  • 11. Data: 2014-05-14 21:20:41
    Temat: Re: jaki automat do miasta?
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2014-05-14 10:52, Biggie pisze:

    > Tu masz ciekawy artyku?, a w?a?ciwie odpowied? na pytanie ;-)
    > http://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/male-samoc
    hody-technika-automatyczna-skrzynia-biegow-automat-p
    orownanie,16473,1

    No i to jest kropka nad i jeśli chodzi o nowe auta. A jeśli nie nowe?

    --
    radar

  • 12. Data: 2014-05-15 09:18:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    > AMBITION ASG 5D to 37 tyś.
    >
    > Co wybrać?

    ASG to nie automat (w klasycznym rozumieniu typu skrzyni), jedynie
    zmechanizowana skrzynia z dwoma sprzęgłami. Już samo to wyklucza auto
    jako miejskie i ekonomiczne, bo zadaniem ASG jest szybciej zmieniać biegi.
    W ogóle jeśli chodzi o miejską ekonomię automat przegra z manualem, bo
    na przejazdach między światłami nawet nie zapnie lock-upu. Może
    najnowsze automaty 7 lub 8-mio biegowe, ale takimi nie jeździłem.
    Mojej żony golf 1,9 101KM, skrzynia Jatco JF506E, 5-biegowa, w mieście
    pali 6-7l ON.
    Wybór jest prosty, albo automat i nieziemska wygoda dla kobiet ruszania
    pod górę i podjeżdżania w korkach albo ekonomia.

  • 13. Data: 2014-05-15 15:35:02
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-14 10:44, radar pisze:
    > Cześć,
    >
    > potrzebuję podpowiedzi. Znajoma chce zmienić auto na bardziej
    > ekonomiczne. Ma RAV-4 2005 benz+gaz automat. Chce niedużo dołożyć,
    > powiedzmy cena max. 35 tyś. Przejrzałem otomoto ale nie chciałbym
    > wybierać awaryjnych i drogich technologii (na czym się nie znam). Pewną
    > wskazówką jest artykuł:
    > http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacjau/skrzy
    nia-2871/news-kupujemy-samochod-z-automatem,nId,9454
    76
    > Najtańsze nowe auto jakie znalazłem to Škoda Citigo 1.0 MPI 75KM
    > AMBITION ASG 5D to 37 tyś.
    >
    > Co wybrać?

    Za mały silniczek. Zasada jest taka - jeżeli automat to tylko z większym
    silnikiem, tylko wtedy będziesz się delektował jazdą.

  • 14. Data: 2014-05-15 16:26:38
    Od: "Biggie" <b...@w...pl>

    Użytkownik "radar" napisał w wiadomości grup

    hody-technika-automatyczna-skrzynia-biegow-automat-p
    orownanie,16473,1

    >No i to jest kropka nad i jeśli chodzi o nowe auta. A jeśli nie nowe?

    Od pięciu lat używam VW Tourana 1.9 tdi z DSG7. Samochód kupiony jako nowy,
    przejechane 90000 km.
    Żadnych problemów (jak dotąd - odpukać) nie ma. Skrzynia bezobsługowa, nie
    wymaga wymiany oleju ani filtra.
    Zmiana biegów błyskawiczna i w względem klasycznych automatów zużycie paliwa
    zbliżone jest do aut z manualnymi skrzyniami.
    Mam ciężką nogę, 70% jazdy to Warszawa, a globalnie średnie spalanie oscyluje w
    granicach 6,5-7l/100.

    Użytkowałem też kilka tygodni Jettę 1.4TSI 122KM z DSG7 i tam nawet wrażenia
    miałem lepsze, ale i zużycie paliwa było nieco wyższe.

    Sugerowałabym wiec auta z ta właśnie skrzynią.

    pzdr

    Biggie

  • 15. Data: 2014-05-15 16:37:57
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    radar wydumał(a) w news:ll0epm$ahn$2@speranza.aioe.org :

    http://www.youtube.com/watch?v=Vv9KbPLyf6w :]...można zagazować.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 16. Data: 2014-05-15 19:37:44
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 21:11:25 UTC+2 użytkownik radar napisał:

    > No nie chce mi si� wierzy�, �e nie ma fajnych automat�w do 35 ty�. ;)

    Oczywiście że są...wybór jest ogromny. Tylko nie polecam takich małych autek.

    Poszukaj sobie auta na allegro, otomoto ... przekrój aut do tej kwoty jest OGROMNY !
    Aut z ASB oraz z już zamontowaną instalacją LPG jest wiele ..od Volvo XC70, S60, Audi
    A4 i wiele wiel innych. Zaś aut bez LPG ale z możliwością montażu jest OGROM !.
    Szkoda czasu na wypisywanie. Sam sobie poszukaj z tą Panią.

    Pozdr.

    Bugatti

  • 17. Data: 2014-05-16 10:23:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-15 15:35, Trybun pisze:

    nia-2871/news-kupujemy-samochod-z-automatem,nId,9454
    76

    > Za mały silniczek. Zasada jest taka - jeżeli automat to tylko z większym
    > silnikiem, tylko wtedy będziesz się delektował jazdą.

    Jeździłem mikrą z silnikiem 55 KM i skrzynią CVT. Potrafił się w 13
    sekund rozpędzić do 100 km/h i absolutnie niczego mu nie brakowało w
    mieście.

    --
    MN

  • 18. Data: 2014-05-16 14:27:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Biggie" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > wrażenia miałem lepsze, ale i zużycie paliwa było nieco wyższe.
    >
    > Sugerowałabym wiec auta z ta właśnie skrzynią.

    Skrzynie DSG mają opinie awaryjnych.
    Twój przypadek to raczej wyjątek niż reguła.
    Byłeś już w salonie aby Ci to naprawili:
    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalli
    ng-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-710
    53.html

  • 19. Data: 2014-05-16 14:28:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message
    > W ogóle jeśli chodzi o miejską ekonomię automat przegra z manualem,
    > bo na przejazdach między światłami nawet nie zapnie lock-upu.

    Skąd to wnosisz?

  • 20. Data: 2014-05-16 14:29:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    > Za mały silniczek. Zasada jest taka - jeżeli automat to tylko z większym
    > silnikiem, tylko wtedy będziesz się delektował jazdą.

    To stare przekonanie pochodzące z początków automatycznych skrzyń.