-
1. Data: 2013-06-18 21:53:01
Temat: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
witam
szukam auta. kombi, raczej diesel, może być benzyna z gazem. Nie musi
być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż
10 lat. Xsara picasso ma jeszcze fajne silniki diesla, ale strasznie
wysoka, wcale nie taka długa. peugeot 307 - dość drogi - pada
elektronika. Ople? Podobno w nich najlepiej sprawują się silniki..Fiata.
ale bardziej by mi pasowała vectra niż astra. We fiatach umiera wszystko
poza silnikiem (patrz stilo). Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno
też awaryjna elektornika...
Świadom jestem faktu, że auta się psują. Tym bardziej takie które mają
10 lat. Ale w moim mózgu ciągle panuje przeświadczenie, że największą
katastrofą jest zatarcie silnika. Tylko że ostatnie lata dowodzą że to
mylne przeświadczenie. naprawa turbo ze zmienną geometrią jest droższa
niż używany silnik. wymiana sprzęgła z dwumasa i resztą inwertaza jest
droższa niż silnik z rozbitka...
Poradźcie prosze jakieś auto(kombi) które pali 6 ropy albo 9 gazu i nie
kosztuje fortuny?
ToMasz
Ps oktawia, astra, odpada - za wąska w środku - 3 foteliki się nie
mieszczą. w partnerze/berlingo - ok15 cm więcej miejsca! Ale te ostatnie
zajechane w firmach....
-
2. Data: 2013-06-18 22:15:56
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 18 Jun 2013 21:53:01 +0200, ToMasz napisał(a):
> może być benzyna z gazem. Nie musi
> być super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż
> 10 lat. (...)Ford? nic nie wiem na ten temat, podobno
> też awaryjna elektornika...
Gdyby nie ograniczenie wieku, polecalbym Mondeo mk2. Mam od lat i wiem co
mowie.
- silnik 1.8 ma 115 koni i jest bardzo zwawy w tym samochodzie
- dobrze znosi LPG
- z instalacja II gen. pali ok. 12 l LPG, z sekwencyjna 10
- zero problemow z elektronika
- zero problemow z silnikiem
- czesci tanie jak barszcz
- wygodny, pakowny
- naprawde dobrze sie prowadzi
Wady: lubi go rdza, trzeba znalezc zadbany egzemplarz i dbac.
Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
3. Data: 2013-06-18 22:57:31
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> Jesli nie przeskoczysz granicy 10 lat, szukaj benzynowego mk3 kombi.
nie. JA bym jeździł autem zombie, ale częściej niż ja, będą nim kierować
kochane kobiety, więc musi być młodszy.
Wracajac do tematu, opis z jednej z aukcji:
"Największym + jest profesjonalnie usunięty filtr DPF(koszt 1700zł)
Zregenerowana turbina,czyszczony intercooler, wymieniony sterownik
turbiny (koszt 1300zł)
Wymieniony zawór EGR 2009r (koszt 800zł)
Tak więc 3 największe problemy tego modelu masz już z głowy !"
czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak
mondeo ma się do focusa?
Dziękuję za sugestie i pozdrawiam
ToMasz
-
4. Data: 2013-06-19 00:12:04
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: tá´Ź
ToMasz wrote:
> Ople? Podobno
> w nich najlepiej sprawują się silniki..Fiata. ale bardziej by mi
> pasowała vectra niż astra.
To może Fiat Croma? Bardzo niedowartościowane auto.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
5. Data: 2013-06-19 08:08:00
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 18 Jun 2013 22:57:31 +0200, ToMasz napisał(a):
> czyli lepiej diesla nie dotykać. Jaki silnik wybrać do zagazowania? Jak
> mondeo ma się do focusa?
Od nowych fordowskich diesli proponowalbym trzymac sie z daleka.
Mondeo do Focusa ma sie tak, ze ten pierwszy jest o klase lepszy.
Wygodniejszy, wiekszy, lepiej trzymajacy sie drogi. W moim odczuciu rowniez
trwalszy (np. zawieszenie w moim Mondeo wymaga znacznie mniejszych nakladow
niz w Focusie brata).
W Mondeo mk3 o ile wiem w ogole nie bylo silnikow Zetec. Byly motory
Duratec o dosc zblizonych osiagach (przynajmniej 1.8 i 2.0). Konstrukcyjnie
sa one oparte na silniku Mazdy. Na pewno mnostwo tego jezdzi z LPG, bo
widuje, ale osobistych doswiadczen nie mam. Przypuszczam, ze dobra
instalacja sekwencyjna bedzie dzialac bezproblemowo.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
6. Data: 2013-06-19 08:29:17
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2013-06-19 00:12, t? pisze:
> ToMasz wrote:
>
>> Ople? Podobno
>> w nich najlepiej sprawują się silniki..Fiata. ale bardziej by mi
>> pasowała vectra niż astra.
>
> To może Fiat Croma? Bardzo niedowartościowane auto.
>
Auto z kompleksami?
-
7. Data: 2013-06-19 08:35:45
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: a...@g...com
>
>
> Ps oktawia, astra, odpada - za wąska w środku - 3 foteliki się nie
>
> mieszczą. w partnerze/berlingo - ok15 cm więcej miejsca! Ale te ostatnie
>
> zajechane w firmach....
volvo v70. oczywisice na wiek sie nie zalapiesz ale wiek znaczy korozja tak?
no wiec volvo. o cenach czesci kraza legendy ale poczytaj nizej - byl watek gdzies
gdzie ktos podawal ceny. sa przystepne.
awaryjnosc jest nizsza niz ogolnie. 5 cyl benzyna bez turbo i gaz. znosza bez
uszczerbku. przebiegi masakryczne do skonczenia.... trudny proces kupna
lub
jakis japonczyk. tez pewnie rocznik sie nie zlapie ale sa malo awaryjne, niektore
wytrzymuja gaz...
generalnie robi sie coraz bardziej przesrane jesli chodzi o bezproblemowe auta....
-
8. Data: 2013-06-19 08:36:52
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: f...@j...com
Nissan Primera P11.144
Najlepiej silnik SR20DE+LPG (2.0 jeden z trwalszych modeli nissana, chlopaki z
Nissanzone.pl robili na gazie ponad 400kkm).
Najlepiej rocznik 00-01- bogato wyposarzone w atrakjcyjnych cenach.
Cena ok. 10k PLN.
Satysfakcja gwarantowana.
-
9. Data: 2013-06-19 11:18:56
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: z...@g...com
> jakis japonczyk. tez pewnie rocznik sie nie zlapie ale sa malo awaryjne, niektore
wytrzymuja gaz...
Mazda 626. Jak znajdziesz bez rudej na nadkolach to warto.
2.0 136km bardzo przyjemnie jeździ. LPG w sekwencji bardzo dobrze się sprawuje. W DC
nie przekracza 10L/100km - jak w zegarku - zaleje 40L i wiem, że 400 km spokojnie
przejadę. Uważam, że jak na taki silnik to miejskie spalanie jest więcej niż
przyzwoite.
grzech
626
-
10. Data: 2013-06-19 11:57:47
Temat: Re: jakie kombi bez fapa, dwumasy, zmiennej geometrii i wad elektroniki
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
news:51c0baa2$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
> witam
> szukam auta. kombi, raczej diesel, może być benzyna z gazem. Nie musi być
> super dynamiczne, ale musi być oszczędne, i tanie. nie starsze niż 10 lat.
> Xsara picasso ma jeszcze fajne silniki diesla, ale strasznie wysoka, wcale nie
> taka długa. peugeot 307 - dość drogi - pada elektronika. Ople? Podobno w nich
> najlepiej sprawują się silniki..Fiata. ale bardziej by mi pasowała vectra niż
> astra. We fiatach umiera wszystko poza silnikiem (patrz stilo). Ford? nic nie
> wiem na ten temat, podobno też awaryjna elektornika...
> Świadom jestem faktu, że auta się psują. Tym bardziej takie które mają 10 lat.
> Ale w moim mózgu ciągle panuje przeświadczenie, że największą katastrofą jest
> zatarcie silnika. Tylko że ostatnie lata dowodzą że to mylne przeświadczenie.
> naprawa turbo ze zmienną geometrią jest droższa niż używany silnik.
500-600zł już nie przesadzaj ja za kompletne zregenerowane turbo do 1.9TDI dałem
1000zł robisz to raz na 150-200kkm to chyba nie majątek...
Pzdr
Piotrek