  • 51. Data: 2018-08-30 10:32:36
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Rdzeniem w pierwszym modelu był duży gwóźdź, drugi model był sophistic,
    > z anteną ferrytową ;-) Żaden nie działał. No, może działał, ale nieco
    > inaczej :-)

    Ja miałem prawdziwy rdzeń z transformatora (tak na oko 30W).
    Eksperyment przeprowadzałem, gdy byłem sam w domu (jakąś anginę miałem i
    nie poszedłem do szkoły).
    P.G.

  • 52. Data: 2018-08-30 15:54:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yorgus wrote:

    > Ten jfet byl mi potrzebny do tego zeby napiecie z termopary rzedu mV przerabiac na
    wieksze ktore moze zasilac np
    > mikrokontroler.

    To może zacznij od tego następnym razem, gdy będziesz zakładał temat, bo
    projektowanie przetwornicy do tramwaju całkiem nieźle się już rozkręcało.

    Do tego zastosowania nie ma sensu robić wszystkiego na jednym
    tranzystorze. Mały bootstrap na radiowym JFECie, który wystartuje
    normalną przetwornicę na niskoomowym tranzystorze MOSFET, np.
    IPT007N06N.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 53. Data: 2018-09-02 02:56:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Może nie czytałem wcześniej kart katalogowych, w
    > których aby dało się policzyć stabilność to pojawia się wzmocnienie w
    > Simensach.

    Chyba transkonduktancja?

    > Jak się coś zmienia to rozumiem, że siłą rozpędu ludzie jeszcze kilka
    > lat używają starych jednostek

    Kilka lat... Sporo materiałów magnetycznych u rdzeni jest dalej
    dokumentowana w CGSie, a przecież to jedyne 58 lat minęło od
    wprowadzenia układu SI. Uwielbiam te mieszane obliczenia, trzeba 3x
    sprawdzać.

    Pozdrawiam, Piotr