  • 41. Data: 2009-08-04 08:19:03
    Temat: Re: jak to sfotografowac - pytanie techniczne
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    JD napisał(a):

    >> Ok, ktorys cyfrak to ma?

    > Pentax/Samsung Nikon

    Która lustrzanka Pentaxa/Samsunga ma takie cos?

    j.

  • 42. Data: 2009-08-04 08:19:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Mówię o multiekspozycji. To nie jest AEB.

    a po co Ci w cyfrze multiexpozycja skoro robisz kolejne zdjecia jak
    chcesz ile chcesz i skladasz je w komputerze jakby to byla
    multiexpozycja.
    taka funkcja w cyfrze nie ma wogole sensu.

  • 43. Data: 2009-08-04 10:09:32
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Jacek Douillet

    > Która lustrzanka Pentaxa/Samsunga ma takie cos?

    K20D/GX-20, K7 pewnie też.

    http://www.samsungcamera.com/product/pro_view.asp?pr
    ol_uid=4234&step1=62

    Raz nawet użyłem dla próby i działa :)

    JD

  • 44. Data: 2009-08-04 15:50:05
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >a po co Ci wielokrotna expozycja do zdjecia ciemnego barku ?.
    >Co to ma dac ?

    Zdjęcie. Prawdziwe, a nie cyfrową protezę. Wybacz, ale nie podzielę się
    szczegółami. Zbyt dużo mnie ta wiedza kosztowała.
    Wyobraź sobie wnętrze ciemnego pokoju i ogród za oknem. Oświetlony pełnym
    słońcem. Robiłem takie zdjęcia, ale nie pokażę, bo nie istnieją one w wersji
    elektronicznej.
    I żeby nie było niejasności: wcale nie twierdzę, że cyfrówką się nie da.

    >Jesli chcesz idelanie na siebie nalozyc kilka zdjec w multiexpozycji
    >to musialbys ustawic aparat na statywie.

    Możliwe, Kolumbie ;-)

    >a jesli masz juz na statywie to mozesz naswietlac dowolnie dlugo.

    A jak długo, żeby nie prześwietlić oświetlonych szafek?

    >Masz AB expozycji , i pewnie wielokrotna expozycje tez mozna gdzies
    >znalezc , choc nie szukalem takiej funkcji - jesli nie w aparacie do
    >da sie zrealizowac chyba lepiej w komputerze

    Niestety w aparacie nie ma. Być może ten sam efekt uzyskam na komputerze,
    ale o tym to napewno Ty wiesz więcej niż ja. Dopiero zaczynam zabawę z
    cyfrówką.

    P.S.
    Trochę się od Ciebie dowiedziałem (choćby o pracy AF w trybie detekcji
    fazy), więc wdzięczność nie pozwala mi być niegrzecznym. Ale ogólnie Koledzy
    mają rację: ciężko się odpowiada na Twoje posty, jeżeli mają wyglądać tak,
    jak większość się tego spodziewa. Może odpuścisz dla oczyszczenia
    atmosfery... ;-)

  • 45. Data: 2009-08-04 15:53:08
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    > awygo napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Ok, ktorys cyfrak to ma?

    Nie wiem. Być może trzeba zrobić dwa zdjęcia i dalej kombinować na
    komputerze.

  • 46. Data: 2009-08-04 16:20:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > elektronicznej.
    > I żeby nie było niejasności: wcale nie twierdzę, że cyfrówką się nie da.

    do tego idealnie nadaje sie aparat cyfrowy. trudno jest ten problem
    rozwiazac aparatem analogowym.
    robilo sie tak ,..a zreszta nie bede opisywal.

    w aparacie cyfrowym do tego celu nie sluzy multiexpozycja .
    przeciwnie tylko bys popsul efekt.

    jest to dokladnie taki sam problem jak odtworzenie muzyki
    fortepianowej o zakresie np 12 oktaw przez sluchawke telefoniczna.
    do tego w fotografii cyfrowej sluzy HDR , HDRI , w ktorej
    wykoprzystujesz kilka zdjec oddzielnie i roznie naswietlonych ( na
    cienie , na swiatla ) , i ktore skladasz pozniej w komputerze.
    W fotografii analogowej sluzyly temu tzw techniki tonorozdzielcze np
    metoda persona itp.
    problem tak stary jak stara fotografia - w fotografii cyfrowej
    najlatwiejszy do rozwiazania.

    > Możliwe, Kolumbie ;-)

    > A jak długo, żeby nie prześwietlić oświetlonych szafek?

    tak ja wskaze swiatlomierz max mozesz przedluzyc o ok 2 ev w stosunku
    o wskazan swiatlomierza - jesli go skierujesz na ciemne miejsce.
    jest szansa ze jeszcze cos najciemniejszego znajdzie sie w zakresie
    tonalnym matrycy , i beda temu towarzyszyc kolosalne szumy.
    naswietlaj wg wskazan swiatlomierza , najlepiej 3 zdjecia na AEB , a
    czy je zlozysz czy nie to mozesz podjac decyzje pozniej.
    w ciemnym barze statyw jest konieczny , IS ulatwia sprawe.

    > Niestety w aparacie nie ma. Być może ten sam efekt uzyskam na komputerze,
    > ale o tym to napewno Ty wiesz więcej niż ja. Dopiero zaczynam zabawę z
    > cyfrówką.

    z cala pewnoscia ta funkcja nie jest niezbedna w aparacie , gdyz
    latwiej uzyskuje sie ten efekt skladajac pozniej zdjecia w komputerze.

> [...]
    > mają rację: ciężko się odpowiada na Twoje posty, jeżeli mają wyglądać tak,
    > jak większość się tego spodziewa. Może odpuścisz dla oczyszczenia

    koledzy moze i maja racje moze i nie , niech zmienia fotme w jakiej
    sie zwracaja.
    kogos kto mnie wysyla na wakacyjn kurs ciecia postow ja wysylam w tej
    samej formie na wakacyjny kurs obslugi komputera -niech sie nauczy
    nastw tak by jego komputer nie pokazywal zbednych tresci. To super
    wygodne jesli masz caly post poprzenika zwiniety i w razie potrzeby
    mozna go w calosci przywolac.

    ale w miare mozliwsci jesli nie zapomne bede cial.
    problem w tym ze ja na ekranie widze wszystko skondensowane i nie
    jestem konfrontowany z dlugimi postami.

    a takie sie zdarzaja oczywicie tez . nie jestem na tyle upierdliwy by
    sie czepiac.
    jak mi sie nie podoba to moge sobie sam odpuscic.
    byc moze to jest cena jaka sie placi za informacje , ktore przekazuje
    nie wynika to z mojej zlosliwosci , czy braku dobrej woli.
    Raczej z maniackiego wrecz pedu do ergonomii w obslurze komputera.

    postaram sie ciac.

  • 47. Data: 2009-08-05 07:41:41
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 3 Aug 2009 05:42:37 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > a jakiej technologii uzywasz ?
    > sredniowiecznej ?
    > zobacz co ja widze na ekranie

    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5365713858453984322

    > i nie musze sie zdawac na laske i nielaske innych czy zechca
    > wycinac. .

    A tak to wygląda u korzystających z czytników gr. dyskusyjnych:
    http://ggora.fr.pl/tmp/news.gif
    Ledwie 2 linie Twojej odpowiedzi na 56 linii tekstu.

    Jeśli sądzisz, że czytniki to wymysł średniowiecza, twór na wymarciu i
    wykorzystywany wyłącznie przez pryszczersów, to... pozostań w zdrowiu ze
    swoją ignorancją.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 48. Data: 2009-08-05 07:58:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    MZ napisał(a):
    > Rozumiem, ?e tej "scenerii" nie da sie tak sfotografowaae z lamp?, ?eby
    > zdjecie
    > wysz?o ja?niejsze, a scena zachowa?a naturalne kolory i nie by?a zbytnio
    > do?wietlona?
    > Nowopozna?y znajomy, który ze mn? by? w tym klubie opowiada? mi, ?e da sie
    > sfotografowaae
    > ten barek z lamp?, tak, ?eby zachowaae naturalne kolory, ale nie wiem czy
    > zbytnio sie nie przechwala?.

    Nie mam doświadczenia z lampą, ale z tego co wiem to zrobienie zdjęcia z
    lampą (raczej kilkoma lampami) tak, żeby nie było widać że było dopalane
    nie jest trywialne.

    Poza tym musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie, co tworzy klimat tej
    sceny: odbłyski na butelkach, kolorowy żyrandol nad barem, czy może
    towarzystwo, z którym tam byłeś :-)

    Weź pod uwagę, że często podobają nam się sceny o dużym kontraście i
    mocnych kolorach, często podkreślonych przez ciemne tło, których
    fotografia nie jest w stanie w całości przenieść (zachód słońca, światła
    miasta w nocy, scena w teatrze czy na koncercie). Pogódź się z tym, że
    niektóre rzeczy najlepiej oglądać w naturze.

    --
    Mirek

  • 49. Data: 2009-08-05 08:05:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Jeśli sądzisz, że czytniki to wymysł średniowiecza, twór na wymarciu i
    > wykorzystywany wyłącznie przez pryszczersów, to... pozostań w zdrowiu ze

    to mam jechac do niego i pokazac jak sie nastawia czytnik?

    moze jeszcze jestem winen ze ma za ciemno ustawiony monitor ?

    jak zgrabnie i przejrzyscie moze wygladac obraz na ekranie pokazalem
    w przytoczonym linku.

    na 1940 uczestnikow tej grupy

    http://groups.google.com/groups/dir?sel=usenet%3Dpl.
    rec.foto

    znanazl sie jeden , ktoremu to przeszkadza i paru jeszcze ktorzy
    chetnie pyszcza , gdyz na tematy fotografii nie potrafia zabrac glosu
    a pisac chca.

    w sumie statystyka jest swietna i wykazuje ze mam racje

    poprzedniego postu nie wymazalem gdyz tam jest link , ktory pokazuje
    jak uporzadkowany moze byc ekran mimo tych 56 linijek , o ktorych
    wspominasz.
    poprostu jakas mekola sie przyczepila o byle co - jesli juz nie moze
    ustawic wlasnego czytnika to moze czytac posty od konca - z prawej
    strony na ekranie na listwie jest taka przesowka - nalezy ustawic ja
    na samym dole i po sprawie.

  • 50. Data: 2009-08-05 09:12:06
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 5 Aug 2009 01:05:22 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    lideshow/53657138584...

    > to mam jechac do niego i pokazac jak sie nastawia czytnik?

    Nie, wystarczy być przycinał odpowiednio tekst. Tylko. Czy może "aż"?
    Zrozum - Google tutaj ukrywa jedynie przed *Tobą* tekst, którego *Ty*
    nie chcesz widzieć. Nie znaczy to, że pozostali powinni robić to samo.
    Po to istnieją pewne zasady, których stosowanie na prawdę nie boli.

    Wiesz co? Czniać netykietę - wystarczy przecież pomyśleć chwilę! Teksty
    przycina się nie dlatego, że ktoś sobie tak wymyślił, a reszta jak
    barany się tego trzyma; że jakaś netykieta. Chodzi o czytelność tekstu.
    Spójność odpowiedzi z tym, czego ona dotyczy. Dodając jedną linijkę do
    dziesiątek linii tekstu kilku osób i tłumaczenie tego "bo ja nie widzę",
    to zwyczajne robienie śmietnika. Lub -jak wspomniałem- zwyczajna
    ignorancja.

    > moze jeszcze jestem winen ze ma za ciemno ustawiony monitor ?

    Nie nakręcaj się :P

    > jak zgrabnie i przejrzyscie moze wygladac obraz na ekranie pokazalem
    > w przytoczonym linku.

    Na swoim przykładzie również pokazałem jak to +/- wygląda u innych.

> [...]
    > znanazl sie jeden , ktoremu to przeszkadza i paru jeszcze ktorzy
    > chetnie pyszcza , gdyz na tematy fotografii nie potrafia zabrac glosu

    Chcesz przez to powiedzieć, że dopiero opinia 1939 uczestników (minus
    kilu jeszcze) może spowodować, że zaczniesz ciąć zbędne linie?
    Fju, fju...

    > w sumie statystyka jest swietna i wykazuje ze mam racje

    Oj, uważaj na takie wnioski :) Bo jeśli nie znajdziesz 1940 uczestników,
    którzy zaprzeczą, żeś [tu wstaw co ludzie o Tobie wypisują], to
    statystyka Cię zmiażdży ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz