  • 21. Data: 2015-01-28 21:23:26
    Temat: Re: jakie kondziory do płyty głównej PC
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.01.2015 o 17:38, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > jak niby mam to sprawdzic? moze Ktos po prostu napisac?

    No Asus przynajmniej kiedyś chwalił się kondensatorami, wprawdzie
    bełkot, ale tak piszą (płyta P5Q SE):

    100% japońskich kondensatorów stałych
    Żywotność modułu VRM do 5000 godzin przy 105°C, do 500 000 godzin przy 65°C

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 22. Data: 2015-01-28 21:43:30
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i jego kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-01-28 o 21:23, Cezary Grądys pisze:
    > No Asus przynajmniej kiedyś chwalił się kondensatorami, wprawdzie
    > bełkot, ale tak piszą (płyta P5Q SE)

    Panie!!! Wima, markowe, pewnie do audio.
    http://tinyurl.com/mbs49j9

  • 23. Data: 2015-01-29 22:13:27
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2015-01-28 o 18:22, Jakub Rakus pisze:

    > Naprawdę wierzysz w to, że to są "specjalne kondensatory do płyt
    > głównych", tylko dlatego, że producent taki kit wciska w dataszicie?

    Ja nie, ale w dokumentacji producent podaje parametry, które mogą być
    istotne przy zastosowaniu w danych płytach głównych. Porada w stylu "weź
    kondensator LowESR i będzie dobrze" może być różna w skutkach.
    Kondensatory różnią się wartością rezystancji ESR i dopuszczalnym prądem
    (i oczywiście adekwatnie - ceną). Pomijam kwestie samego dielektryka -
    bez analizy oznaczeń można nie odróżnić zwykłego elektrolita od np.
    OS-CONa. Sądzę, że układy zasilania w płytach głównych są "wyżyłowane" i
    być może są potrzebne kondensatory o szczególnie niskiej ESR
    (niedostępne w sklepie na rogu). Nowoczesne kondensatory dedykowane
    przez producenta do płyt głównych mogą mieć więc takie obniżone wartości.
    Oczywiście nieco gdybam. Najlepiej jak pisał Pszemol - sprawdzić
    oznaczenie i dobrać podobny, ale nie tylko pojemność, napięcie i
    temperaturę, ale i koniecznie sprawdzić także wartość ESR i ripple current.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 24. Data: 2015-01-30 19:42:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    > Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup

    > Naprawdę wierze w to, ze od kilkunastu lat, nie miałem żadnego problemu z
    > płytami asusa, a było ich dziesiątki.

    A co to ma do rzeczy z istnieniem dedykowanych kondensatorów do płyt
    głównych?

  • 25. Data: 2015-01-30 19:43:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <g...@p...fm> wrote in message
    > A swoją drogą pamiętam nieszczęsną serię płyt asusa, w których
    > kondensatory puchły po 3 latach użytkowania.

    Bo to był problem z kondensatorami które montowane były
    przez wielu producentów i zanim się skapnęli że to winne są
    kondziory to już pojawiły się wszędzie... i większość producentów
    sprzętu była dotknięta tym samym problemem. Z Asusem włącznie.

  • 26. Data: 2015-01-30 19:46:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > No Asus przynajmniej kiedyś chwalił się kondensatorami, wprawdzie bełkot,
    > ale tak piszą (płyta P5Q SE):
    >
    > 100% japońskich kondensatorów stałych

    Stałych? A to gdzieś montują zmienne? :-)))
    Pewnie takie powietrzne, do strojenia radia...
    Ludzie łykną wszystko co im napiszą.

  • 27. Data: 2015-01-30 20:27:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-30 o 19:42, Pszemol pisze:
    > "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

    > A co to ma do rzeczy z istnieniem dedykowanych kondensatorów do płyt
    > głównych?

    No bo skoro Asus zamontował je na płycie to znaczy, że one są dedykowane
    do płyty :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2015-01-30 20:33:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 22:13, Dykus pisze:
> [...]
    > OS-CONa. Sądzę, że układy zasilania w płytach głównych są "wyżyłowane" i
    > być może są potrzebne kondensatory o szczególnie niskiej ESR

    Tia. Gdyby tak było to nie trzeba by wymieniać kondensatorów. Z moich
    doświadczeń wynika, że dedykowane kondensatory czasami padają na płytach
    Asus, Gigabyte, Epia (w tym przypadku często) po 3 latach. Po wstawieniu
    zwykłego LowESR na 105C, płyty pracują dalej po 3-4 lata.
    Dochodzi jeszcze kwestia ile godzin dziennie pracuje płyta. U mnie
    komputer chodzi 24h, tak samo EPia w 24/7 w dodatku w podwyższonej
    temperaturze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2015-01-30 22:45:16
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    > Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup

    >A co to ma do rzeczy z istnieniem dedykowanych kondensatorów do płyt
    >głównych?

    Ma. Ma to le.

  • 30. Data: 2015-01-30 22:46:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Ludzie łykną wszystko co im napiszą.

    No nie zupełnie. Jak pszemuś coś pisze to zwykle się polewa, nie łyka.