  • 1. Data: 2010-02-24 00:42:12
    Temat: [Nietypowe pytanie] Stacje robocze
    Od: "ES" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Poszukuję prasy/mediów traktujących o dziedzinach gdzie wykorzystywane są na
    dużą skalę stacje robocze.

    O ile wydaję się oczywiste, że potrzebne są one przy obróbce grafiki czy tez
    materiałów video (które media w Polsce pisza o tych zagadnieniach?- na mojej
    liście jest niestety tylko magazyn .PSD) tak też poszukuję licznych innych
    zastosowań takich maszyn (specjalistyczne obliczenia w górnictwie?
    laboratoria analityczne?].

    Mam redaktorom (a poprzez nich) i czytelnikom do zaoferowania ciekawy wyjazd
    służbowy, niestety nie jestem zorientowany w temacie konkretnych dziedzin,
    gdzie takie maszyny są wykorzystywane. Bardzo prosze Was o pomoc, wszelkie
    sugestie mile widziane.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-24 10:38:01
    Temat: Re: [Nietypowe pytanie] Stacje robocze
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-24 01:42, ES pisze:

> [...]
    > na mojej liście jest niestety tylko magazyn .PSD) tak też poszukuję
    > licznych innych zastosowań takich maszyn (specjalistyczne obliczenia w

    Co do gazet to nie pomoge ale dziedziny moge zasugerowac, bo bylem na
    wykladzie nt. takich malych i wiekszych maszyn. Ogolnie to nie
    odbiegajac daleko od miejsca zamieszkania stacje robocze i wieksze
    maszynki (Galera) wykorzystuje sie na PG do obliczen z dziedziny chemii
    i biologii (nie wiem co dokladnie, przespalem, bo nie moja dziedzina,
    chyba mowa byla o jakis bialkach) oraz obliczenia z zakresu mechaniki
    budowli (tego akurat sluchalem, chodzilo o dosc spory, bardzo fantazyjny
    dach opery, liczono naprezenia w spoczynku, pod wplywem sily wiatru
    etc). Na zwyklych stacjach roboczych tez pewnie takie rzeczy robia ale
    troche mniejsze lub po prostu zajmuje to duzo wiecej czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek