    From: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jakie ?a ?
    Date: Sat, 3 Jul 2010 15:23:23 +0200

    On 2010-07-02 18:04:58 +0200, Shrek <l...@p...pl> said:

    > Generalnie to bym go wykreślił, bo jest bez sensu - nakaz zjazdu jak
    > najbardziej w lewo

    W prawo?

    > jest bez sensu, bo on istnieje zawsze,

    IMO jest różnica między jazdą prawym pasem, a zjechaniem do prawej krawędzi.
    W sytuacji, gdy wolnobieżniak czy jednośladowiec blokuje ruch (bo to
    się wdzieje, gdy szybsze pijaxdy nie mogą go (bezpiecznie) wyprzedzić,
    zapisanie, iż powinien zjechać i to wyprzedzenie uożliwić, jest całkiem
    OK.
    (ba! nawet zatrzymać się powinien, wg obowiązującego prawa, jeśli samo
    zjechanie nie pomaga :-))

    > a dalsze dywagacje IMHO określają co ma zrobić rowerzysta (i inne
    > wolnobieżne) _w czasie_ wyprzedzania.

    W czasie wyprzedzania ma nie przyspieszać. To napisano w innym miejscu porda
    .
    > Sęk w tym, że jak nie ma warunków umożliwiających wyprzedzanie, to nie
    > można tego manewru rozpocząć.

    I dlatego nakazano blokującym ruch pojazdom niesamochodowym ułatwienie
    wykonania tego manewru.
    Przez zdjazd na prawo, a jeśli trzeba to nawet przez zatrzymanie się.

    > ednym słowem totalna niekonsekwencja.

    ?
    Niekonsekwencja to jest wtedy, gdy zakazuje się wtargiwania (boże, co
    za konkstrucja mi spod palców wychodzi?) na przejścia dla pieszych,
    twierdząc jednocześnie, że ma się na nim pierwszeństwo. :-)

    > Ale jak już musi być to:
    >
    > Zamienić słowo "ułatwienia wyprzedzania" na "umożliwienie ominięcia"

    Czyli:
    1. bezwględny nakaza zatrzymania się takiego pojazdu by umożliwić ominięcie
    2. there is no step two.

    > jak już musi tak być, i zamiast "a w razie potrzeby", "jeśli pojazd
    > (wolnobieżny itd) tamuje ruch.

    _W razie potrzeby_ oznacza m.in. tamowanie ruchu.

    Będziesz miał okazję - zapytaj kogoś specjalizującego się w wiwisekcji
    zdań zapisanych w języku polskim.
    (zapytaj o obecną treść przepisu, który dyskutujemy)

    --
    Bydlę