  • 1. Data: 2010-08-08 09:29:51
    Temat: jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    potrzebuje laptopa. głównie do czytania i pisania, czasami ogladania
    filmów i grania. Stąd ekran 15 cali lub wiekszy (ale mniejszy w pionie),
    minimum 1giga ramu, ze 100 giga dysku 4usb i fajnie by było zeby miał
    pcmcia. Na nowego lapka za 1799 z media marktu mnie niestać, a z drugiej
    strony... właśnie!
    Naczytałem sie na tej grupie o odrywających zawiasach, lutach bez ołowiu
    które po 3 latach przestają przewodzić i setce innych usterek w tanich
    laptopach.
    Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.

    Pozdrawiam
    ToMasz

    PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
    szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

  • 2. Data: 2010-08-08 09:50:22
    Temat: Re: jakiego kupić laptopa i na co się niedac nabrać?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
    > szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

    Za taką kwotę kupisz tylko używany.

  • 3. Data: 2010-08-08 09:51:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-08 11:29, ToMasz pisze:
> [...]
    > laptopach.
    > Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.

    Laptop do grania za 1000zł? Wow. Cóż... IMO się tak nie da.

    > Pozdrawiam
    > ToMasz
    >
    > PS czy w zastosowaniach typu internet-biuro, dwurdzeniowy procek będzie
    > szybszy od jednordzeniowego czy jeden rdzeń bedzie leżał "odłogiem"?

    Będzie szybszy (a raczej mniej podatny na zwalnianie), w systemach jest
    wystarczająco dużo wątków żeby było co rozdzielać między rdzenie.

  • 4. Data: 2010-08-08 10:19:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Laptop do grania za 1000zł? Wow. Cóż... IMO się tak nie da.

    bez przesady. granie w hity 3D - mozemy sobie odpuścić. Pozatym 1000zł
    to niejest jakaś nieprzekraczalna granica; tyle mam przeznaczone na ten
    cel.
    Z tego co widze w oferowanych sprzętach na allegro królują matryce 15
    cali panorama = 800 punktów w pionie. to zdecydowanie za mało. tzn nawet
    nie chodzi o punkty tylko wymiar pionowy ekranu. Z drugiej strony widze
    ze 3 usb to standard. po po przeanalizowaniu potrzeb, wynika ze 3usb mi
    wystarczą.

    ToMasz

  • 5. Data: 2010-08-08 12:17:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-08 12:19, Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > nie chodzi o punkty tylko wymiar pionowy ekranu. Z drugiej strony widze
    > ze 3 usb to standard. po po przeanalizowaniu potrzeb, wynika ze 3usb mi

    Oglądaj dalej to allegro to może wreszcie zauważysz że:
    tanie gówna mają matryce o śmiesznie małych rozdzielczościach
    np. 15 calowa panorama ma 1366 na 768 pikseli, do tego mają
    zintegrowane karty GFX bez dedykowanej pamięci, stare
    oraz wolne procesory, małe twarde dyski oraz kiepskiej
    jakości i odporności plastykowe obudowy z równie kiepskimi
    zawiasami. Ilość gniazd USB pod warunkiem że będą dwa przy
    innych wadach nie powinno mieć znaczenia, zawsze można
    za kilkanaście złotych dokupić huba.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-08 12:44:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    RadoslawF pisze:

    > Oglądaj dalej to allegro to może wreszcie zauważysz że:
    > tanie gówna mają matryce o śmiesznie małych rozdzielczościach
    > np. 15 calowa panorama ma 1366 na 768 pikseli,
    to właśnie napisałem...

> [...]
    > zawiasami. Ilość gniazd USB pod warunkiem że będą dwa przy
    > innych wadach nie powinno mieć znaczenia, zawsze można
    nie. nie chce mieć kompa na kolanach po to żeby z niego dyndały kabelki.
    2 usb muszę mieć na myszkę i modem. trzecie pozostaje do wpięcia
    pendriva, aparatu itp.

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-08-08 13:23:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-08 14:44, Użytkownik ToMasz napisał:

    > nie. nie chce mieć kompa na kolanach po to żeby z niego dyndały kabelki.
    > 2 usb muszę mieć na myszkę i modem. trzecie pozostaje do wpięcia
    > pendriva, aparatu itp.

    Bardzo wątpię aby ktoś używając laptopa w "locie" czy na
    kolanach podpinał do niego myszkę, modem i pendrajwy, dyski
    czy aparaty. W domu/pracy owszem, ale wtedy nie na kolanach
    i jest miejsce na haba, duży monitor i dodatkowy dysk.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-08-08 14:08:17
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > Tak wiec prosze o poradę na co warto wydać 1000zł, a czego unikać.
    >
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    No, za takie pieniądze kupisz już... porządną torbę na laptopa.
    Radzę dodać co najmniej drugie tyle (biorąc pod uwagę Twoje preferencje) aby
    nie kupować dwa razy.

  • 9. Data: 2010-08-08 16:51:35
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > bez przesady. granie w hity 3D - mozemy sobie odpuścić. Pozatym 1000zł
    > to niejest jakaś nieprzekraczalna granica; tyle mam przeznaczone na ten
    > cel.

    Zanim kupisz laptopa może zastanów się nad kupnem słownika poprawnej
    polszczyzny.

    Remek

  • 10. Data: 2010-08-08 18:01:00
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > nie chodzi o punkty tylko wymiar pionowy ekranu. Z drugiej strony widze
    > ze 3 usb to standard. po po przeanalizowaniu potrzeb, wynika ze 3usb mi

    matryca ponad 1280x800 + dedykowana karta graficzna na ktorej mozna by w
    cokolwiek pograc to *minimum* z 1,4k pln za della D820

    ladnego wygladu i 100% sprawnosci w tej cenie sie raczej nie spodziewaj,
    pekniecia, wytarcia i skrzypienie - gratis