  • 1. Data: 2009-11-20 07:42:14
    Temat: jakość połączeń międzynarodowych
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Zauważyłem, że subiektywnie połączenia międzynarodowe, mają gorszą jakość
    techniczną niż krajowe.
    Da się to odczuć w ruchu "oficjalnym", a nie przez "zdrapkowych" operatorów
    puszczających ruch podejrzanymi metodami.
    Dla przykładu, połączenie GSM Międzyzdroje-Szwecja, brzmi wyraźnie gorzej
    niż krajowe.
    Choć przyznam, że wielkie miasta jak Warszawa czy Poznań, mają ten sam
    efekt.
    Taki niewyraźny dzwięk.
    Korzystanie z GSM na prowincji daje lepszą jakość audio.
    Podobnie ma się sprawa z telefonami stacjonarnymi.
    Połącznia zagraniczne (zwłaszcza do UK) są takie, jakby tam wszyscy w tej
    Wielkiej Brytanii mieli mikrofony owinięte skarpetami.
    Zero "sopranów" (jeśli w telefonii 300 Hz - 3400 Hz można użyć tego słowa).
    Może inne kodeki mają, bo wiadomo - bulgocząca mowa nie potrzebuje tak
    dobrych, jak słowiańskie szelszczenie.
    Oczywiscie rozsmowy były prowadzone w jezyku polskim.
    A czytałem bardzo dawno temu, że w telefonii GSM przynajniej na początku,
    modyfikowano kodeki w zależności od kraju i przeważającego języka.
    vari

  • 2. Data: 2009-11-20 07:59:54
    Temat: Re: jakość połączeń międzynarodowych
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Korzystanie z GSM na prowincji daje lepszą jakość audio.

    mniej rozmow - szersze pasmo daja ?

  • 3. Data: 2009-11-20 08:02:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    vari wrote:
    > Zauważyłem, że subiektywnie połączenia międzynarodowe, mają gorszą jakość
    > techniczną niż krajowe.

    Słyszysz - VoIP, a płacisz jak za PSTN.

  • 4. Data: 2009-11-20 10:13:31
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Słyszysz - VoIP, a płacisz jak za PSTN.

    A CLIP widzi odbiorca poprawny? Jeśli tak, to jest za co zapłacić :-)

    Przemek

  • 5. Data: 2009-11-20 10:41:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Słyszysz - VoIP, a płacisz jak za PSTN.

    Żadna nowość. Tak od 11 lat przynajmniej (ale nie twierdzę, że jakość
    w tym czasie się nie pogorszyła).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-11-20 10:42:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > A CLIP widzi odbiorca poprawny?

    Teraz już tak. Chyba tak.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-11-21 02:27:17
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    IMHO pogorszyła, jeśli zapomnimy o nie dającym rozmawiać echu i opóźnieniu z połączeń
    satelitarnych z początków lat 90-tych.

    Wtedy rozmowa ze Stanami to była loteria - pojdzie kablem, czy z echem i opóźnieniem?

    A lokalne pogorszyły się najbardziej, coś jak różnica pomiędzy czarną winylową płytą,
    a dyktafonem.
    JaC

    -----