  • 1. Data: 2012-01-07 23:30:47
    Temat: jaki tuner DVB-T na USB/PCI
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Jaki możecie polecić tuner do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej do
    peceta z interfejsem USB lub montowany jako karta rozszerzeń? Czy każdy
    tuner DVB-T umożliwi zgrywanie obrazu, czy też trzeba zwracać na coś
    uwagę przy wyborze modelu? I czy ogólnie możliwe jest zgrywanie obrazu w
    rozdzielczości lepszej niż DVD, czy też do takich celów trzeba się
    zaopatrzyć w tuner inny niż współpracujący z PC? Dziwne to trochę dla
    mnie bo widuję opisy "kompatybilny ze standardem 1080i" ale tylko
    "umożliwia nagrywanie w rozdzielczości DVD i standardzie MPEG-2". Czy
    jest jakieś ogólne ograniczenie w tej kwestii czy nie takich możliwości
    technicznych zrzutu obrazu w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem
    tandemu tuner/pecet?

    Krystian

  • 2. Data: 2012-01-08 08:21:52
    Temat: Re: jaki tuner DVB-T na USB/PCI
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 08 Jan 2012 00:30:47 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > jest jakieś ogólne ograniczenie w tej kwestii czy nie takich możliwości
    > technicznych zrzutu obrazu w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem

    Obecnie używam tandemu:
    http://www.hollex.pl/karty-dvb-do-pc/1909-karta-pcie
    -anysee-e7-ps2-plus-pilot

    i modułu CI
    http://www.hollex.pl/moduly-ci-cams/1905-modul-ncam-
    hd-dla-n-na-karte

    Ten tuner mimo że jest w postaci karty jest podpinany do USB. Bez problemu
    można nagrywać w HD. Firma dosyć nowa i oprogramowanie mocno niedopracowane
    (nie działa Timeshift a sheduler nie włącza tunera) ale ogólnie jestem
    zadowolony.

  • 3. Data: 2012-01-08 08:36:43
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 8 stycznia 2012 (00:30:47) napisano:

> [...]
    > jest jakieś ogólne ograniczenie w tej kwestii czy nie takich możliwości
    > technicznych zrzutu obrazu w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem

    Było na grupie dosłownie 4 dni temu:

    wątek "TV naziemna cyfrowa a komputer", z 4 stycznia.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 4. Data: 2012-01-08 08:55:41
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Yakhub wrote:
    > Było na grupie dosłownie 4 dni temu:
    >
    > wątek "TV naziemna cyfrowa a komputer", z 4 stycznia.

    Czytałem ten wątek, ale jest on dla mnie mało konkretny. O tym chipie
    już wiedziałem. Wątek nie wyjaśnia moich wątpliwości odnośnie możliwości
    nagrywania, szczególnie w rozdzielczościach > DVD.

    Krystian

  • 5. Data: 2012-01-08 09:08:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Czytałem ten wątek, ale jest on dla mnie mało konkretny. O tym chipie już
    > wiedziałem. Wątek nie wyjaśnia moich wątpliwości odnośnie możliwości
    > nagrywania, szczególnie w rozdzielczościach > DVD.

    Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak oryginał
    odebrany z eteru.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2012-01-08 09:17:12
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    marfi wrote:

    > Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak
    > oryginał odebrany z eteru.

    Czyli?
    480p czy 720p?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 7. Data: 2012-01-08 09:30:18
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    marfi wrote:
    > Nagranie z TV cyfrowej na dysku ma rozdzielczość taką samą jak oryginał
    > odebrany z eteru.

    Jak w takim razie rozumieć zapis: "nagrywanie filmów w formacie MPEG2 w
    rozdzielczości 720x576 (DVD PAL) do 30 klatek na sekundę" z jednoczesną
    informacją, że "obsługa standardów telewizji HD 720p, HD 1080p, HD
    1080i"? Na przykład tu: http://allegro.pl/i1987621397.html

    Krystian

  • 8. Data: 2012-01-08 09:53:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup
    > Czyli?
    > 480p czy 720p?

    Taką jaką jest nadawaną. Teraz 576i, a w czerwcu 720p/1080i. Nagrywane jest 1:1
    co jest nadawane (bez rekompresji).

  • 9. Data: 2012-01-08 10:21:10
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    > informacją, że "obsługa standardów telewizji HD 720p, HD 1080p, HD 1080i"?

    MPEG2 nie dotyczy materiału HD - materiał HD jest nadawany bowiem w
    standardzie MPEG4 (H264).
    Większosć programów do odbioru cyfrowej TV HD nagrywa obecnie strumień
    transportowy (TS) w postaci identycznej jak odebrano z eteru.

    --
    marfi

  • 10. Data: 2012-01-08 10:50:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Większosć programów do odbioru cyfrowej TV HD nagrywa obecnie strumień
    > transportowy (TS) w postaci identycznej jak odebrano z eteru.

    Rozdzielczość nie ma nic do kodera. Można nadawać hd w mpeg-2, tak samo jak SD w
    mpeg-4.