  • 1. Data: 2010-08-06 21:54:46
    Temat: Komputer nie wstaje z podłączoną myszą USB
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Próbuję doradzić zdalnie (telefonicznie) jak zrobić aby
    komputer botował się z podłączoną myszą USB. Wcześniej była
    mysz PS2 i ok. Po zabotowaniu XP (legalny OEM) z myszą PS2
    można podłączyć "dodatkowo" nową mysz USB i działa. Jednak
    próba zabotowania z myszą USB (niezależnie czy mysz PS2 jest
    podłączona) kończy się tym że komputer wisi po ekranie post.
    Nie wypisuje żadnych błędów tylko "zamiera" z wyświetlonymi
    komunikatami o wykrytych hdd/cd.
    MOBO Asus CUSL2-C na Intelu 815EP.
    Mysz nowa musi działać bo stara się w znacznym stopniu
    zepsuła. Nowa jest bezprzewodowa "Microsoft Wireless Mouse
    2000 BlueTrack". Przed wysłaniem sprawdziłem u mnie na
    Windows 7 i nie sprawiała żadnych problemów.
    Nadmieniam że felerny komputer można prawidłowo zabotować z
    starą myszą (częściowo nie działającą) i wtedy podłączyć nową
    i obie działają wtedy (stara częściowo bo jest zepsuta).
    Ściągnąłem instrukcje płyty i na myśl przychodzą mi opcje:
    - HALT On (może przestawić z All Errors na No error?)
    tyko że płyta ponoć nie wypisuje błędów
    - PS/2 Mouse Function control ([Auto]/[Enabled]) (nie ma
    "disabled")
    Mam dostęp TeamViewer'em, ale nie do BIOS niestety, więc
    pozostaje podyktować telefonicznie co zrobić.
    Proszę o info czy ktoś spotkał się z opisanym problemem i
    jakie rozwiązanie?
    Mysz podłączona przez taki "kwadratowy" HUB usb razem z
    drukarką chyba.
    Bios 1006.A (nie najnowszy) ale upgrade w tej chwili nie mogę
    zrobić (zdalnie). Dodatkowo mam pytanie czy wgranie nowego
    biosu będzie wiązało się z koniecznością reinstalacji
    sterowników Windows XP Home?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-08-06 22:36:17
    Temat: Re: Komputer nie wstaje z podłączoną myszą USB
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Netx" napisał:

    > MOBO Asus CUSL2-C na Intelu 815EP.
    > Mysz nowa [...] jest bezprzewodowa "Microsoft Wireless Mouse 2000
    > BlueTrack". Mysz podłączona przez taki "kwadratowy" HUB usb razem z
    > drukarką chyba.

    A czy z myszą podpiętą bezpośrednio do portu komputera startuje prawidłowo?

    JoteR

  • 3. Data: 2010-08-06 22:57:22
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Netx" <n...@g...pl> wrote in message news:i3i0b3$grc$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wypisuje żadnych błędów tylko "zamiera" z wyświetlonymi komunikatami o
    > wykrytych hdd/cd.

    asus tak miewa, moja p5q deluxe jest bardzo wybredna co do urzadzen
    podlaczonych do huba, dwa huby kaskadowo to gwarancja stopu podczas
    postu, u mnie problem dotyczyl sporadycznie uzywanego logitecha rx1000,
    i pojawial sie ponownie co druga aktualizacje biosu, nie walczylem z
    tym bo i tak komp chodzi 24/7 ale jakies spostrzezenia chetnie przeczytam

    > Bios 1006.A (nie najnowszy) ale upgrade w tej chwili nie mogę zrobić
    > (zdalnie). Dodatkowo mam pytanie czy wgranie nowego biosu będzie wiązało się z
    > koniecznością reinstalacji sterowników Windows XP Home?

    nie, warto jedynie zwrocic uwage zeby ustawienie AHCI\EIDE zostalo
    niezmienione, inaczej czeka cie bsod

  • 4. Data: 2010-08-06 23:20:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "m4rkiz" napisał:

    > warto jedynie zwrocic uwage zeby ustawienie AHCI\EIDE zostalo
    > niezmienione, inaczej czeka cie bsod

    Jakie AHCI? W Asusie CUSL-2 z ubiegłego wieku?
    W ogóle w tej płycie podłączanie czegoś innego do USB niż myszy i klawiatury
    mija się z celem, a już hubów w szczególności. Jedynym sensownym wyjściem
    jest zakup kontrolera USB na PCI i podłączanie do niego wszelkich innych
    urządzeń.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-08-07 05:20:33
    Od: "lato" <l...@w...pl>

    mam identyczny objaw z czytnikiem usb, jak go podłącze przy starcie to komp
    zamiera i stoi na testowaniu pamięci, jak go odłącze i zresetuje kompa to
    startuje normalnie, płyta to gigabyte 865PE

  • 6. Data: 2010-08-07 07:06:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "lato" <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > mam identyczny objaw z czytnikiem usb, jak go podłącze przy starcie to komp
    > zamiera i stoi na testowaniu pamięci, jak go odłącze i zresetuje kompa to
    > startuje normalnie, płyta to gigabyte 865PE

    Identyczny objaw na innej płycie z i865PE.

  • 7. Data: 2010-08-07 09:10:05
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > A czy z myszą podpiętą bezpośrednio do portu komputera
    > startuje prawidłowo?

    Sprawdzę to, na razie nie wiem

  • 8. Data: 2010-08-07 09:13:48
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-08-07 01:20, JoteR pisze:
> [...]
    > szczególności. Jedynym sensownym wyjściem jest zakup
    > kontrolera USB na PCI i podłączanie do niego wszelkich innych

    Dziękuję za odpowiedzi. Na Allegro dominują kontrolery za
    kilka złotych:
    "5 x USB 2.0 KONTROLER KARTA PCI 480Mbps VIA AK28"
    - czy taki model kontrolera będzie dobry, czy szukać jakiegoś
    innego?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2010-08-07 09:29:58
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Netx" napisał:

    > Na Allegro

    Trzymać się z daleka.

    > "5 x USB 2.0 KONTROLER KARTA PCI 480Mbps VIA AK28"

    Trzymać się z daleka.

    > czy szukać jakiegoś innego?

    "Jedynie słuszny" wybór to kontroler PCI oparty na chipsecie NEC.

    Z tym, że podłącznie myszy do zewnętrznego kontrolera to ostateczność.
    Najpierw trzeba spróbować podłączyć ją bezpośrednio do wbudowanego w płytę
    portu, najlepiej jako jedyne urządzenie korzystające z wbudowanych w płytę
    portów USB. Całą resztę podpiąć do kontrolera PCI.
    Taka konfiguracja sprawdza się od wielu lat na mojej CUSL-2.

    JoteR