  • 1. Data: 2010-02-24 13:58:18
    Temat: jaki dysk mogę kupić
    Od: "Piotrek" <...@w...pl>

    Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.

    Chciałbym dokupić dysk SATA, czm muszę się kierować żeby pasował do mojej
    starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

    Dzięki za wszelkie sugestkie ( nie bardzo sie w tym orientuję )

    --

    Pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2010-02-25 08:53:53
    Temat: Re: jaki dysk mogę kupić
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.24 14:58, Piotrek pisze:
    > Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.
    >
    > Chciałbym dokupić dysk SATA,

    To kupuj.

    >czm muszę się kierować żeby pasował do
    > mojej starej płytyi czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

    Skąd tu nagle wyskoczyła jakaś stara płyta i jakiś dysk ATA ?

    > Dzięki za wszelkie sugestkie ( nie bardzo sie w tym orientuję )

    Zacznij od zrozumiałych opisów.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-02-25 10:17:17
    Od: "Piotrek" <...@w...pl>

    Użytkownik "MAR" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    > To kupuj.
    > Skąd tu nagle wyskoczyła jakaś stara płyta i jakiś dysk ATA ?
    > Zacznij od zrozumiałych opisów.

    komputer był skadany w 2006 roku i ma zamontowany dysk 80GB, ATA, który
    podłaczony jest do w/w płyty, pytanie jest takie, żeby dołożyc do tej
    konfiguracji drugi dysk na złącze SATA. Nie wiem czy są jakieś zależności
    czy będzie pasował taki dysk do troche przestarzałego sprzętu

  • 4. Data: 2010-02-25 11:15:32
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.25 11:17, Piotrek pisze:

> [...]
    > konfiguracji drugi dysk na złącze SATA. Nie wiem czy są jakieś
    > zależności czy będzie pasował taki dysk do troche przestarzałego sprzętu

    Skoro płyta ma SATA, to kup ten dysk SATA, podłącz i używaj.
    Komputer z 2006 roku to jeszcze jest całkiem nowoczesny.

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-02-25 15:43:45
    Od: Filip <f...@w...com>

> [...]
    > mojej starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA
    >
    > Dzięki za wszelkie sugestkie ( nie bardzo sie w tym orientuję )

    Sata - Samsung spinpoint :)

  • 6. Data: 2010-02-28 07:15:22
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.
    > Chciałbym dokupić dysk SATA, czm muszę się kierować żeby pasował do mojej
    > starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

    Seagate z serii 11 zaliczyły w zeszłym roku "wpadkę" z firmware i czasami
    dyski przestawały być widoczne w systemie albo pokazywały pojemność 0B. Sam
    oddałem do reklamacji 500GB, bo miał kilkaset uszkodzonych sektorów, jak
    system próbował czytać z takiego sektora to następował samoczynny restart
    komputera.
    Samsungi są w porządku, ale miałem jednego 160GB, który mi wibrował i
    wprowadzał obudowę w rezonans. :-)
    Ponadto Samsungi nie są poprawnie wykrywane na mojej starej płycie Asrocka
    KT880, trzeba programowo przestawić je na transfer 1,5Gb/s (płyta główna
    Asrocka nie obsługuje transferu 3Gb/s).
    WD Caviara ostatnio nie kupowałem, ale te które mam w pracy działają
    bezawaryjnie od 7-8 lat.
    Jak będziesz kupował dysk poczytaj na forum opinię na temat danego modelu,
    lepiej uczyć się na cudzych niż własnych błędach. :-)