  • 1. Data: 2011-05-17 14:46:49
    Temat: "jaka piękna tragedia" - raport o stanie "draństwa"
    Od: "vari" <v...@t...pl>

    Z okazji wypłaty renty socjalnej (jako obywatel kraju dbajacego o dobrobyt
    obywateli) postanowiłem puścic trochę gotówki na prawo i lewo i zakupiłem
    karty starowe Tak-Tak i Orange POP.
    Czyli całe 14 złotych "w kibel" poszło...
    A taką mialem ochotę na "Gulczasa" i w krzakach uczcić tę wypłatę szczodrą
    miłościwie nam panującego rządu Partii Miłości (oralnej w wykonaniu
    przecznika rządu).
    Tak więc nieodżałowawszy "łyk"endu, postanowiłem zapuścić żurawia w sieci
    "łoperatorów" dominujacych.
    I oto com wykrył.
    Na początek stan posiadania:
    - karta Play
    - karta SimPlus.
    Od samego rana (Reagana aresztowali) testowałem "poranne sygnały" w sieci
    Play.
    Było jak co dzień.
    "Głuchy sygnał" na stacjonarnych TP w SN91.
    Do tego dziś rozszrzono "usługę" guchego sygnalu o centrale PABX
    elektromechaniczne z sygnalizacją dekadową w SN22 (22 830 10 23 do testów
    wolny numer, lub Strowger 22 812 2x xx oraz 22 812 3x-xx).
    Nie było ani marszruty ani sygnału (chyba, że ktos odebrał).
    Przy czym, że sygnalziacja dekadowa to i nie wiadomo było czy zajętość lub
    inne "głupoty".
    Do tego "dojszła" cisza na numerach radiodostępów TP w SN 91 (nowość widać).
    Alternatywni w SN91 mają normalnie drogę rozmówną i sygnał z odleglej
    centrali.
    Włożyłem byłem kartę SimPlus.
    Wszystko gra i buczy. Jest jak Prezes UKE przykazał.
    No więc pora na nowe nabytki.
    Odpalam Orange.
    O...
    Tutaj ktoś ambitny.
    Cisza jak Play plus dodatkowo w promocji cisza nawet na sieć PKP w SN91.
    Wkładam Tak-Tak (nie-nieeee...).
    I tu ciekawostka.
    Generalnie działa, choc i tu świadczą usługę "głuchego sygnalu".
    Tym razem wyłącznie na kierunkach dekadowych w SN22.

    Uwagi na marginesie: Tak-Tak i Play na prepaidach świadczą przekierowania.
    Tak-Tak daje "sparwdzić stan" usługi ... COLP *#76#, dając w rezultacie
    komunikat na wyświetlaczu "numer wywoływany nie będzie prezentowany".

    Sprawdzam także "krzaki" i generalnie wszyscy pozwalają je sobie wciskać
    (kiedyś Era nie pozwalała ale widać że jest postępowa).
    Orangutan pozwala także na wysłanie zbyt krótkiego numeru na kierunki
    dekadowe (jak dawniej) ale i tak jest cisza więc rezultat nieznany.

    Orangutam wogole działa najmniej stabilnie. "Głuchy sygnał" okresowo
    dostawałem na cokolwiek poza stacjonarnymi TP w SN22 i komórkami.
    Play chwilami miał wszędzie ciszę (na dowolny numer).

    No i pod koniec testów sprawdzam któyś raz z rzędu wszelkie konfiguracje i
    co dostaję ?
    Tak-Tak zaczął wysyłać do aparatu sygnalizację o wystawienie swojego sygnału
    wołania (nie spotkałem tego od początków sieci Era gdy takie coś czasem się
    zdarzało).
    Zorientowałem się po braku szumku w słuchawce i takim samym brzmieniu
    sygnału jak lokalny sygnał zajętosci terminala.
    Całe radiodostępy TP G4F w SN91 na chwilę obecną tak mają gdy dzwonic na nie
    z Tak-Taka.
    Ogólnie cały test pokazał, jak bardzo stacza się infrastruktura
    telekomunikacyjna.
    Na oko (ucho) 30% wywołań nie dochodzi do skutku (łącznie biorąc ze
    wszystkich sieci komórkowych).
    Takie "wyniki" to ja miałem puszczajac PDP z PC1000C Koło II na stojącą
    piętro niżej K-66 Koło I (pomyłkę techniki wszechczasów).
    No... może tego nie osiągnąłem, bo wtedy z próbnika odczytałem jako świeży i
    nieświadomy zwyczajów pracownik liczbe 40%... doszłych do skutku (sic!)
    połączeń.
    Potem okazało się, że "tak się nie robi" i wpisuje się zawsze liczbę
    oscylującą pomiedzy 97 a 99% prawidłowch połączeń.
    Jeżeli:
    - w zwykły dzień ZE WSI sytuacja wygląda tak tragicznie to (patrz niżej)
    - z czym do gości na Euro 2012 ???!!! hę ?
    Na dodatek w pracy u żony od rana "lezy" Orange Freedom BSA i "pan wini
    wójta a wójt księdza" bo TP na Orange i odwrotnie (a jest błąd 721 przy
    obecnej synchronizacji).
    Co to ma być ?
    Bagdad ? Teheran ?
    Przecież to idzie ku ruinie ! I to w epoce "cyfrowej technologii".
    Toż ja częsciej sie dodzwaniałem prawidłowo z Broniewski I (PC1000C) na
    Ursynów (PC1000C) spięte bezpośrednią relacją via TCK PCM po R2 na
    rozjechanych "sigach" w czasie upałów.
    A tu jakieś przelewowe dywersyfikacje ruchu sobie robią puszczajac to pewnie
    po IP na "czińskich" urządzeniach Toi-Toi.
    Tak więc koledzy, obywatele, rodacy: jest źle. Jest źle i jest to wina rządu
    Jerzego Bu.... o pardon - wchodzę w kompetencje Leszku Milleru.

    JEŚLI CZYTA TO KTOŚ Z UKE LUB DZIENNIKARZ Z BRANŻY TO NIECH ZLITUJE SIĘ NAD
    NARODEM.
    Niech sa sprawdzi sytuację i jeśli potwierdzi "kolaps" to niech coś raczy
    choć napisać.
    Niech jakiś przecznik ma czemu zaprzeczać...
    vari

  • 2. Data: 2011-05-17 16:36:19
    Temat: Re: "jaka piękna tragedia" - raport o stanie "draństwa"
    Od: "vari" <v...@t...pl>

    > Co to ma być ?
    > Bagdad ? Teheran ?
    > Przecież to idzie ku ruinie ! I to w epoce "cyfrowej technologii".

    Upgrade: Strowger zakładowy 22 812 2x-xx i 22 812 3x-xx, jest na noc
    wyłączany.
    Tak gdzieś około 15-tej.
    No i jakoś o tej godzinie, przestał się zgłaszać na Play.
    Jakież było moje zdziwienie, gdy wcześniej ustanowione przekierowanie na
    Tak-Taku na jeden z jego numerów... ciągle działało.
    A bezpośrednie wybranie tego numeru z Play kończyło się jak zwykle wieczorem
    z dowolnej sieci - "odrzuceniem" połączenia (Strowger nie zasila łącza
    miedzycentralowego do traktu i te są widziane przez CT Szembeka jako
    uszkodzone).
    Burdello militare.
    vari

  • 3. Data: 2011-05-17 21:05:02
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik vari napisał:

    > Uwagi na marginesie: Tak-Tak i Play na prepaidach ?wiadcz? przekierowania.
    Gadułer też świadczy choć to prepaid i na Plusie, ale Maciej stwierdził
    kiedyś, że w GG mają własny system bilingowy więc to pewnie dlatego :-).

    > Tak-Tak daje "sparwdziae stan" us?ugi ... COLP *#76#, daj?c w rezultacie
    > komunikat na wy?wietlaczu "numer wywo?ywany nie bedzie prezentowany".
    Gadułer teoretycznie pozwala włączuć COLP, ale pisze potem przy
    sprawdzeniu (pod WM 5) "Service state unknown".

    Przemek