  • 31. Data: 2015-01-31 05:48:33
    Temat: Re: jakie kondziory do płyty głównej PC
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

  • 32. Data: 2015-01-31 12:33:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-28 o 14:24, Ghost pisze:

    > "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message

    > Sprawdź jakie montuje asus.

    Asus to montuje teraz kondensatory solid-state. Coś jak kondensator
    papierowy, tyle że zamiast papieru jest super-duper-kosmiczny dielektryk
    dający pojemność podobną do elektrolitu.

    Ale takich kondensatorów nie da się założyć w miejsce elektrolitów,
    dlatego, że one pracują z bardzo małym zapasem napięcia, np. 4V dla
    szyny 3,3V i na nieprzystosowanych płytach szybko przebiją. Montowane na
    starych płytach elektrolity miały co najmniej 8V dla szyny 3,3V.

  • 33. Data: 2015-01-31 16:32:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-30 o 19:46, Pszemol pisze:
    > "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > Stałych? A to gdzieś montują zmienne? :-)))
    > Pewnie takie powietrzne, do strojenia radia...
    > Ludzie łykną wszystko co im napiszą.

    Może chodziło o solid state capacitor?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2015-02-04 08:03:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Może chodziło o solid state capacitor?

    Myślę że nie chodziło im o tantalowe...

  • 35. Data: 2015-02-04 08:05:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> wrote in message
> [...]
    > 3,3V i na nieprzystosowanych płytach szybko przebiją. Montowane
    > na starych płytach elektrolity miały co najmniej 8V dla szyny 3,3V.

    Gdzie o tych kondensatorach "solid state" czytałeś tyle ciekawych rzeczy?