  • 31. Data: 2018-08-29 13:30:34
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 12:59, Piotr Gałka pisze:

    > Wydawało mi się, że dioda lawinowa to nazwa dla diody, która w pewnym
    > zakresie ma ujemną rezystancję dynamiczną, ale to może być wynik
    > sklerozy - rzeczy o których się uczyłem 40 lat temu, a nigdy nie
    > używałem wyleciały mi z głowy.

    To jest dioda tunelowa i ten odcinek z ujemną rezystancją się
    wykorzystuje w generatorach, znaczy wykorzystywało bo wątpię aby teraz
    ktoś (amator) takie generatory
    robił.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2018-08-29 14:00:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > bardzo podoba mi się jednostka dla Gfs.

    Widać kilosiemensów ludzie nie lubią. :-)

    > Faktycznie taki ogranicznik prądu może być ciekawy, ale nie tak do końca
    > widzę praktycznie jego zastosowanie.

    Podpinasz sobie "pomyłkowo" linie sygnałowe do 230VAC i układ to znosi
    dowolnie długo.

    > Ogranicza tylko w jedną stronę

    Daj dwa, połącz źródłami, będzie ogranicznik obustronny bez wad mostka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2018-08-29 14:03:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > To jest dioda tunelowa

    Oraz dioda lambda, czyli śmiesznie połączone 2 JFETy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2018-08-29 14:04:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Podpinasz sobie "pomyłkowo" linie sygnałowe do 230VAC i układ to znosi
    > dowolnie długo.

    Wydaje mi się, że trzeba się naprawdę postarać, aby się tak pomylić. W
    moich projektach nie zakładam takiej odporności.
    P.G.

  • 35. Data: 2018-08-29 14:05:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 13:30, Janusz pisze:

    > To jest dioda tunelowa i ten odcinek z ujemną rezystancją się
    > wykorzystuje w generatorach, znaczy wykorzystywało bo wątpię aby teraz
    > ktoś (amator) takie generatory
    > robił.

    Dzięki za przypomnienie. Kojarzyło mi się, że jakaś .....owa i nie
    wiedziałem, że są dwie (a może więcej) różnych :)
    P.G.

  • 36. Data: 2018-08-29 14:06:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Wydaje mi się, że trzeba się naprawdę postarać, aby się tak pomylić.

    Nigdy nie zmierzyłeś rezystancji elektrowni? :-]

    > W moich projektach nie zakładam takiej odporności.

    A za 4 złote możesz ją mieć. Czy i do czego Ci się przyda, to zupełnie
    inna sprawa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2018-08-29 15:51:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nigdy nie zmierzyłeś rezystancji elektrowni? :-]

    Rezystancji nie zmierzyłem, ale jak nawinąłem swój pierwszy
    transformator o przełożeniu 7:1 (7 zwoi pierwotne i 1 zwój wtórne) i
    oczekiwałem na wtórnym napięcia 220/7 to go tam nie było :(
    P.G.

  • 38. Data: 2018-08-29 17:39:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2018-08-29 o 14:06, Piotr Wyderski pisze:
> [...]

    >transformator o przełożeniu 7:1 (7 zwoi pierwotne i 1 zwój wtórne) i
    >oczekiwałem na wtórnym napięcia 220/7 to go tam nie było :(

    Bo bezpieczniki wybily :-)

    J.

  • 39. Data: 2018-08-29 18:49:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 17:39, J.F. pisze:

    > Bo bezpieczniki wybily :-)

    Wydaje się oczywiste, ale to były czasy, gdy co jakiś czas wyłączali
    prąd (w nieelektronicznym znaczeniu tego słowa), a ja miałem 9 lat i mój
    wniosek był: "No tak, jak ja coś chcę sprawdzić to akurat musieli wyłączyć!"
    P.G.

  • 40. Data: 2018-08-29 21:22:23
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.08.2018 o 13:20, Piotr Gałka pisze:
    [...]
    > Ile ja się kiedyś naszukałem skąd się w karcie katalogowej całkiem
    > nowego scalaka DCDC Texas Instruments wzięły uMhos (mikro-Mega-hosy ?).
    > Nie jestem pewien wielkości liter, a nie chce mi się szukać.

    Mho to od końca Ohm, czyli odwrotność oma. Oni to do dziś stosują w
    elektrochemii zamiast simensów.

    P.P.