  • 1. Data: 2012-05-20 15:27:33
    Temat: Jaki dobry pendrive kupić?
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    Już bardzo długo nie kupowałam pendrive'a
    i nie wiem jakie teraz są możliwości.
    Jakieś zabezpieczenia? Jeśli tak, czy warto?

    Myślę o pendrive'ie o dużej pojemności.
    Co do ceny, to niekoniecznie musi być tani,
    wystarczy gdy będzie wart zapłaconej ceny.

    Co byście mi doradzili?

    Wiem, że to mała rzecz i pewnie nie warta
    długiego zastanawiania się przy wyborze,
    jednak nie chcę kupić "badziewia".

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 2. Data: 2012-05-20 18:38:38
    Temat: Re: Jaki dobry pendrive kupić?
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 15:27:33 +0200, Zetka napisał(a):

> [...]
    >
    > Co byście mi doradzili?
    >
    > Wiem, że to mała rzecz i pewnie nie warta
    > długiego zastanawiania się przy wyborze,

    Proponuję poczytać
    http://forum.pclab.pl/topic/320598-Wielki-test-pendr
    ive%C3%B3w-u%C5%BCytkownik%C3%B3w-forum/
    ludzie sami testują swoje nabytki od 2007 r. więc można sporo poczytać. Ze
    swojej strony proponowałbym Patriot Supersonic 32GB ze względu na dobre
    czasy zapisu i odczytu nawet na USB 2.0 i 5 lat gwarancji oraz niewysoką
    cenę, no ale to moje zdanie, nie każdy musi się z nim zgadzać.

  • 3. Data: 2012-05-20 22:25:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

> [...]

    > Co byście mi doradzili?
    >
    > Wiem, że to mała rzecz i pewnie nie warta
    > długiego zastanawiania się przy wyborze,

    Zajrzyj jeszcze dzisiaj na iBood.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2012-05-21 19:31:46
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    > Zajrzyj jeszcze dzisiaj na iBood.
    Jak już pisałam, cena nie jest czynnikiem
    decydującym o moim wyborze.
    Ale dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 5. Data: 2012-05-22 09:00:55
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Zetka nabazgrał(a):

> [...]
    > Co byście mi doradzili?
    > Wiem, że to mała rzecz i pewnie nie warta
    > długiego zastanawiania się przy wyborze,

    A możesz się określidokładnie czego oczekujesz ?? jest sporo parametrów ...
    wielkość, wygląd np z kryształkami swarowskiego jako wisiorek, prędkość,
    dodatkowe oprogramowanie, trwałość...

  • 6. Data: 2012-05-22 13:42:21
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    > A możesz się określidokładnie czego oczekujesz ?? jest sporo parametrów
    > ... wielkość, wygląd np z kryształkami swarowskiego jako wisiorek,
    > prędkość, dodatkowe oprogramowanie, trwałość...

    Jak pisałam, od dawna nie interesowałam się nowymi
    możliwościami pendrive'ów.

    Co do budowy, to mogę tylko odnieść się do tego co znam
    z moich starych pendrive'ów.
    Jeden z nich ma zdejmowany "kapturek" - w tym wypadku
    dobrze by było gdyby nie było takie łatwe jego zgubienie.
    Drugi ma wysuwaną cześć, którą wkłada się do portu USB
    w komputerze. Jest OK, ale nie wiem czy zawsze można
    liczyć na trwałóść takiego rozwiązania. Ten mój jeszcze żyje. :-)
    O wisiorkach nie marzę; :-)

    Z pewnością ważnym dla mnie parametrem jest szybkość
    w obie strony.

    Zainteresowała mnie sprawa oprogramowania. Rozumiem,
    że chodzi o oprogramowanie nagrane już na pendrive'a.
    Jakiego rodzaju oprogramowanie jest stosowane, co daje
    użytkownikówi? Krótko mówiąc jakie oprogramowanie
    warto mieć, a jakie można odpuścić?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Zetka

  • 7. Data: 2012-05-22 14:02:18
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Zetka nabazgrał(a):

> [...]
    > Jakiego rodzaju oprogramowanie jest stosowane, co daje
    > użytkownikówi? Krótko mówiąc jakie oprogramowanie

    Ja odpuściłem oprogramowanie bo pen służy mi tylko do przenoszenia danych.
    Co do oprogramowania to w większości jest to soft do backupów danych oraz
    szyfrowania danych na pamięci np. SANDISK CRUZER BACKUP 16GB

    Ja wybrałem dla siebie po długim szukaniu takiego: KINGSTON FLASHDRIVE
    DTR500/32GB
    Dobra wydajność, gumowa obudowa dzięki czemu (chyba) są mniejsze szanse na
    uszkodzenie w razie no upadku, zgniecenia itp ... zatyczka typu kapturek
    siedzi pożądnie i cięzko ją zgubić właśnie ze względu na to że jest to guma
    a nie śliski plastik, do tego dobre parametry pracy (szybkość zapisu i
    odczutu na poziomie 20 MB/s - 30 MB/s)

    Na pewno nie polecam tanich flash bo w większości są wolne a czekanie 30 min
    na skopiowanie 10GB nie dla mnie :)

  • 8. Data: 2012-05-22 14:53:42
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    [...]

> [...]
    > guma a nie śliski plastik, do tego dobre parametry pracy (szybkość zapisu
    > i odczutu na poziomie 20 MB/s - 30 MB/s)
    Dzięki.

    Zastanawiając się jeszcze nad nagranym oprogramowanie, wydaje mi się,
    że pożyteczny byłby jakiś antywirus, który reagowałby przy nagrywaniu.
    Istnieje coś takiego?
    Przegrywając coś z cudzego komputera mam zawsze obawy czy przy
    okazji czegoś nie złapię. ;-)

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 9. Data: 2012-05-22 16:34:23
    Od: "Zetka" <Z...@n...pl>

    Chciałabym jeszcze zapytać czy istotny
    jest dla użytkownika parametr pendrive'a
    USB 3.0 w porównaniu do USB 2.0
    (oczywiście przy założeniu, że podane
    dane techniczne są prawdziwe)?

    Pozdrawiam
    Zetka

  • 10. Data: 2012-05-22 22:52:38
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-05-22 14:02, Chris pisze:
> [...]
    > odczutu na poziomie 20 MB/s - 30 MB/s)
    >

    > Na pewno nie polecam tanich flash bo w większości są wolne a czekanie 30 min

    Kupilm Kingstona 16 GB w Komputroniku (niedrogo). Szybki przesył.
    Kupiłam sobie też jakiś czas malutką, przenośną mantę na usb i filmy
    zdjęcia w telewizorze albo w komputerze (ale już bez manty) mogę sobie
    oglądać.

    --
    animka