  • 41. Data: 2009-10-19 21:13:15
    Temat: Re: jaka lustrzanka Olympus ?
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Janko Muzykant wrote:

    >Dlatego w sumie to jest wielka tajemnica. Ale zdaje si?, ?e pen oraz 6x0
    >to ta sama matryca o du?ym dr i przyzwoitych szumach na wy?szym iso,
    >natomiast 30D to inna matryca, ale nie znam obrazu wi?c si? nie wypowiadam.
    >?eby nie by?o ró?owo - naprawd? fajne cienie dost?pne s? tylko przy 100iso.

    Lepiej uzywac RAW. (szumy w cieniach sa mniejsze)
    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 42. Data: 2009-10-19 21:13:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Żeby nie było różowo - naprawdę fajne cienie dostępne są tylko przy 100iso.

    Mi się tam podobają cienie przy iso1600, bo zawsze można coś dojrzeć ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 43. Data: 2009-10-19 21:17:01
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Dariusz W." <d...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Cienie tak, ale swiatla to ISO200. Trzeba sie dopasowywac do warunkow :)

    Thomas

  • 44. Data: 2009-10-19 21:17:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Thomas pisze:

    > z tym. Ja sie ciesze, pstrykam fotki i nie onanizuje sie przed ekranem
    > ogladajac 1:1. Proste.

    Jak zacząłem drukować zdjęcia, to przestałem się onanizować nawet
    rozdzielczością. Kiedyś wydrukowałem te same zdjęcie, raz z pliku 6mpx,
    a drugi raz z 1,5mpx w formacie A4 i dopiero przyglądając się z bardzo
    bliska, widziałem różnicę. Niedawno znowu spojrzałem na oba zdjęcia z
    bardzo bliska i miałem jeszcze większe problemy z rozróżnieniem.
    Drukarka to Canon Pixima IP3600 (jeśli dobrze pamiętam). :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 45. Data: 2009-10-19 21:17:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:

    > Lepiej uzywac RAW. (szumy w cieniach sa mniejsze)

    No to wiadomo :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-10-19 21:20:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Thomas pisze:
    > DR to ona ma na ISO200 najwieksza (rozpietosc) akurat.

    No nie wiem, nie widzę (w penie) nic lepiej na 200iso, a cienie już
    lekko się degradują.

    > Co do szumow.. no sa jak to w Olkach (widoczne ostro od ISO800), ale kij
    > z tym. Ja sie ciesze, pstrykam fotki i nie onanizuje sie przed ekranem
    > ogladajac 1:1. Proste. Duzych formatow tez nie robie wiec mi tam powiewa.

    Szumy to pryszcz, jak jest dobre 400iso plus stabilizacja, to mi więcej
    nie potrzeba.
    Za to dużych formatów nie będzie, bo filtr aa tego pilnuje.

    > A ergonomia obslugi bardzo mi pasuje.

    Ergonomię to olek zawsze miał, choć w drodze wyjątku, w penie jest
    bałagan w menu nieprzeciętny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /sąd uznał, że nawet jeżeli nie wykazano szkodliwości to wystarczą same
    obawy/

  • 47. Data: 2009-10-19 23:28:19
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >No nie wiem, nie widz? (w penie) nic lepiej na 200iso, a cienie ju?
    >lekko si? degraduj?.

    >Szumy to pryszcz, jak jest dobre 400iso plus stabilizacja, to mi wi?cej
    >nie potrzeba.
    >Za to du?ych formatów nie b?dzie, bo filtr aa tego pilnuje.

    Lepiej lekki szum niz programowe gladzonie detali.
    Wole sam decydowac co i ile mam zniwelowac o ile
    jest taki problem w obrazie.

    Ostatnio dokonalem odkrycia, ze jak ma sie
    super... dobry obiektyw to nawet z cropa
    mozna uzyskac bardzo wysoka jakosc zdjec na powiekszeniach
    po mimo, ze matematycznie jest brak rozdzielczosci na dane powiekszenie.

    Ostatnio robilem powiekszenie z cropa 1300px x1400px
    ktorgo potraktowalem S-SPLINE na... format 60x65cm.
    Oprawilem to w rame i dodalem odpowiednio
    Passe-partout i obraz zyleta z 1.5 m.

    Do tej pory nikt mi nie chce uwierzyc, ze powiekszenie
    mialo tak malo punktow na wejsciu.

    Struktura oddawania obrazu z Olka bardzo ulatwia
    wyciskac ze zdjec bardzo duzo szczegolow.
    Jak odpowiednio obrobic to mozna robic powiekszenia arcydziela.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 48. Data: 2009-10-20 07:13:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > Do końca chyba nie wiadomo - coś tam (matryca) wpada w drgania podczas
    > otwierania migawki, ale nie zawsze.
    > Tu info:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1BLUR.HT
    > Wkurza to, bo praktycznie wszystkie zdjęcia robię trzema strzałami, a i
    > tak bywa, że żaden nie jest perfekcyjny. A potem sort, co trwa
    > niepotrzebnie.
    > Aktualizacja odrobinę pomogła, ale nie do końca.
    >[...]

    Cóż... wygląda na to, że ktoś tam w biurze konstrukcyjnym nieźle dał ciała.
    Znając praktyki japońskich koncernów (tam się ludzi za nieudolność nie
    zwalnia, lecz przesuwa na mniej odpowiedzialne stanowiska) zapewne pracuje
    nadal w Olympusie, tyle, że zamiast projektować aparaty pewnie zamiata
    podwórka albo nosi jakieś skrzynki...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2009-10-20 08:18:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > zwalnia, lecz przesuwa na mniej odpowiedzialne stanowiska) zapewne pracuje
    > nadal w Olympusie, tyle, że zamiast projektować aparaty pewnie zamiata

    I tak się dziwię, że o tym tak niewiele się mówi. Niejako jest to
    dowodem, że znakomita większość kupiła ten aparat dla wyglądu i nie
    specjalnie zwraca uwagę na zdjęcia. Gdyby coś takiego zaistniało w
    jakiejś puszce używanej (pół)zawodowo, byłaby wielka afera. I z drugiej
    strony pewnie akcja wymiany sprzętu. A tak to figa...
    Nie mam coś szczęścia do małych aparatów :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 50. Data: 2009-10-24 08:55:32
    Od: Zorka <c...@v...pl>

    ZAQ pisze:
    > moj poczciwy E-400 powoli się rozpada...
    > ma prawie 3 lata - nie oplaca sie serwisowac.

    Niedawno sprzedałem d80, 3 letni z przebiegiem ponad 40000. Praktycznie
    żadnej ryski, zdjęcia jak kiedys (jak był nowy). Ludziska pytali o
    jakies odklejanie gumowych elementów, nic sie nie odklejało.

    Aparat używany normalnie, żadnej przesadnej ostrożności czy noszenia w
    futerałach. Nawet ekranik nie był osłonięty tym badziewiem z plexi.

    Czy Olimpus to taka słaba marka czy Ty go tak katowałeś?