:42:05
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 12/09/2011 22:51, John Doe wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> napisał w wiadomości

    > Poza względami sentymentalnymi, to z ciekawości do czego wykorzystujesz
    > tego dziadka i jak bateria?

    Względy sentymentalne tylko i wyłącznie. Nie lubię emulatorów,
    nie wszystko działa. Dodatkowo natywnie usłyszeć dźwięk z tego,
    to aż ciarki przechodzą ;-)
    Mam 8GB starych gier (od Sokoban, Boulder Dash i UGH! po Mortal Kombat
    Setters 2, UFO itd.).
    Bateria trzyma pewnie z 15-20minut, ale nie jest mi to potrzebne,
    może i minutę trzymać.
    Laptop jest genialny, bo ma mały ekran jak netbook (10cali) i świetny
    do takich gierek :D

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-09-13 11:04:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Laptop jest genialny, bo ma mały ekran jak netbook (10cali) i świetny
    > do takich gierek :D

    Nie lepiej przejściówkę na karty CF? Większa wydajność.

  • 7. Data: 2011-09-13 11:13:53
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 13/09/2011 12:04, qwerty wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie lepiej przejściówkę na karty CF? Większa wydajność.

    Pomroczność miałem, zamówiłem już SD, CF pomyślałem później (dodatkowo
    może być lepszy CF, bo to nie wymaga elektroniki, jak przejściówka
    SD).
    Mam nadzieję, że w przypadku DOSa nie zrobi różnicy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2011-09-13 12:27:04
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 13/09/2011 12:13, DooMiniK wrote:

> [...]
    > SD).
    > Mam nadzieję, że w przypadku DOSa nie zrobi różnicy.

    Dobra, nie jest źe: laptop nie obsługuje UDMA33, maksymalnie
    ma PIO4 (ATA2 - 16.2MB/s).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel