  • 1. Data: 2011-06-22 17:44:09
    Temat: Kłopot z kontrolerem IDE na PCI
    Od: poli <3...@g...pl>

    Witajcie.

    Jest sobie płyta ASROCK P4I65G i kontroler ATA na PCI. Za nic nie mogę
    zabootować z tego zestawu. Płyta wykrywa kontroler jako kartę RAID,
    kontroler wykrywa dysk i DVDrom ale komunikuje, że nie widzi niczego do
    uruchomienia.
    Kontroler sprawdziłem na starej płycie ABITa i system zabootował się z
    tego dysku (co prawda wywalił BSODa ale to szczegół).
    Reasumując: kontroler jest sprawny, płyta wykrywa kontroler, kontroler
    widzi dysk. Systemu nie da się uruchomić z dysku ani z CD.
    Uprzedzając pytania, potrzeba wykorzystania tego kontrolera wynika z
    tego, że dawca reszty do tego zestawu "udostępnia" dysk i DVDrom na
    złącze ATA a wspomniana płyta ma tylko SATA.

    Poradźcie gdzie kombinować albo czego użyć aby móc używać dysku i DVD ze
    wspomnianą płytą?
    Może ktoś wie czemu nie współpracują ze sobą?

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 2. Data: 2011-06-22 20:17:01
    Temat: Re: Kłopot z kontrolerem IDE na PCI
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "poli" <3...@g...pl> napisał w wiadomości
    .

    > Poradźcie gdzie kombinować albo czego użyć aby móc używać dysku i DVD ze
    > wspomnianą płytą?

    http://sklep.avt.pl/p/pl/489243/konwerter+ide+na+sat
    a++sata+na+ide++kable.html
    Co prawda użwałem dysku SATA (WD green 1TB) na płycie z IDE (a chyba jakiś
    shuttle z 2004r.) i bez problemu działał system przegrany ze starego dysku
    ATA. Są konwertery, które działają w obie strony albo tylko w jedną dlatego
    trzeba zwrócić uwagę. :-)

  • 3. Data: 2011-06-23 09:46:10
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    poli wrote:

> [...]
    > kontrolera wynika z tego, że dawca reszty do tego zestawu
    > "udostępnia" dysk i DVDrom na złącze ATA a wspomniana płyta ma tylko

    Znaczy taka płyta?
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i65G
    Raczej dobrze opisują bo mam identyczną i moja zgadza się z opisem:
    "- 2 x SATA 1.5 Gb/s connectors (No Support for "RAID" and "Hot Plug"
    functions )
    - 2 x ATA100 IDE connectors (support 4 x IDE devices)"

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2011-06-23 21:16:10
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2011-06-22 19:44, poli pisze:
> [...]
    > ze wspomnianą płytą?
    > Może ktoś wie czemu nie współpracują ze sobą?

    Wybaczcie chłopaki, ale dałem plamę.
    Bezmyślnie spisałem symbol płyty z pudełka w którym dotarła do klienta a
    nie zajrzałem do "sprzęta". Dwa dni walki dały się we znaki, zamuliło
    mnie kompletnie.
    Płyta to *ECS Q35T-AM v:1.0A* robiona dla ACCERa.
    Palę się ze wstydu. A kiedy już wytrzecie spuchnięte od śmiechu oczy, to
    pochylcie się nad moim problemem. Proszę.

    --
    pozdr00fka

    poli