  • 21. Data: 2010-06-23 15:53:24
    Temat: Re: jak umyć podwozie przed konserwacją?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message
    news:4c220a90$0$19184$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ten co nie ma fobii siedzi teraz pod autem i kombinuje jaki kawałek gazety
    > wpasować w dziurę zrobioną przez korozję. Coś czuje, że jesteś teoretykiem
    > i spód auta widziałeś tylko na fotkach.

    Najstarsze auto, jakie mialem to byla Mazda 323F z 1991 roku. Ojciec jezdzi
    nia do dzis, przeglad przeszla spiewajaco bez gazet. Mialem tez Prelude z
    1992 roku, przytargalem sobie z japonii i kilka lat jezdzila po UK, gdzie
    jak wiadomo deszcz pada znacznie czesciej, niz w Polsce. Zgadnij co? Tak
    jest - gazet nie upychalem.

    Wyciagasz jakies teorie z dupy wziete, bredzisz cos o filozofii tuningowania
    starej audicy uzywanej przez Helmuta do wozenia kartofli na bazar i jeszcze
    teraz dziury w podlodze widzisz wszedzie - ogarnij sie chlopie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-06-23 18:26:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-23 15:21, krzysiek82 pisze:

    > Ten co nie ma fobii siedzi teraz pod autem i kombinuje jaki kawałek
    > gazety wpasować w dziurę zrobioną przez korozję. Coś czuje, że jesteś
    > teoretykiem i spód auta widziałeś tylko na fotkach.

    No popatrz, a Laguna, której się pozbyłem na początku roku, rdzę miała
    tylko tam gdzie była uderzona, tzn. z tyłu, a konkretnie na wyklepanej
    (zamiast wymiany) belce pod zderzakiem. Spód zdrowy, progi (co dziwne,
    bo wiele młodszych Lagun ma z nimi problem) też zdrowe. A auto było z
    końca 1995r., w Polsce od 2006. W Niemczech, podejrzewam, że nikt
    jakiejś szczególnej konserwacji nie robił, w Polsce też nie (i to na
    bank, bo znałem auto od początku jego pobytu u nas).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2010-06-23 22:26:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > zrobienie powłoki fosforanowej ( fosol), dokładne zmycie wodą z mydłem (
    > biały
    > jeleń na przykład) resztek odrdzewiacza, odtłuszczenie, Pomalowanie farbą

    a mydlo da rade wyplukac fosol z wytrawionych porów? nie zniszcze nim
    sąsiedniej warstwy ocynku? w koncu to rozcienczony kwas....

    > podkładową antykorozyjną ( najlepsza to epoksydowa podkładowa
    > antykorozyjna),
    > Pomalowanie farbą nawierzchniową o dużej odporności chemicznej

    ostatnio trenowalem podklad do chlorokauczuku i na to czarny chlorokauczuk
    jako wierzchnia warstwa (2 czy tam 3 warstwy) - wyszlo swietnie na felgach.

    > (chlorokauczukowa), Nałożenie grubej warstwy dowolnego preparatu do
    > malowania
    > podwozi. Tak się robi dla siebie. Fajansiarze malują preparatem smołowym
    > od razu
    > na gołą lekko przeczyszczoną blachę. Na początku ładnie wygląda i klient
    > jest
    > zadowolony. Nie ma potrzeby malowania całej płyty podłogowej na czarno.
    > Naprawia
    > się tylko miejsca uszkodzone.

    no to zrobilem pierwszy jako fajansiarz:)
    musze wydumac jak miec wygodny dostep do podwozia - taka kolyska wydaje sie
    bbyc dobra (sasiedni watek) ale nie wiem gdzie dostac taka duza....
    robienie tego w kanale jest chyba tak samo bezsensowne jak moje robienie z
    kobylek i podnosnika....

    masz jakis patent na dostep do podwozia? przewracanie na opony odpada - nie
    wierze ze da rade to zrobic tak, by nie uszkodzic powaznie autka....

  • 24. Data: 2010-06-23 23:42:05
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > masz jakis patent na dostep do podwozia? przewracanie na opony odpada - nie
    > wierze ze da rade to zrobic tak, by nie uszkodzic powaznie autka....

    Fosol - słaby kwas. Mydło biały jeleń - słaba zasada. Nie musi wypłukiwać bo się
    jakaś sól zrobi. Byś wiedział jak byś nie rzucał w panią od chemii kamieniami
    :-) . Co Ci na tym ocynku zależy. Cynk zabezpiecza na zasadzie elektrochemicznej
    a nie poprzez wytworzenie nieprzepuszczalnej odpornej chemicznie warstwy.
    Ciągłość warstwy cynku nie jest konieczna żeby była ochrona. Popatrz na dachy
    pokrywane blachą ocynkowaną. Miejscami zardzewiałe a dziury się nie robią dokąd
    jeszcze trochę cynku zostało. Możesz użyć cynku w spreju żeby ubytki uzupełnić.

  • 25. Data: 2010-06-23 23:47:31
    Temat: jeszcze coś.
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > jeszcze trochę cynku zostało. Możesz użyć cynku w spreju żeby ubytki uzupełnić.

    Preparaty na bazie smoły mają kwaśny odczyn. Bardzo przyspieszają korozję.
    Dlatego wolno ich używać tylko na prawidłowo zabezpieczoną przed korozją stal.
    Minimum to warstwa podkładu i dwie warstwy farby nawierzchniowej. Na sam podkład
    nie można bo jest porowaty żeby była większa przyczepność do farby
    nawierzchniowej.

  • 26. Data: 2010-06-24 10:26:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Fosol - słaby kwas. Mydło biały jeleń - słaba zasada. Nie musi wypłukiwać
    > bo się
    > jakaś sól zrobi. Byś wiedział jak byś nie rzucał w panią od chemii
    > kamieniami

    chciala mnie wyslac na olimpiade z chemii:) serio:)
    ale to bylo w podstawowce i tam sie zakonczyla moja chemiczna edukacja:) nie
    wiedzialem jaki odczyn moze miec mydlo, zawsze skwierczą w reklamach o ph
    5,5 co tak jakby wychodzi w srodku:)

    > :-) . Co Ci na tym ocynku zależy. Cynk zabezpiecza na zasadzie
    > elektrochemicznej
    > a nie poprzez wytworzenie nieprzepuszczalnej odpornej chemicznie warstwy.

    ok ale nie chcialem rujnowac tego co juz jest i dziala z powodu mojego
    widzimisie

> [...]
    > dokąd
    > jeszcze trochę cynku zostało. Możesz użyć cynku w spreju żeby ubytki

    no wlasnie - zawsze podchodzilem do tego cynku w spreju z dystansem - to sie
    bedzie trzymac cynkowanej powierzchni (mechanicznie)? blachy normalnie
    cynkują chyba przez elektrolizę, tak jak chromuje sie inne rzeczy cienką
    warstwą.

  • 27. Data: 2010-06-24 10:29:18
    Temat: Re: jeszcze coś.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > podkład
    > nie można bo jest porowaty żeby była większa przyczepność do farby

    dobrze wiedziec, chociaz to czym wysmarowalem podwozie nie jest na bazie
    smoly chyba. nie musialem puszek rozgrzewac. po prostu nakrecalem na
    pistolet i nakladalo gluty bardzo ladnie i rownomiernie. Odpowiadajac przed
    pytaniem: na puszcze ni cholery nie jest napisane z czego to jest.
    zmywalo sie z ciala natomiast jak smola - dopiero rozpuszczalnikiem do
    wyrobow ftalowch to ruszylem (jedyne poza acetonem co mialem w bankach 5l)
    choc nie schodzilo jakos bardzo idealnie.

  • 28. Data: 2010-06-24 10:33:41
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > tuningowania starej audicy uzywanej przez Helmuta do wozenia kartofli na
    > bazar i jeszcze teraz dziury w podlodze widzisz wszedzie - ogarnij sie

    Nie będę komentował kamilkowych debilizmów.

    --
    krzysiek82

  • 29. Data: 2010-06-24 10:40:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> [...]
    > (zamiast wymiany) belce pod zderzakiem. Spód zdrowy, progi (co dziwne,
    > bo wiele młodszych Lagun ma z nimi problem)

    Ile auto rocznie przewija się przez twoje ręce? Oceniasz wszystko na
    podstawie tylko oględzin wzrokowych?

    --
    krzysiek82

  • 30. Data: 2010-06-24 12:09:31
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > nie wiedzialem jaki odczyn moze miec mydlo, zawsze skwierczą w reklamach
    > o ph 5,5 co tak jakby wychodzi w srodku:)

    Ph 5,5 to odczyn skóry - lekko kwaśny.
    Obojętny to 7,0. Skala jest 0 (kwaśny) - 14 (zasadowy).
    Mydło (takie, jak biały jeleń) ma ph 9-10.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm