  • 1. Data: 2011-06-23 15:54:18
    Temat: jaka grafika do takiej reszty?
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    Witam.

    Mój komputer to jednocprocesorowy komputer z interfejsem ACPI i:

    Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz
    2.73GHz, 1.00 GB RAM
    karta graficzna 9200 Series (i 9200 Series Secondary cokolwiek to znaczy)
    sterownik do płyty głównej z 2001 roku (troche stary, nie?)

    komputer ma kilka lat, miał 256 MB Ramu ale wymieniłem na 1 GB (wymiana, nie
    do lożenie, ta 256 lezy w szufladzie)bo nie dało się na tym czymś zrobić
    nic.

    Chciałbym jeszcze troszkę go przyśpieszyć, jako że CPU nie zżera raczej
    100%, a mimo to komputer "tnie", pomyślałem o karcie graficznej, bo może ona
    jest powodem zacinania. I tu pytanie - ma to sens? A jeśli tak to jaka
    lepsza niż 9200 będzie pasowała, ale nie wypasiona na maksa bo nie włożę
    silnika z ferrari do malucha.

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-06-23 17:24:36
    Temat: Re: jaka grafika do takiej reszty?
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

    W dniu 2011-06-23 17:54, kajus44 pisze:

    > Chciałbym jeszcze troszkę go przyśpieszyć, jako że CPU nie zżera raczej
    > 100%, a mimo to komputer "tnie"

    co on ci tnie ? trawę ?

> [...]
    > ona jest powodem zacinania. I tu pytanie - ma to sens? A jeśli tak to
    > jaka lepsza niż 9200 będzie pasowała, ale nie wypasiona na maksa bo nie

    Człowieku napisz chociaż do czego to wykorzystujesz bo jak do muzyki czy
    gg to nadal się będzie "ciął"

  • 3. Data: 2011-06-23 19:16:22
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    Dedektyf wrote:

    > co on ci tnie ? trawę ?

    Przy otwieraniu nie wiem, opery, OE, Skypa etc. na moment zamraża kursor,
    ale na wykresie CPU skoków do 100% nie zaobserwowano. Może jedynie jak zbyt
    długo odpalony jest the-west (taka gra internetowa)

    > , pomyślałem o karcie graficznej, bo może
    >
    > Człowieku napisz chociaż do czego to wykorzystujesz bo jak do muzyki
    > czy gg to nadal się będzie "ciął"

    Głownie internet, YT, jakies gry typu The-west gdzie małych grafik jest od
    cholery (chociaż tu bardziej skrypty javy robia rozpierduchę), filmy na VLC
    Playerze głównie, wielkich szaleństw nie ma. Jedynem wyskokiem może być
    przeglądarka DWGviewer, która co prawda jest tylko przeglądarką, ale swoje
    wymagania ma. a będę musiał ją zainstalować.

  • 4. Data: 2011-06-23 19:29:43
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 21:16:22 +0200, kajus44 napisał(a):

    > Przy otwieraniu nie wiem, opery, OE, Skypa etc. na moment zamraża kursor,
    > ale na wykresie CPU skoków do 100% nie zaobserwowano. Może jedynie jak zbyt
    > długo odpalony jest the-west (taka gra internetowa)

    No Skype to ssie mocno proca raczej, ale ogolnie to bym problemu upatrywal
    bardziej w wolnym dysku niz w karcie graficznej.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2011-06-23 19:31:24
    Od: "kajus44" <k...@i...pl>

    Norbert wrote:

    > No Skype to ssie mocno proca raczej, ale ogolnie to bym problemu
    > upatrywal bardziej w wolnym dysku niz w karcie graficznej.

    czyli to z talerzami w środku? a da się go przyśpieszyć? jest poczyszczony,
    przeszedł defragmentację, jedynym problemem jaki może być jest to, że ma
    tylko jedną partycję.

  • 6. Data: 2011-06-23 20:21:07
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 21:31:24 +0200, kajus44 napisał(a):

    > czyli to z talerzami w środku? a da się go przyśpieszyć? jest poczyszczony,
    > przeszedł defragmentację, jedynym problemem jaki może być jest to, że ma
    > tylko jedną partycję.

    Da sie przyspieszyc... przez wymiane na szybszy. Nawet od kogos znajomego
    mozesz dostac jakis starszy dysk 160GB lub 250GB na PATA (bo takie pewnie
    tam jest lacze, ale sprawdz). Oczywiscie zacznij od sprawdzenia jaki masz
    dysk obecnie, potestuj benchmarkami, chocby HDTune czy HDTach, porownaj z
    dyskami jakie jestes w stanie zdobyc.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2011-06-23 20:27:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

> [...]

    > przeszedł defragmentację, jedynym problemem jaki może być jest to, że ma

    Dlaczego jedna partycja ma stanowić problem?

    [ Ze wszystkich oszustów świata najlepiej sobie radzą politycy i księża, ]
    [ reszta to żałośni neofici. (CGC, pl.pregierz) ]

  • 8. Data: 2011-06-23 20:31:08
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 22:27:13 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dlaczego jedna partycja ma stanowić problem?

    No wiesz, jak masz dwa "dyski" czyli C:\ i D:\ to jest dwa razy szybciej ;-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 9. Data: 2011-06-23 20:57:01
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Norbert pisze:

    > No Skype to ssie mocno proca raczej, ale ogolnie to bym problemu upatrywal
    > bardziej w wolnym dysku niz w karcie graficznej.

    Też uważam, że to dysk jest wąskim gardłem.

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2011-06-24 11:43:42
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 23-06-2011 21:16, kajus44 pisze:

> [...]
    > może być przeglądarka DWGviewer, która co prawda jest tylko
    > przeglądarką, ale swoje wymagania ma. a będę musiał ją zainstalować.

    Kup sobie to:
    http://allegro.pl/e3400-asus-p5g41t-m-vga-x45000hd-4
    gb-ddr3-36m-gwa-i1664210215.html
    względnie to: