  • 1. Data: 2009-02-16 21:33:27
    Temat: jaki program do obróbki RAW - podstawy
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Prośba jak w temacie. Co możecie polecić?
    Potrzeby to naprawdę podstawowa obróbka, prostota obsługi i najlepiej
    niezbyt drogi. Pliki NEF z nikona.
    Przymierzalem sie do GIMPA, ale hmm, trudny. Przynajmniej w pierwszym
    zetknięciu.

  • 2. Data: 2009-02-16 22:05:23
    Temat: Re: jaki program do obróbki RAW - podstawy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pietia:

> [...]
    > niezbyt drogi. Pliki NEF z nikona.
    > Przymierzalem sie do GIMPA, ale hmm, trudny. Przynajmniej w pierwszym

    ACR.
    350 zł.

    Z darmowych RawTherapee albo nie znany nikomu STEPOK Raw Importer którego
    polecam potestować bo daje fajne efekty w sposób zbliżony do ACR.

  • 3. Data: 2009-02-17 08:32:01
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    [...]
    > ACR.
    > 350 zł.

    Co to jest ten ACR za 350 zl?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2009-02-17 09:05:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > Mateusz Ludwin pisze:
    > [...]
    >
    > Co to jest ten ACR za 350 zl?

    Plugin do Photoshop Elements.

  • 5. Data: 2009-02-17 09:11:20
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 16 Lut, 22:33, Pietia <v...@w...pl> wrote:
> [...]
    > niezbyt drogi. Pliki NEF z nikona.
    > Przymierzalem sie do GIMPA, ale hmm, trudny. Przynajmniej w pierwszym

    FastStone - a przy okazji genialna przeglądarka (i za darmochę)

  • 6. Data: 2009-02-17 09:34:26
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Pietia" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezbyt drogi. Pliki NEF z nikona.
    > Przymierzalem sie do GIMPA, ale hmm, trudny. Przynajmniej w pierwszym
    A czemu nie Capture NX Nikona ?
    AdamCCS

  • 7. Data: 2009-02-17 10:05:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Howk wrote:

    > FastStone

    Jak chcesz obrabiać rawy w FastStone?

  • 8. Data: 2009-02-17 10:43:53
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Plugin do Photoshop Elements.

    Albo to Photoshop

  • 9. Data: 2009-02-17 12:13:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, Kot Prezydenta wrote:

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał

    > Albo to Photoshop

    ...ale już nie za 350 ;)
    I tak dobrze że można się zadowolić zbędnym programem za 350
    (przez "zbędny" rozumiem PSE, ACR jest w ten sposób za 350).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-02-17 12:26:11
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Pro?ba jak w temacie. Co mo?ecie poleci??
    >Potrzeby to naprawd? podstawowa obróbka, prostota obs?ugi i najlepiej
    >niezbyt drogi. Pliki NEF z nikona.
    >Przymierzalem sie do GIMPA, ale hmm, trudny. Przynajmniej w pierwszym
    >zetkni?ciu.

    Warto GIMP-a sie nauczyc... ;)

    Tym bardziej ze jest darmowy i mozna nim
    prosto jak i bardziej zaawansowanie potraktowac
    fotografie.

    Mam wersje Portable z pluginami i
    dodatkowymi skryptami czytajaca takze RAW-y, wiec
    nawet nie trzeba instalowac tego aby
    odpalac gdzie sie przekopiowalo i uzywac.

    Dla informacji - Od kilkunastu lat obrabiam PSHOP-em
    a od paru lat uzywam tez GIMP-a i mam porownanie
    ze jednym jak i drugim programem mozna swietnie...
    obrobic fotografie.

    Pozostaje fakt, czy chcesz sie uczyc tego czy nie ;)

    Bo efekt koncowy zdjecia na papierze tez zalezy
    od wiedzy i doswiadczenia osoby, ktora obrabia
    zdjecie na komputerze.

    Ludzie kupujac aparat cyfrowy mysla, ze to juz
    wszystko a moim zdaniem to dopiero dluuuuugi poczatek
    zabawy w fotografie ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke